The Intended (spoiler)
Fra : moestrup

Dato : 13-04-03 11:23

Nåede lige at se Kristian Levrings The Intended på Natfilm her i
Århus. Vi var kun i alt 5 inde og se den, men jeg tænkte, om der her i
gruppen var nogen som så den i Kbh.

Jeg synes personligt, at den var virkelig god. Meget i stil med King
is alive, men om muligt med en ligeså pirrende, stilfærdigt antydet
nervøs stemning. Og så er der jo slutningen......skal det forestille
at det er det samme unge par som ankommer nok engang eller er det blot
endnu et ungt par som går katastrofale følger i møde?

Steffen

Fra : Mikkel Winther

Dato : 13-04-03 11:59

"moestrup" <steffmoes@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> at det er det samme unge par som ankommer nok engang eller er det blot
> endnu et ungt par som går katastrofale følger i møde?

Jeg så den i København. Jeg synes faktisk den var rimeligt kedelig og så
irriterede det mig grænseløst at den dersens junglelyd var lagt på hver
eneste scene filmen igennem. Det var virkeligt dominerende.

Nå anyways, øhh, slutningen... Du taler om der hvor manden siger "luk
øjnene" ligesom kvinden gjorde det i starten? Er det ikke fordi de er på vej
væk derfra som stort set de eneste overlevende? Hun siger jo i starten at
han skal lukke øjnene så de aldrig glemmer det, og de er jo blevet stærkere
i deres forhold gennem filmen, så det er vel derfor han siger det til slut.

m.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 13-04-03 12:25

moestrup wrote:

> Nåede lige at se Kristian Levrings The Intended på Natfilm her i
> Århus. Vi var kun i alt 5 inde og se den, men jeg tænkte, om der her i
> gruppen var nogen som så den i Kbh.

Ja.

> Jeg synes personligt, at den var virkelig god. Meget i stil med King
> is alive

Rigtig meget. På godt og ondt. Problemet er det samme som i The King is
Alive: Det virker som om der hele tiden er en intellektuel distance til
tingene. Man kommer aldrig rigtigt ind i personerne, men fornemmer mere
instruktørens stemme. Svært at forklare. Jeg synes bare aldrig, de to
film bliver rigtig bevægende.

> [...]
> at det er det samme unge par som ankommer nok engang eller er det blot
> endnu et ungt par som går katastrofale følger i møde?

Det sidste. Sådan opfattede jeg det i hvert fald.

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/