Kjede/drev slitasje
Fra : Leiv A. Lagestrand

Dato : 13-04-03 15:51

Hei
Min drivlinje oppfører seg merkelig.
Hvis jeg lar sykkelen gå uten belsatning på depotstøtta så gjør kjede et
"hopp" for ca. hver 10 omdreining.
Kjedet går heller ikke jevnt og fint ved gasspådrag og høyere gir.
Er dette normalt eller det modent for utskifting?
Hverken kjede eller drev ser særlig slitt ut!
Sykkelen er en ZX9R 95 modell.
Takker for svar.
Mvh.
Leiv A. Lagestrand

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 13-04-03 16:16

Leiv A. Lagestrand wrote:
> [...]
> Er dette normalt eller det modent for utskifting?
> Hverken kjede eller drev ser særlig slitt ut!
________________________________

Jeg havde lidt samme problem... Undersøg om tandhjulene står lige ud for
hinanden, når du kigger hen over kæden. Hvis ikke de gør det, skal du bare
rette baghjulet lidt ind - det hjalp hos mig.

--
Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Armand

Dato : 13-04-03 19:08

Leiv A. Lagestrand <drumtek@drumtek.no> skrev i en
> [...]
> Er dette normalt eller det modent for utskifting?
> Hverken kjede eller drev ser særlig slitt ut!

Kontroller kædeopspændingen flere gange og med en ½omgangs rotation af
baghjulet imellem hver kontrol!

Det er oftest enkelte led lige ved siden af hinanden der slides først og når
de "holdes på plads" af bagtandhjulet vil kæden strammes op!

--
Armand.