Køb af telt hos louis ???
Fra : Ole

Dato : 13-04-03 11:12

Nogen der har gjort det?
De har et 3 mands tunnel telt (10002265) til €80 ?!?!?
Det kan man da ikke få et telt for....

Hvis man kigger på noget i tilsvarende størrelse hos wolfcamper.dk, så koster det 3 gange mere.
I en 'rigtig' trekking shop koster det let 10 gange mere.

Jeg kan godt regne ud, at kvaliteten ikke er den samme, men hvor dårligt er modellen fra louis?
Hvis man nu bare skal bruge det til MC ture af max en uges varighed.

Der er jo den fordel, at til €80 tør jeg godt tage det med til Roskilde Festival...

Fra : Brian Lænø

Dato : 13-04-03 11:27

"Ole" skrev
> [...]
> Hvis man nu bare skal bruge det til MC ture af max en uges varighed.
>
> Der er jo den fordel, at til ?80 tør jeg godt tage det med til Roskilde

Priserne er i euro
Teltet koster 80 euro = ca. 600 kr.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Ped

Dato : 13-04-03 12:32

Ole wrote:
> [...]
> Hvis man nu bare skal bruge det til MC ture af max en uges varighed.

Efter beskrivelsen at dømme er det et udmærket telt. Tætnede syninger,
moskitonet og et vandsøjletryk på 1500 mm lyder OK. Mit snart 10 år
gamle telt, som jeg har haft med i det meste i Europa, har et
vandsøjletryk på 1000 mm, og det er i praksis vandtæt. Der hvor man evt.
kan være lidt nervøs over den billige pris er kvaliteten af f.eks.
lynlåse og glasfiberstænger samt arbejdskvaliteten, men til den pris kan
man jo godt tillade sig at udskifte teltet efter f.eks. 3-5 år i stedet
for 10. Hvis ikke det var fordi der er så pokkers lavt til loftet i den
type telte ville jeg ikke være bange for at købe.

Vær dog opmærksom på, at når det hedder et "3-mands telt", så betyder
det 3 mand der ligger helt tæt sammen, og der er ikke overskydende plads
til ret meget mere end et Anders And blad inde i sovekabinen. Man bør
købe et telt der iflg. betegnelsen har plads til mindst een mere end man
påtænker at bruge det til.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 13-04-03 12:59

Det kommer jo lidt an på hvor du vil bruge det. Uden at vide det, ville jeg
gætte på at det ikke holder til meget blæst og regn. Endelig kan stængerne
også være et problem. Mit forrige billige telt kunne ikke hold vand ude i
flere dage (vandsøjletryk 1500), heldigvis var det de sidste dage af ferien,
så vi tog hjem, kun en dag for tidligt. Mit næste billige telt, holdt kun et
par gange, så knækkede stængerne, og det ville kun let blæsende vejr og det
skete heldigvis herhjemme.

Men billige telte kan sagtens være gode.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bjørn S

Dato : 13-04-03 13:04

Ole wrote:
> Nogen der har gjort det?
> De har et 3 mands tunnel telt (10002265) til ?80 ?!?!?
> Det kan man da ikke få et telt for....

Jo for -ca 600 kroner kan man godt finde noget fornuftigt, og måske især nu,
inden sesongen starter.
Jeg købte et som ligner meget på det telt i Aldi for 1 uge siden, det kostet
til gengæld kun kr 299,-.
4-personers, 1500 mm, glasfiberstænger, alucote på indersiden, og vægt 4,3
kg. Måske har de nogen at ligge i de forskellige Aldi-butikker stadigvæk.
Kvaliteten forøvrig kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har pakket det
ud, men til den pris kan det da sikkert holde et par sesonger.

Til sammenligning købte jeg for ca. 6 år siden et fedt telt i Silvan, men
det er mere villatype med stålstenger og forkabine med tilnærmet ståhøjde,
det er altså lækkert hvis man ikke gider at gå udenfor pga vejret, og prisen
på det var også ca 600, købt sent på året, men her er syninger efterhånden
ved at være godt trætte, og det er en 2 personers job at slå op, samt det
vejer jo noget mere i bagagen. Til gengæld er det praktfuldt at opholde sig
i når det først er kommet op

Harald Nyborg, Sengetøj-Larsen, Silvan m.fl bruger alle at ha telte i den
billige ende. Skal det være kram er Spejdersport et af de gode steder, men
så får man også lov at betale for det.

--
/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 13-04-03 15:10

Bjørn S <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en
> [...]
> billige ende. Skal det være kram er Spejdersport et af de gode steder, men

Ud over at det skal være tæt (og dét er alle telte vel?) er den væsentligste
kvalitet for et telt til MC-brug at dt er let og fylder lidt!
Hav dét i baghovedet når jagten går ind!

--
Armand.
(der til RR-brug (bil-trsp.) købte et 4-stangs telt (á ovennævnte type?) i

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-04-03 11:11

"alucote på indersiden"

Det bliver varmt når solen skinner. Bruger selv et til træf, og det er
varmt, i forhold til det jeg bruger på ferier.

Fra : Bjørn S

Dato : 14-04-03 14:46

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
> "alucote på indersiden"
>
> Det bliver varmt når solen skinner. Bruger selv et til træf, og det er
> varmt, i forhold til det jeg bruger på ferier.

Det tør jeg ikke sige så meget om, det gamle telt jeg har haft indtil nu har
det også, og det udpræger sig netop med at det ikke bliver så varmt
indvendig om dagen, sammenlignet med andre telte som mine venner har haft
med. Dertil skulle det give lidt isolation den anden vej når det er koldt,
men trods alt, det er jo et telt, så begge deler er jo relativt

--
/Bjørn

Fra : hms

Dato : 13-04-03 19:16

Hej.

Generelt er kvaliteten OK fra Louis !!

Har handlet der flere gange, men godt nok ikke telt.

Check om der er andet du skal bruge, da det koster ca.Kr50,- i fragt
også.

m.v.h.
henrik

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-03 22:48

> Check om der er andet du skal bruge, da det koster ca.Kr50,- i fragt
> også.

Hvis du ikke har en topbox - så kan deres "radise" anbefales...
http://www.louis.de/shop/img450/10024017_16_790_KL.JPG

Den er på tilbud til ca. 7 Euro og har været mig meget anvendelig..

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Streetteam

Dato : 15-04-03 07:54

Du kan roligt købe teltet , og husk tre personers telt er et to personers

Et godt råd til alle er at købe en dunk fabsil (f.eks. hos spejdersport) og
smøre hele teltet ind i dette. Så kan det holde til kraftigt regnvejr.

Vi har testet det i Østrig hvor et telt var et dyrt ekstrem telt med
søjletryk 5000, et var et billigt men behandlet med fabsil og de to sidste
var billige ubehandlede telte.

Efter tre dage i regn sejlede de to i ubehandlede telte mens både det
behandlede billige og det dyre var tørre indeni. Så det virker.

Ps. men det var surt at sidde i et telt tre dage.

Hilsen per