Dumme popup-beskeder.
Fra : -ALU-

Dato : 13-04-03 02:46

Hejsa.

Hvad skal jeg blokere i fw for at slippe for de dumme reklame-popups som man
kun kan klikke "ok" til?

-A-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-04-03 07:58

-ALU- wrote:

> Hvad skal jeg blokere i fw for at slippe for de dumme reklame-popups som man
> kun kan klikke "ok" til?

Port 80. Men du er nok bedre stillet med en popop-stopper, søg på pop up
blocker på Google, og du vil få masser af sider, hvor du kan hente sådan
en. Hvad mener du forøvrigt med, at du kun kan klikke "ok"? Kan kun ikke
klikke på lukkekrydset?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-04-03 08:39

In dk.edb.sikkerhed, "-ALU-" <@ .> <"-ALU-" <@ .>> says...
> Hvad skal jeg blokere i fw for at slippe for de dumme reklame-popups som man
> kun kan klikke "ok" til?

Du skal blokere for de IP-adresser, som rekvalmerne kommer fra.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-04-03 08:59

-ALU- wrote:

> Hejsa.
>
> Hvad skal jeg blokere i fw for at slippe for de dumme reklame-popups som man
> kun kan klikke "ok" til?

Hvis du tænker på javascript popups, så har jeg hørt mozilla skulle være god
til at stoppe den slags. Hvis du tænker på NetBios beskeder, så gør du klogest
i at helt lukke for NetBios.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : -ALU-

Dato : 13-04-03 14:46

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
god
> til at stoppe den slags. Hvis du tænker på NetBios beskeder, så gør du

Det er af typen "net send".. kommer de ind via NetBios?

-A-

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 16:50

-ALU- skrev:

> Det er af typen "net send".. kommer de ind via NetBios?

Det er temmelig sikkert tjenesten Messenger (ikke at forveksle med
MSN Messenger).

<http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm>

Madsen.

Fra : -ALU-

Dato : 13-04-03 19:24

> Det er temmelig sikkert tjenesten Messenger (ikke at forveksle med
> MSN Messenger).

Ja.. men hvad skal blokeres i fw for at undgå dem i fremtiden?

-A-

Fra : M.S.R.

Dato : 14-04-03 09:11

Madsen wrote:
> Det er temmelig sikkert tjenesten Messenger (ikke at forveksle med
> MSN Messenger).
>
> <http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm>

Tusind tak for linket Madsen - jeg har bandet over tjenesten Messenger det
sidste års tid, men aldrig kunne stoppe det pis.

Det er sket nu efter den ganske gode vejliedning linket giver

/Morten

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 19:57

-ALU- skrev:

> Ja.. men hvad skal blokeres i fw for at undgå dem i fremtiden?

Du kan bare slukke for servicen Messenger hvis du alligevel ikke har
brug for den. Det er fuldstændig meningsløst at have alle de services
kørende som en standardinstallation af WinXP (og Win2000 for den sags
skyld) har kørende. Det er de færreste der har brug for dem alle.

Som skrevet på den side som jeg sendte et link til så bruger Messenger
servicen UDP port 135, 137, og 138 og TCP port 135, 139 og 445 så disse
porte må du skulle blokere for i din firewall hvis du vil slippe for
popupbeskederne, vil jeg tro, men jeg er ikke sikker. Jeg har ikke
Messenger-servicen kørende her.

Madsen.

Fra : -ALU-

Dato : 13-04-03 20:13

> Som skrevet på den side som jeg sendte et link til så

Damn jeg overså linket i første omgang

Mange tak..

Fra : Madsen

Dato : 13-04-03 21:05

-ALU- skrev:

> Damn jeg overså linket i første omgang

Det kan jo ske. :)

> Mange tak..

Velbekom.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 14-04-03 22:34

M.S.R. skrev:

> Tusind tak for linket Madsen - jeg har bandet over tjenesten
> Messenger det sidste års tid, men aldrig kunne stoppe det pis.
>
> Det er sket nu efter den ganske gode vejliedning linket giver

Det er jeg glad for at høre. Der er nemlig en rigtig god side ham
Viper-duden har lavet. Jeg kan også anbefale følgende side som dog
er lidt sværere at gå til end Vipers side, men takket være den, i
kombination med Vipers, har jeg fået slukket for alle de tjenester
som jeg ikke har brug for og fået lukket for åbne porte, så jeg
faktisk har valgt at afinstallere min firewall da den ikke rigtig
har nogen funktion længere, bortset fra at sløve pc'en.

<http://www.hsc.fr/ressources/breves/min_srv_res_win.en.html.en>

Derudover så har denne gruppes FAQ også været en god hjælp for mit
vedkommende.

Madsen.

Fra : Peter Smith

Dato : 13-04-03 11:25

"-ALU-" <@ .> wrote in message news:b7afgr$htb$1@dknews.tiscali.dk...
> Hejsa.
>
> Hvad skal jeg blokere i fw for at slippe for de dumme reklame-popups
som man
> kun kan klikke "ok" til?

http://www.popupcop.com/

Mvh peter