Eksternt TV-kort eller AIW 9700Pro
Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 13-04-03 13:34

Jeg har det sidste halve års tid haft ATI All-In-Wonder 9700 Pro i kikkerten
og det ser nu ud til at det endelig er kommet til Danmark i denne uge.

Jeg skal bruge kortet som alternativ til almindelig videooptager (fra
fjernsyn) og se TV + tekstTV på computeren - Dog nok primært som legetøj!.
Vil det være bedre at købe et ekstern TV-kort fra Hauppauge f.eks. WinTV PVR
350/990 med hardware encoding? Jeg har sporarisk set softwaren til Hauppauge
men er desværre noget skuffet - Derfor hælder jeg mere til AIW hvor jeg tror
det vil komme flere løbende opdateringer/forbedringer da der efterhånden er
solgt mange AIW-kort på verdensplan. Jeg hælder mest til eet kort hvor alt
er samlet således det softwaremæssigt også er mere overskueligt, selvom jeg
er glad for mit nuværende 1 måned gamle grafikkort 128 ATI Radeon 9700TX
(Dell OEM) with TV-Out som jeg må forsøge at skille mig af med forinden hvis
jeg køber AIW.

Kan det forøvrigt betale sig, at betale for hardware encoding via WinTV PVR
350/990 (og alternativt købe et kort uden til f.eks. 500 kr.) når jeg i
forvejen har en kraftig maskine jf. nedenfor? Hvilket kort kan evt.
anbefales (Leadtek, Pinnacle...)?

Prisen er ikke ene-afgørende da jeg vægter kvalitet højt ligesom jeg gerne
vil betale lidt mere for en løsning hvor jeg kan undgå frygtelig mange
driver-og software problemer der ikke kan løses blot ved at downloade
seneste software.

Jens

Dell Deminsion 8250 - P4 2,66 /533Mhz
512 MB RDRAM (PC1066-Rambus)
128 ATI Radeon 9700TX (Dell OEM) with TV-Out +DVI
18" Dell UltraSharp Flat Panel with DVI 1280x1024
Sound Blaster Audigy 2
4xDVD +R\+RW
Altec Lansing 4.1 speakersystem ADA745
120GB 7200rpm 2MB Cache