Kan ikke installere GF2 MX400 kort
Fra : Frank

Dato : 13-04-03 10:32

Jeg ville samle en pc til min søn af nogle dele jeg havde liggende.
Win 98 SE
4.3 gb HD
128 MB pc 100 Ram
PIII 500 mhz.
Netkort
ESS Lydkort
GF2 MX400 32mb
Motherboard SOYO 6BA+ sidste bios revision.

Der sker bare det, at hver gang jeg forsøger at installere en driver til
kortet så fryser windows i opstarten. Jeg har forsøgt med den driver der
fulgte med kortet, samt den sidste nye. .inf filer til bundkort er også
korrekt installeret.
Jeg kan huske at da jeg oprindelig købte kortet kunne jeg heller ikke få det
til at virke og måtte have en professionel til at kigge på problemet, som
efter sigende blev løst ved at bios til motherboardet blev opdateret. Jeg
har da siden skilt computeren ad og alle delene har ligget løst indtil nu,
og nu står jeg med nøjagtig samme problem, selvom bios er opdateret.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Venlig hilsen

Frank

Fra : René Nielsen

Dato : 13-04-03 10:54

Starter Win op på Win's egne drivere? (Generic)? Brug nVidia ref. drivere,
gerne WHQL certf. Har du tjekket Bios indst. for kortet? Er der en konflikt
i enhedshåndtering? Hvis det er muligt skal du sætte "pnp by OS" til
"Enabled" i bios. Hvad med chipsæt driverne? (nord -og sydbro), er disse
opdateret? Hvis ikke skal du opdatere dem, inden du inst. driver til dit
grafikkort. Sidst - har du opdateret din Win SE på windows update???
Håber disse hints hjælper - good luck.
MVH: René

Fra : Frank

Dato : 13-04-03 23:47

Har nu prøvet alt og intet virker, kortet virker fint på XP...og et nyere
motherboard.
Hvad skal jeg indstille agp til i bios?

Frank

Fra : H3nrik V!

Dato : 14-04-03 12:11

"Frank" <trio@tdcadsl.dk> wrote in message

Har du enabled "assign irq to vga" i BIOS?

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...