Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til tekst?
Fra : Ann \(DagensDyr.dk\)

Dato : 12-04-03 19:23

Jeg vil høre om der er nogen her i gruppen,
der kender et godt program til at lave teksteffekter ?
Jeg bruger Paint shop pro, men synes at det kan alt for lidt
når det drejer sig om tekst.

Så kan i anbefale nogen programmer ?
evt. nogen demo'er jeg kan prøve for at se
om de kan nogen af de ting jeg mangler.

På forhånd tak for hjælpen !

Venlig Hilsen

Ann Jensen

www.dagensdyr.dk - Dit kæledyr på nettet !
Få kåret dit kæledyr til Dagens Dyr.

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 12-04-03 21:43

Hej Ann

"Ann (DagensDyr.dk)" <ann@REMOVEdagensdyr.dk> wrote in message

> [...]
> der kender et godt program til at lave teksteffekter ?
> Jeg bruger Paint shop pro, men synes at det kan alt for lidt

Ta et kig på Corel Draw.

Tips & tricks (på norsk) med en masse eksempler på
http://home.online.no/~sha2/

Du kan også se en del eksempler på forslag til den kommende Corel World
konference på

http://www.unleash.com/rick/march03.asp

Klik på de links der er i artiklen og se hvad andre har lavet.

Der er flere eksempler at se på http://www.unleash.com/gary/maven/

Håber du bliver inspireret.

Til alle: (bare for at forebygge mudderkastning)

NEJ - Jeg er IKKE på Corel's lønningsliste - på nogen måde.

Jeg er bare af den opfattelse, at Corel Draw er et af de bedste værktøjer,
hvis man vil være kreativ - i særdeleshed med skrifter.

Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : emj

Dato : 12-04-03 23:18

On Sat, 12 Apr 2003 20:22:40 +0200, "Ann \(DagensDyr.dk\)"
<ann@REMOVEdagensdyr.dk> wrote:

>Jeg bruger Paint shop pro, men synes at det kan alt for lidt
>når det drejer sig om tekst.

Det kan da alt muligt med tekst.
Prøv at lave nogle af de toturials, som ligger i tonsvis på nettet.
Start med at lave dem, der ligger på http://www.pspgrafik.dk/
så tror jeg, at du er godt i gang.
Hilsen emj
--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 13-04-03 10:30

"Ann \(DagensDyr.dk\)" <ann@REMOVEdagensdyr.dk> skrev:

> Jeg vil høre om der er nogen her i gruppen,
> der kender et godt program til at lave teksteffekter ?

På den cd-rom som fulgte med PC-PLANET 3/2003, var der et gratis
program: Xara Webstyle 2.0

Xara Webstyle er et program, der kan lave en masse ting - også
teksteffekter. Jeg kan anbefale dig at prøve programmet. Måske du
kan låne PC-PLANET 3/2003 på biblioteket - eller på anden måde.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 14-04-03 16:22

Ann Jensen skrev:

> Jeg vil høre om der er nogen her i gruppen,
> der kender et godt program til at lave teksteffekter?

GIMP kan en hulens masse (det meste virker ret pjattet på mig). Jeg har
aldrig brugt Paint Shop Pro, så jeg kan ikke sige om det kan mere eller
mindre end det.

Jacob
--
"Undrar om den biologiska klockan också har sådan där
snoozefunktion om gör att man kan somna om ock bli väckt

Fra : Avatar

Dato : 16-04-03 01:32

"Ann (DagensDyr.dk)" <ann@REMOVEdagensdyr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når det drejer sig om tekst.
>
> Så kan i anbefale nogen programmer ?
> evt. nogen demo'er jeg kan prøve for at se

Jeg kan varmt anbefale Photoimpact
Trial kan downloades på www.ulead.com