bundskruen har det fint men...
Fra : Helge Ottesen

Dato : 22-03-01 17:30

Det har gevindet i motoren ikke, er der nogle der ved hvordan man redder
den?

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 22-03-01 19:11

"Helge Ottesen" <ottesen46@hotmail.com> wrote in message
> Det har gevindet i motoren ikke, er der nogle der ved hvordan man redder
> den?

HeliCoil - er din redningt ;)

Fra : Sand

Dato : 23-03-01 08:39

"Ulrik Vadstrup" <vadstrup@post12.tele.dk> wrote in message
> HeliCoil - er din redningt ;)
Jeg hælder mere til at anvende gevindbøsninger ved gennemgående huller
og så længe der er plads, som her, til at udvide lidt.

Ellers er HeliCoil en god løsning

--
Mvh. Sand

Fra : N/A

Dato : 23-03-01 09:32

Fra : Søren L Hansen

Dato : 23-03-01 09:32

Christian Andreasen <chrand@mail1.stofanet.dk> wrote in article
<xXru6.2340$t_.123803@news101.telia.com>...

> Jeg har ledt efter HeliCoil, men har ikke kunnet finde det.
> Hvor køber man det?
f.eks. Sanistål og værktøjsfirmaer
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Peter Nielson

Dato : 22-03-01 20:12

prøv her de kan lave et nyt gevind:

http://www.laven-motorservice.dk/

Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-01 21:11

Ok, jeg har liiiige en teori her..
Kan man ikke fylde 4mm flydende metal på gevindet, og så skære det op igen ?
Kan det ikke holde ?

Mvh
Morten

Fra : JK

Dato : 22-03-01 22:22

Spændende tanke - hva' nu hvis det 'bryder sammen' med 180 på autobahnen i
Dyskland ? Ville man kunne nå at se olielampen før det var ligemeget

Mvh JK

Fra : Kenneth

Dato : 22-03-01 22:43

> Spændende tanke - hva' nu hvis det 'bryder sammen' med 180 på autobahnen i
> Dyskland ? Ville man kunne nå at se olielampen før det var ligemeget

...der skal da bare en møtrik på fra indersiden :)

--
Venligst
Kenneth

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-03-01 23:02

On Thu, 22 Mar 2001 22:43:13 +0100, "Kenneth" <Ken_T@cool.dk> wrote:

>..der skal da bare en møtrik på fra indersiden :)

ROTFLMAD )))

Hvilket minder mig om en historie:

Gynækologen der var blevet træt af sit erhverv og gik i lære som MC
mekanikker.
Efter endt læretid kom svendeprøven og vor "konverterede" ven kom til
den endelige prøve.
Efter prøven vorterede de strenge censorer i meget lang tid, og
endelig kom overmesteren ud med ressultatet.
Han sagde:
Unge mand - vi er nået til at De er bestået med 200 point.
200 point - vor ven er et stort spørgsmålstegn: Jeg troede 100 var
maksimum?
Ja siger overmesteren: 50 point for at skille motoren ad, og
yderligere 50 for at samle den igen.
Men jeg vil gerne give dem yderligere 100 point for at have klaret det
hele gennem udstødningsrøret!

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-03-01 23:25

Jeg kan også en om en gynækolog, der var så stolt af sit fag, at han
tapetserede entreen gennem brevsprækken!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten Juel

Dato : 22-03-01 23:51

hehe de var phede

Fra : Armand

Dato : 23-03-01 04:32

Kenneth <Ken_T@cool.dk> skrev i en
> ..der skal da bare en møtrik på fra indersiden :)

GRILL

--
Armand. (der ellers ikke plejer at underkende opfindsomhed)

Fra : Armand

Dato : 23-03-01 04:36

Helge Ottesen <ottesen46@hotmail.com> skrev i en

> Det har gevindet i motoren ikke, er der nogle der ved hvordan man
> redder den?

Af med hele bundkarret (= 10-12 M6 bolte), og ned til det nærmeste
maskinværksted (smedie) med en sixpack i den anden hånd!
En fagmand vil enten skære et større gevind til en ny bolt, eller et
endnu større gevind til en iskruet bøsning med originalt gevind!

Til gennemgående gevind, regner jeg ikke Helicoil for sagen. idet
"spiralen" er under risiko for at blive "skubbet" med ind under
idrejning:-/

Skrue-tip til brug fremover:
Benyt altid en topnøgle på en skralde til at afskrue bundskruer!!
Med en sådan kan man sætte skralden til "løsn-retning" inden at man
bliver forvirret af at arbejde "under op" og derved kommer til at
over-spænde bundprop/gevindet!

--
Armand.