Telmore, High Speed Data og Ericsson T39
Fra : Peter

Dato : 11-04-03 22:29

Telmore tilbyder High Speed Data (HSCSD) med 3+1 kanaler (timeslots)
a 9,6 kbps pr. kanal, hvor fx TDC Mobil tilbyder 14,4 kbps pr. kanal.

Så vidt jeg har forstået kan en Ericsson T39m kun anvende 2+1 kanal ved
HSCSD (2 til download og 1 til upload). I flere ældre indlæg i nyhedsgrupper
har jeg set, at dette måske ville blive ændret ved en senere
softwareopdatering - men intet er blevet bekræftet.

Er det bare en and?

Jeg har en T39m med version R4A008 men får med TDC Mobil kun 28,8 kbps.
Det må vel være de 2 kanaler a 14,4 kpbs? Og med Telmore vil min hastighed
vel falde til 2 * 9,6 = 19,2 kpbs? Har jeg forstået det rigtigt?

Når man tager højde for den mulige mindre båndbredde, er Telmore dog stadig
billig, men fordelen bliver vel mindre den dag, Telmore indfører
ekstrabetaling for HSCSD, som antydet i
http://groups.google.com/groups?threadm=Jqcr8.8063%24567.463962%40news000.worldonline.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-04-03 22:47

"Peter" <peter_usenet4@hotmail.com> wrote in message
> [...]
stadig
> billig, men fordelen bliver vel mindre den dag, Telmore indfører

Se lige på datoen for den artikel, du linker til - den er ret nøjagtig et år
gammel !
Så mon ikke de 50 kr, vi har betalt for tilmelding til HSCSD + minuttaksten
er hvad vi skal betale ?

Jesper
----------
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...

Fra : Peter

Dato : 11-04-03 23:01

"Jesper Hedegaard" <jesper@pissoff.dk> skrev i

> "Peter" <peter_usenet4@hotmail.com> skrev
[SNIP]

> Se lige på datoen for den artikel, du linker til - den er ret
> nøjagtig et år gammel ! Så mon ikke de 50 kr, vi har betalt
> for tilmelding til HSCSD + minuttaksten er hvad vi skal betale ?

Jeg har set datoen og håber det samme som dig. Men det virker
bare for godt til at være sandt. Derfor frygter jeg, at det reelt er
en introduktionspris, der senere bliver afløst en månedlig
ekstrabetaling. Men selvfølgelig: Hvorfor tage sorgerne på
forskud - måske går det godt - og det værste, der kan ske,
er jo blot at man bliver nødt til at skifte væk fra Telmore og
betale et oprettelsesgebyr til et andet selskab.