Skal batteriet "klargøreS til brug"..?
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-04-03 15:19

Hej gutter

Jeg har lige været nede at hente mig en Nokia 6310i i butikken. Manden
sagde, at jeg skulle lade telefonen ligge med opladeren sluttet til i
omkring 12 timer for at batteriet skulle opnå maksimal styrke.

Kan det virkelig være rigtigt? Batteriet ER allerede ladet helt op, og jeg
(som er uvidende, ok) synes, det lyder mærkeligt, at jeg ikke bare skulle
kunne begynde at bruge telefonen.

I øvrigt - hvis batteriet bliver dårligt i garantiperioden, hvad så..?

--
Venligst Jan W Nielsen, Århus
Vectra / 181Nm

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 11-04-03 15:26

"Jan W Nielsen" skrev i en meddelelse
> Hej gutter

Davs!

> Jeg har lige været nede at hente mig en Nokia 6310i i butikken.

Tillykke med det!

> Manden
> sagde, at jeg skulle lade telefonen ligge med opladeren sluttet til i
> omkring 12 timer for at batteriet skulle opnå maksimal styrke.

Grunden er noget med, at batteriet første gang helst skal "sparkes igang"
sådan at alle cellerne kommer til live... Det er en god idé at lade den
ligge til opladning i hvert fald en 6-8 timer..... Desuden virker batteriet
ikke optimalt før det har været op/afladet en 2-3 gange.

> I øvrigt - hvis batteriet bliver dårligt i garantiperioden, hvad så..?

Jeg ved ikke om de dækker det, men har ikke hørt om nogen hvor batteriet er
gået i stykker. De kan jo påstå at det er pga dårlig vedligehold at det ikke
virker mere, og så er der vel ikke så meget at gøre....?

Hygge...
Daniel

Fra : Anders D

Dato : 12-04-03 18:07

Tillykke med fonen, den bliver du med garanti glad for :)

Jeg tog bare min 6310i ibrug... den holdt 7 dage på den opladning der var på
batteriet ved leveringen... og siden er den begyndt at holde lidt mere..
såå Tror at du skal gøre hvad der er nemmest for dig... såvidt jeg husker
står der intet i manualen om at man SKAL lade den oplade først?

Mvh Anders

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-04-03 21:00

Anders D wrote: