Autoanswer på mobiltelefon
Fra : Thomas Bernth

Dato : 08-04-03 21:11

Jeg påtænker at sætte en computer op til dataopsamling et fjernt sted uden
fast telefon (men med 230V).

For at hente data hjem vil jeg tilslutte dataopsamleren til en mobiltelefon,
som jeg kan ringe op til hjemmefra via modem.

Til dette behøves en mobiltelefon med en funktion svarende til autoanswer på
normale modemer.

Kan alle mobiltelefoner med indbygget modem dette, eller skal der speciel
facilitet til i telefonen. Hvilke telefoner har denne facilitet?

Iøvrigt nogen som har erfaring med autoanswer på mobiltelefon?

Bedste hilsener
Thomas B.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 08-04-03 22:22

> Kan alle mobiltelefoner med indbygget modem dette, eller skal der speciel
> facilitet til i telefonen. Hvilke telefoner har denne facilitet?

De fleste tlf'er kan selv løfte røret efter f.eks. 2 dyt, men om det virker
med dataopkald er svært at sige...

Fra : Andreas Hinz

Dato : 08-04-03 23:31

Tue, 8 Apr 2003 22:10:45 +0200
skrev "Thomas Bernth" <tbernth@inet.uni2.dk>:

> Til dette behøves en mobiltelefon med en funktion svarende til
> autoanswer på normale modemer.

Hej,
mon ikke det virker med alle telefoner, som har indbygget modem og som kan
benyttes med "AT"-kommandoen "ATS0=1" ?

Mine Siemens S35 og S45 virker i hvertfald som et almindeligt modem for
min software.

Teste teste ...

Tlf1         Tlf2
------------------------------
         ATS0=1
ATB29         ATB29
ATDT6169xxxx
         RING
         RING
         ..

Næh, det virker ikke

         AT&D0
ATDT6169xxxx
         CONNECT 9600/RLP

Jo, mindsandten! Automatisk hul igennem

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Andreas Hinz

Fra : Fischer

Dato : 09-04-03 05:13

> Til dette behøves en mobiltelefon med en funktion svarende
> til autoanswer på normale modemer.

Jeg mener at du skal have et specielt data-abonnement for at modtage
data-opkald på en mobil.

*Fischer

Fra : Andreas Hinz

Dato : 09-04-03 07:20

Wed, 9 Apr 2003 06:13:29 +0200
skrev "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>:

> Jeg mener at du skal have et specielt data-abonnement for at modtage
> data-opkald på en mobil.

Hej,
ja, det har du da vist ret i. Det tænkte jeg slet ikke på da jeg lavede
min test.

Men ikke desto mindre virker det hos mig uden.

Jeg har TDC MobilFlex på den ene og Telmore på den anden og de lader til
at virke uden data-abo. begge veje. Måske en fejl