Nokia 5100 ?? kalender??
Fra : søren

Dato : 06-04-03 10:56

Hejsa

Findes der et program så man kan arbejde på kalenderen i nokia 5100 på sin
pc, så man er fri
for at sidde og taste som en sindsyg på telefonen. ?

Venligst
Michael

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 06-04-03 12:06

"søren" <sjus@hotmailnospam.com> skrev i melding
> [...]
sin
> pc, så man er fri
> for at sidde og taste som en sindsyg på telefonen. ?

Først og fremst Outlook. Så lenge du benytter kabel eller infrarød
oppkobling til PC'en, kan du ved hjelp av Nokia PC Suite gjøre en rekke
oppgaver, blant annet å synkronisere med Outlook. Nedlasting skjer fra
Nokias hjemmesider.
http://www.nokia.com/nokia/

Velg den aktuelle modellen, og kan du laste ned programvaren. Den fungerer
helt fint, men jeg hadde store problemer med IR-overføring i Win 98 SE. I
Win 2000 trenger man en programoppdatering, for at Win 2000 skal støtte ir,
mens i Win XP går alt helt greit av seg selv.

Det finnes også annen programvare, som f.eks Oxygene Phone Manager II...
http://www.oxygenphonemanager.com

.... og Logo Manager
www.logomanager.co.uk

De to sistnevnte programmer har jeg dog ikke prøvd selv.

Men uansett, du finner nok noe som passer. Å sitte og taste som en sinnsyk
på 5100 er et rent helvete, fordi tastene er direkte ubehagelige. De er
altfor harde å trykke inn, samtidig som de er for mye. Det er sikkert prisen
man skal betale for at telefonen har meget god fuktbeskyttelse. Men det
finnes egentlig ingen unnskyldning for å utstyre en telefon med et slikt
elendig tastatur, fra en produsent som jeg forbinder med behagelige
tastaturer. De fleste telefoner fra Nokia har et mye mer behagelig tastatur
enn 5100. Hadde nå tastene vært hardere i seg selv (som på 5210) og Siemens
ME45, tror jeg en del av problemet hadde vært løst. Men ellers er jeg veldig
godt fornøyd med 5100.

Lykke til!

Mvh

Thorolv Valentinsen