Oranges udspil.
Fra : Fischer

Dato : 05-04-03 09:54

Orange har lanceret et nyt taletids-produkt: Just Talk.
Jeg ved ikke hvor længe det har været på markedet, men jeg har først set det
nu.
Priserne på taletid bliver tydeligvis presset nedad.

Priserne på Just Talk er 1,50 kr. pr. minut + 25 øre pr. SMS hvis man fylder
op med kreditkort.
Priserne er 1,95 kr. pr. minut + 33 øre pr. SMS ved opfyldning med
'skrabekort'.

Desuden kan man vælge 3 Orange numre + 1 fastnetnummer hvor der er ½ pris på
samtaler.
Gyldigheden på taletiden er ½ år.

Et minus er opkaldsafgift (ved svar) på 50 øre.

*Fischer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-04-03 10:58

Fischer skrev:

>Priserne på taletid bliver tydeligvis presset nedad.

Nedad?

>Priserne på Just Talk er 1,50 kr. pr. minut + 25 øre pr. SMS hvis man fylder
>op med kreditkort.

Telmores priser er 110 ø/m og 20 ø/sms.

--
Bertel

Fra : Fischer

Dato : 05-04-03 11:12

> Nedad?

Ja, nedad. Li'som i faldende priser.

> Telmores priser er 110 ø/m og 20 ø/sms.

Telmore er ikke et taletids-produkt.

*Fischer

Fra : Anders

Dato : 05-04-03 11:49

> Telmore er ikke et taletids-produkt.

Hvorfor ikke? Taletid/Prepaid er defineret ved, at man på forhånd indbetaler
et beløb, der derefter anvendes til forbrug, i modsætning til at
teleselskabet yder kredit. Telmore-konceptet er så fordealgtigt, at der
bliver ydet kredit i en begrænset periode, hvis man bruger mere end det på
forhånd betalte, men i princippet er det et taletids-produkt imho.

Mvh

Anders

Fra : Fischer

Dato : 05-04-03 12:24

> Hvorfor ikke?

Bl.a. fordi Telmore ikke selv kalder det taletid.

> [...]
> et beløb, der derefter anvendes til forbrug, i modsætning til at
> teleselskabet yder kredit. Telmore-konceptet er så fordealgtigt,

Ja, Taletid/Prepaid er defineret ved, at man på forhånd indbetaler et beløb,
der derefter anvendes til forbrug. Og at man derudover ikke kan forpligtes
til noget som helst.
Telmore kræver jo af samme grund at deres abonnenter er over 18 år, netop
fordi man hæfter for evt. overforbrug.

At muligheden for at overtrække skulle være en fordel, kommer da så sandelig
an på så meget. Til børn og unge er det langt fra altid en fordel, og derfor
har de ofte også et ægte taletids-produkt.

> men i princippet er det et taletids-produkt imho.

Men det er det bare ikke.
Din mening har du selvfølgelig lov til at have.

*Fischer

Fra : KGB

Dato : 05-04-03 20:18

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Bl.a. fordi Telmore ikke selv kalder det taletid.

Det er underordnet hvad de selv kalder produktet !

> Ja, Taletid/Prepaid er defineret ved, at man på forhånd indbetaler et
beløb,
> der derefter anvendes til forbrug. Og at man derudover ikke kan forpligtes
> til noget som helst.

Fint, så er det ligesom slået fast. Tilbage til at man så kan kalde det hvad
som helst ... evt. blippidiblop.

> Telmore kræver jo af samme grund at deres abonnenter er over 18 år, netop
> fordi man hæfter for evt. overforbrug.

Bah, det er der også mange internetsider der kræver.
Personligt har jeg aldrig opgivet CPR-nummer, så hermed er "kravet"
bortfaldet.

> Men det er det bare ikke.
Jo det er !

Men, du skal naturligvis have lov til at blive i ilusionen om andet.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Fischer

Dato : 05-04-03 20:26

> Det er underordnet hvad de selv kalder produktet !

Når de selv kalder det abonnement, så er det sikkert ikke taletid.

> Fint, så er det ligesom slået fast. Tilbage til at man så kan kalde
> det hvad som helst ... evt. blippidiblop.

Ja, lad os bare afskaffe alle fælles begreber og referencer, så bliver det
hele meget lettere!

> Bah, det er der også mange internetsider der kræver.

Ja, men ingen taletids-produkter.

> Jo det er !
> Men, du skal naturligvis have lov til at blive i ilusionen om andet.

Nej, Telmore er ikke et taletidsprodukt.
Men du må for min skyld gerne tro det - ligesom du også godt tro at jorden
er flad. Bagefter så kan vi begynde at diskutere hvornår noget er rundt
eller fladt - men det er min weekend for kort til.

*Fischer

Fra : KGB

Dato : 05-04-03 22:11

> Når de selv kalder det abonnement, så er det sikkert ikke taletid.

Stædige æsel (på den gode måde). Hvis jeg kaldte min kampvogn for en cykel
ville det jo ikke blive til en cykel, hvor meget jeg end ville.

Men her er hvad der står på telmores hjemmeside:
[CITAT]
TELMORE er det eneste tank-op kort, der giver dig mulighed for ...
[\CITAT]

tank-op kort = taletid ?? (-:

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Fischer

Dato : 06-04-03 06:19

> Stædige æsel (på den gode måde). Hvis jeg kaldte min kampvogn
> for en cykel ville det jo ikke blive til en cykel, hvor meget jeg end
ville.

Fuldstændig enig. Så selv om du kalder Telmore for taletid, så bliver det
ikke til taletid, hvor meget du end ville.

> Men her er hvad der står på telmores hjemmeside:
> [CITAT]
> TELMORE er det eneste tank-op kort, der giver dig mulighed for ...
> [\CITAT]

Netop tank-op kort og ikke taletids-kort. Hvis de havde ment æbler, havde de
nok ikke skrevet pærer.

Men her er hvad jeg fandt på telmores hjemmeside:
[CITATER]
TELMORE Free bygger på ideen ved taletidskort, men har fordelene ved
abonnement.
Abonnementsaftalen forudsætter et minimumsforbrug på 50 kr. over 3 måneder.
[\CITATER]

Bemærk ord som 'ideen', 'abonnement' og 'abonnementsaftalen'.

*Fischer

Fra : KGB

Dato : 06-04-03 10:47

> ville.
>
> Fuldstændig enig. Så selv om du kalder Telmore for taletid, så bliver det
> ikke til taletid, hvor meget du end ville.

Godt, så er vi enige om at det er det tekniske der skal diskuteres.

> [...]
måneder.
> [\CITATER]
>
> Bemærk ord som 'ideen', 'abonnement' og 'abonnementsaftalen'.

Jeg er ikke enig i din fortolkning af ordene "ideen" og
"abbonnementsaftalen". Da jeg er filolog kan jeg også komme med en længere
udredning om hvorfor, men det hører sig ikke hjemme i denne gruppe. Så skal
vi over i dk.sprog.

Så vi må vel bare forblive uenige i fortolkningen af hvorledes Telmores
ydelser skal benævnes. Men det er godt det ikke er det gruppen er til.

EOD

Fortsat god weekend.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-04-03 13:22

Fischer skrev:

>Telmore er ikke et taletids-produkt.

Nej, det hæftede jeg mig ikke ved.

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-04-03 18:41

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in

> Telmore er ikke et taletids-produkt.

Det er jo faktisk - du betaler forud for dit forbrug ligesom med
taletidskort købt på tanken eller lign. steder.
Så jo, Telmore er et taletidsprodukt.

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk - http://hs235.dk ::...
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white

Fra : Fischer

Dato : 05-04-03 20:13

> Det er jo faktisk - du betaler forud for dit forbrug ligesom
> med taletidskort købt på tanken eller lign. steder.
> Så jo, Telmore er et taletidsprodukt.

Jeg ønsker ikke at gentage mig selv. Se mit svar til Anders.

Fra : Frank

Dato : 05-04-03 11:52

On Sat, 5 Apr 2003 10:53:46 +0200, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

>Et minus er opkaldsafgift (ved svar) på 50 øre.

Og så mangler vi bare at vi også kan bruge det i udlandet også.

Det fremgår nemlig ikke klart af Orange's hjemmeside nemlig

Hilsen
Frank W.