Hvad mener I?
Fra : nusle

Dato : 02-04-03 10:53

Hej,

I relationen mellem mennesker, mener jeg, at
det er alm. høflighed at svare så snart man
kan - det gælder både på sms'er, mails, tele-
fonopkald, breve, spørgsmål - whatever. Dette
prøver jeg i vid udstrækning at leve op til selv.

Når "en fyr" jeg har kontakt med (lige meget
hvordan) ikke svarer tilbage rimeligt hurtigt,
så bliver jeg irriteret og mister lysten til at
beskæftige mig med "ham". Hvilket "han" - totalt
underligt - ikke forstår et rørende suk af. Jeg
har prøvet det et par gange. Det pudsige er, at
samme "fyre" selv synes det er "mærkeligt", hvis
jeg er den der lader være at give respons....
Hallooo... *GG*

Jeg opfatter det som manglende interesse, og er
der noget jeg ikke gider, så er det en mand, som
alligevel ikke er "rigtigt" interesserede. Lun-
kenhed siger mig reelt ikke noget.

Jeg synes, at mit liv er for kort til en "lunken",
halvt-interesseret mand, som ikke kan finde ud af
hvad han vil eller ikke vil - og som derfor tror at
det er nok hvis han fifler med et halvt engagement.

Derudover har jeg ingen tålmodighed med mennesker,
hvis de ikke kan "tåle", at livet består af andet
end rosenrøde fluffy-skyer, og derfor kan et
menneskes bagage også være andet og mere end
"mor og far og hjemmelavet syltetøj".
(Hvis I ved, hvad jeg mener).

Det kan godt være, at der var stor enighed blandt
mænd herinde om, at de danske kvinder skulle
være mere feminine osv., for ellers foretrak de at
finde sig en partner i udlandet - jeg vil så gerne
lige af med et surt opstød:

Mange danske mænd er simpelthen alt for konfliktsky,
og alt for bange for det som de ikke lige føler
de kan have kontrol over (og en kvinde som jeg,
dansk, kan altså ikke kontrolleres en dyt mere
end de selv *S*).

Åhh, det var så dagens sure opstød - nu har jeg det
meget bedre

mange hilsner
nusle

PS. Undskyld hvis indlægget kommer to gange, der er
kludder med forbindelsen

Fra : Michel Komischke

Dato : 02-04-03 13:15

"nusle (slet 47R7L)" <nusle@47R7Lmail.dk> skrev i en meddelelse
<langt indlæg>

Hvad har det med seksualitet at gøre?

Fra : John Sahl

Dato : 02-04-03 13:17

Michel Komischke wrote:
> Hvad har det med seksualitet at gøre?

Måske det hører under samliv?

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Jannie og Jens

Dato : 02-04-03 13:39

> [...]
> og alt for bange for det som de ikke lige føler
> de kan have kontrol over (og en kvinde som jeg,
> dansk, kan altså ikke kontrolleres en dyt mere

Kan du ikke give et eks. Jeg ser det som at mænd ikke gider diskutere små
latterlige ting, som ikke engang fylser så meget i mandens verden, at man
kan kalde det et problem.

Jens

Fra : nusle

Dato : 02-04-03 14:30

Jannie og Jens <jannieogjens@hansen.mail.dk> skrev:

Hej Jens.

>Kan du ikke give et eks. Jeg ser det
>som at mænd ikke gider diskutere små
>latterlige ting, som ikke engang
>fylser så meget i mandens verden, at man
>kan kalde det et problem.

Jow, det kan jeg da.

1. Eks.:
Kvinden synes der er for lidt sex i forholdet,
og vil snakke med manden herom - han "dukker"
ud af enhver snak, der findes ingen løsninger
pga. hans "flygten" (nå, joeh - hun smutter nok).

2. Eks.:
Mand og kvinde mødes, "sød musik" opstår - hun
melder klart ud hvad hun vil, og hvordan hun er.
Han er "helt afklaret". 3 uger efter er han knap
så afklaret, men siger ingenting - hun tager det
op, og vil have klart svar. Interesseret eller
ikke interesseret. Han "dukker" ud af enhver
snak, og giver ingen direkte svar - så hun "be-
slutter" for ham, at det bliver = ikke interesseret,
relationen afsluttes (hvilket han i mange tilfælde
alligevel ikke havde regnet med/været parat til).

Er "han" konfliktsky?
Er det er problem?
Også i mandens verden?

En stærk kvinde lader ikke de feminine og blide sider
overskygge personligheden i relation til en konflikt-
sky og "vattet mand" - det er min teori. Sådan har
jeg det selv, og sådan siger mine kvindelige venner
og bekendte de også har det.

mange hilsner
nusle

Fra : Jannie og Jens

Dato : 02-04-03 19:25

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og vil snakke med manden herom - han "dukker"
> ud af enhver snak, der findes ingen løsninger
> pga. hans "flygten" (nå, joeh - hun smutter nok).

Hvis hun får for lidt, har jeg svært ved at se, hvordan han skal undgå, at
reegere på hendes kritik. Men den diskution har jeg jo også kun diskuteret
med min kæreste eller tidligere kærester, så her er min erfaring nok ikke så
stor.

> [...]
> relationen afsluttes (hvilket han i mange tilfælde
> alligevel ikke havde regnet med/været parat til).

Det kan man såmen også opleve med kvinder.

> Er "han" konfliktsky?

I eks 2 kunne han da godt være konfligtsky, men det kunne også være, at han
slet og ret var uærlig, og bare ville nyde det så lænfe der var god sex og
ingen forpligtelser (sådan er et forhold jo tit i starten)

> Er det er problem?
> Også i mandens verden?

Om det et problem er vel individuelt, men er det ren og skær uærlighed, er
det helt sikkert forkert.

> [...]
> sky og "vattet mand" - det er min teori. Sådan har
> jeg det selv, og sådan siger mine kvindelige venner

En stærk kvinde og en feminin kvinde er for mig to modsætninger, selv om
alle kvinder selvføljelig indeholder begge dele. Det jeg mener er at en
stærk kvinde vel bruger sine stærke sider og en blid kvinde sine blide
sider.

Jens

Fra : nusle

Dato : 02-04-03 21:12

"Jannie og Jens" <jannieogjens@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Jens.

> [...]
> med min kæreste eller tidligere kærester, så her er min erfaring nok ikke

Fandt I en løsning?

> Det kan man såmen også opleve med kvinder.

Selvfølgelig - der er masser af mennesker, der ikke rigtigt
melder hverken til eller fra. For mig at se virker det meget
som om, at de er bange for at træffe en beslutning og tage
ansvaret for den. Jeg oplever bare ikke problemet i rela-
tion til kvinder (da jeg er til mænd *S*).

> [...]
> slet og ret var uærlig, og bare ville nyde det så lænfe der var god sex og
> ingen forpligtelser (sådan er et forhold jo tit i starten)

Ud til højre alligevel.

> Om det et problem er vel individuelt, men er det ren og skær uærlighed, er
> det helt sikkert forkert.

Uanset om det handler om manglende evne til at træffe
beslutninger, eller om direkte uærlighed, så er det efter
min mening et problem - og er det et problem for den
ene part, bliver det det såmænd automatisk også for
den anden part (er min påstand).

> [...]
> alle kvinder selvføljelig indeholder begge dele. Det jeg mener er at en
> stærk kvinde vel bruger sine stærke sider og en blid kvinde sine blide

Tror du så, at den stærke kvinde ikke kan finde ud af at
bruge sine feminine sider, og at den feminine kvinde ikke
kan finde ud af at bruge sine stærke sider?

Jeg tror, som du - at alle kvinder indeholder begge sider.
Min teori er så, at det er den stærke side en konfliktsky
og "vattet mand" kalder frem i kvinden - mens en stærk
og handlekraftig mand kalder på kvindens feminine sider.

Og det leder mig så hen til - at hvis manden "kalder på"
bestemte sider i kvinden med sin adfærd, så er der ingen
grund til at ynke sig over, at man får det man selv kalder
i skoven efter.

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 02-04-03 22:40

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Nusle !

> Og det leder mig så hen til - at hvis manden "kalder på"
> bestemte sider i kvinden med sin adfærd, så er der ingen
> grund til at ynke sig over, at man får det man selv kalder
> i skoven efter.

En nyformulering af et gammelt ordsprog *G*

Naturlig vis er begge køn både stærke og svage ( maskuline/
feminine) , for mig er der vel nok 3 sider i parforholdet, hvor
jeg med årene ubevidst bruger disse 3 sider af mig selv i forhold
til min dejlige partner, den side jeg/vi nok oftest bruger, er den
neutrale, jævnbyrdige side, hvor vi er venner og kammerater, der
udveksler synspunkter, aftaler gøremål etc., ikke så spændende *S*
Min maskuline side, bruger jeg ikke ret tit og når jeg gør, er det som
provokation på at hun bruger sin feminine side, men gør hun det bevidst,
slår jeg bak og stikker boremaskinen eller murskeen i hånden på
hende og ber hende lave tingene selv, det leder frem til, at kun i
forbindelse
med sex, kan jeg klare at være sammen med en feminin kvinde, men, der
er nogle kvinder der kronisk fremviser en seksuel fiminitet, dem kan jeg
godt være sammen med, så længe jeg tænder seksuelt på dem.

Nusle! Du vil være en stor *mundfuld* for de fleste mænd, én ting er
hvad mænd fantaserer om seksuelt, noget andet er at involvere sig
i et forhold, mænd er skrøbelige seksuelt og kan let komme til at fortryde,
at fantasien lige pludselig er virkelighed, hvad jeg kunne præstere for 10
år
siden vil den altså ikke være med til i dag, mange mænd kan ikke klare
sådan et tegn på, at de står med det ene ben i graven og flygter, når de
oplever, reelt eller ikke, at kvinden kræver mere sex end de kan præstere.

Jeg kan af dine indlæg se, at du har en del kendskab til psykologi, så
i grunden ved du, at fantasi og nyhedens interesse kan kortvarigt
få en mand til at præstere mere end han på sigt magter og evner

Det er ikke noget at sige til, at han er med på hvad du lægger op
til, men dagligdagen melder sig.

Nu større krav M/K føler seksuelt, des mere blokeres der for lysten.

Hvad du har brug for, kan der vel ikke gives et svar på, men han må
være pokkers fleksibel og i stand til modsvare dine feminine og
maskuline sider i en evig vekslen dagen igennem *G*

Det synes som, at det seksuelle for dig, skal være opfyldt, ellers
begynder du at kede dig i mandens selskab ? At du har meget
brug for at blive begæret som kvinde, og det føler du måske kun
du bliver, hvis manden begærer dig seksuelt ? Og du føler måske,
at han ikke længere opfatter dig som feminin og attråværdig, hvis
han trækker sig fra den mængde seksualitet, du har behov for?
Er sex, for dig, et middel til at få den ømhed, omsorg, kærlighed,
bekræftelse, værdsættelse du som menneske fortjener?

Du er et dejligt menneske, klog, intelligent, vidende, øm, kærlig,
stærk, beundringsværdig, et menneske man bliver rigere og
gladere for at opleve og snakke med, du er værd at elske!!

Kærligst
Henning

Fra : nusle

Dato : 03-04-03 08:46

Henning <h2m@madsen.mail.dk> skrev:

Hej Henning.

>En nyformulering af et gammelt ordsprog *G*

Ja, det er sjovt at lege med sproget *S*.

>Naturlig vis er begge køn både stærke
> [...]

Måske ikke så spændende, men effektivt i forhold
til at få en hverdag til at fungere, vil jeg mene.
Og at være neutrale, jævnbyrdige "venner" en hel
del af tiden lyder nu ikke dårligt i mine ører.

>Min maskuline side, bruger jeg ikke
> [...]

Hvad i himlens navn får så mænd til at ønske sig
kvinder, der "kun" er feminine?
(Ja, ikke fordi du er alle mænd)

Jeg synes det er uhyrligt at ønske sig en partner,
som skal låses fast i et adfærdsmønster og ikke
gøre brug af sine andre sider.

> men, der
>er nogle kvinder der kronisk
>fremviser en seksuel fiminitet, dem kan jeg
>godt være sammen med, så længe jeg
>tænder seksuelt på dem.

Man kan vel ikke tænde seksuelt "hele tiden", apropos
det du skrev længere oppe

>Nusle! Du vil være en stor *mundfuld*
>for de fleste mænd,

Ja, det er jeg helt klar over. Og jeg melder derfor
også ud, at jeg overhovedet ikke har nogen forvent-
ning om, at det bliver anderledes - så ved man lige-
som hvordan tingene hænger sammen, ikk' *GG*

> [...]
>seksuelt og kan let komme til at fortryde,
>at fantasien lige pludselig er
>virkelighed, hvad jeg kunne præstere for 10

Sådan har jeg også forstået det - men nu er jeg jo
heller ikke "umættelig". Selv jeg kan ved god sex
godt vente en dags tid imellem *fnis*. Nej, pjat!
Det er jo ikke sådan, at jeg ikke kan gå lidt tid
uden - jeg bliver bare hurtigt frustreret og
irritabel - hver anden dag, så tror jeg der er
balance

>Jeg kan af dine indlæg se, at du har
> [...]

Dagligdagen melder sig også for mig, faktisk i en
sådan grad, at hvis han helt lader være med at
"tage fat i mig"/"gøre krav på mig" i perioder
- så mister jeg lysten til sex med ham, og dermed
i perioder lysten til sex mere generelt.

>Nu større krav M/K føler seksuelt,
>des mere blokeres der for lysten.

Det har jeg selv prøvet, så jeg ved det godt.

Puuhhaaa, hvor er det altså også bare svært, når
ens seksuelle behov ikke matcher.

>Hvad du har brug for, kan der vel
> [...]

Det lyder ikke helt forkert.

>Det synes som, at det seksuelle for
>dig, skal være opfyldt, ellers
>begynder du at kede dig i mandens
>selskab ?

Nej, det skal være opfyldt, for at jeg kan føle
mig dejligt afslappet og modtagelig overfor livet
selv.

> At du har meget
>brug for at blive begæret som kvinde,
>og det føler du måske kun
>du bliver, hvis manden begærer dig
>seksuelt ?

Ja, det er når jeg mærker mandens begær, at jeg
virkelig føler mig som kvinde - mere end i nogen
anden situation *S*

> Og du føler måske,
>at han ikke længere opfatter dig som
>feminin og attråværdig, hvis
>han trækker sig fra den mængde
>seksualitet, du har behov for?

Ikke lige først - men det sætter hurtigt ind.

>Er sex, for dig, et middel til at få
>den ømhed, omsorg, kærlighed,
>bekræftelse, værdsættelse du som
>menneske fortjener?

Bl.a.
Men jeg vil også have kys, nus, kæl, kram, kærtegn
osv. osv. - og jeg vil "putte" når der skal soves.
Nå ja, og så vil jeg have opmærksomhed.

Var der nogen, der sagde krævende?
Well - that's me!!

>du er værd at elske!!

Du har ret - og jeg ved det - jeg er blevet så
herligt krævende med tiden. Så kysser (og knepper)
jeg gerne flere frøer på vejen - hellere det end
slå mig til tåls.

Der er jo altså også en del mænd, som bare synes
jeg er FOR MEGET, og de dropper mig - der opstår
en egen ligevægt på den måde. Nogle mænd kender
sig selv, og ved derfor meget hurtigt, at jeg
kræver noget de ikke har/vil give, og det siger
de så - DET er fedt. Rene linier, det kan jeg
virkelig godt lide.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 03-04-03 16:27

In article <10493560440.196661270989274@dtext.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...
> Jeg synes det er uhyrligt at ønske sig en partner,
> som skal låses fast i et adfærdsmønster og ikke
> gøre brug af sine andre sider.

Det lyder da ellers som du vil have alle skal være som du vil have det,
ellers dur de ikke som mand/kvinde. Det syntes jeg er uhyrligt.

Fra : Henning

Dato : 03-04-03 22:03

"PerX " <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>>

> Det lyder da ellers som du vil have alle skal være som du vil have
> det, ellers dur de ikke som mand/kvinde. Det syntes jeg er uhyrligt.

Nå kemin mellem jer passer nok ikke så godt?
Hun er fyldt med humor og selvironi, hvis man kigger lidt på
hvordan hun former sætningerne.

Nusle er da ligeglad med hvordan andre er, det er kun den, hun
ønsker som partner, der behøver at være speciel og passe netop til
hende, ligesom der er en grund til, at jeg og min kone har holdt sammen
i nu 24 år, det er jo fordi vi begge finder hinanden specielle og givende
i forholdet, andet ligger der ikke i Nusles ønsker til en partner, nemlig
een der matcher hende og kan give med og modspil, som kan le og
græde sammen med hende, der kan være stærk og beskyttende
når hun er svag og ked af det, hun på sin side er parat til at være
stærk, øm osv. osv. når _han_ har brug for hendes styrke, er det ikke
hvad vi alle ønsker os af et forhold?

Jeg er stærk, men ikke hele tiden, min kone er stæk, men ikke altid!
Men vi kan hver i sær stole på, at den anden er stærk, øm og opmærksom,
når der er brug for _det_

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 04-04-03 04:14

In article <3e8ca18a$0$152$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
h2m@madsen.mail.dk says...
> "PerX " <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Nå kemin mellem jer passer nok ikke så godt?

Well, *fløjt* *fløjt* :)

> [snip] ... er det ikke hvad vi alle ønsker os af et forhold?

Jo, det tror jeg dybest set det er - men det er i vores individuelle
definitioner af virkeligheden at alt besværen opstår.

> Jeg er stærk, men ikke hele tiden, min kone er stæk, men ikke altid!
> Men vi kan hver i sær stole på, at den anden er stærk, øm og opmærksom,
> når der er brug for _det_

Så du er åbenbart en af dem som har fundet en god mage - godt for dig :)

Fra : nusle

Dato : 04-04-03 23:05

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej PerX.

> Det lyder da ellers som du vil have alle skal være som du vil have det,
> ellers dur de ikke som mand/kvinde. Det syntes jeg er uhyrligt.

Jeg er uhyrlig, og jeg kan lide at være det

mange hilsner
nusle

Fra : Jannie og Jens

Dato : 03-04-03 18:52

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Tjae i forhold til eks kæresterne, så er det jo gået i stykker af den ene
eller anden grund. I forhold til min nu værende, så skiftedes vi lidt til at
få for lidt, så vi har ike noget at lade hinanden høre, trods løsningerne er
forskellige, så har vi da gennem samtale fundet en hvergang indtil nu.

> [...]
> ansvaret for den. Jeg oplever bare ikke problemet i rela-
> tion til kvinder (da jeg er til mænd *S*).

så er vi eneige på det pungt.

> han
>
> Ud til højre alligevel.

Tjae

> [...]
> min mening et problem - og er det et problem for den
> ene part, bliver det det såmænd automatisk også for

Je det kan du have ret i, men føler man, at det er den rigtige partner, man
har fundet, er den mangelende evne til at træffe beslutninger måske værd at
arbejde med, det er uærligheden ikke, efter min mening.

> Tror du så, at den stærke kvinde ikke kan finde ud af at
> bruge sine feminine sider, og at den feminine kvinde ikke
> kan finde ud af at bruge sine stærke sider?

Jo helt sikkert, men den stærke kvinde kalder vi for "en stærk kvinde",
fordi hun overvejende bruger sine stærke sider, og omvendt eller hvad.

> [...]
> og "vattet mand" kalder frem i kvinden - mens en stærk
> og handlekraftig mand kalder på kvindens feminine sider.

Ja ja hvis det er rigtigt, så er det omvendte vel ligeså rigtigt, nemlig at
det er den vattede side af en mand, som den stærke kvinde kalder frem.

> Og det leder mig så hen til - at hvis manden "kalder på"
> bestemte sider i kvinden med sin adfærd, så er der ingen
> grund til at ynke sig over, at man får det man selv kalder
> i skoven efter.

Jeps og omvendt.

Og så er det jo meget sjovt, at du her skildrer kvinden med to sider en
stærk og en feminin og manden med to sider en stærk og en vattet.
Kunne man istedet sige, at alle har en stærk og en svag side, eller at alle
har en feminin og en maskulin side.
Eller har man en stærk feminin, en svag feminin, en stærk maskulin og en
svag maskulin. eller hvad.

Jens

Fra : nusle

Dato : 04-04-03 23:13

> [...]

er
> forskellige, så har vi da gennem samtale fundet en hvergang indtil nu.

Jeg skrev jo netop om mænd, som ikke vil tale om
problemet.

Så finder der ingen samtale sted.

Jeg synes, at det er fedt, at I løser det

> [...]
at
> arbejde med, det er uærligheden ikke, efter min mening.

Du har ret.

> Jo helt sikkert, men den stærke kvinde kalder vi for "en stærk kvinde",
> fordi hun overvejende bruger sine stærke sider, og omvendt eller hvad.

Ja. Det er jeg enig med dig i.

> Ja ja hvis det er rigtigt, så er det omvendte vel ligeså rigtigt, nemlig
at
> det er den vattede side af en mand, som den stærke kvinde kalder frem.

*Ufff* - den var grim.

Tag nu mig f.eks. - jeg er alenemor, under uddannelse osv.
Jeg er pinedød nødt til at bruge mine stærke sider i
hverdagen.

Til gengæld kan den rette mand, få mig til at spinde som
en kælen mis, og så er det helt bestemt ikke de samme
stærke sider jeg bruger.

> [...]
alle
> har en feminin og en maskulin side.
> Eller har man en stærk feminin, en svag feminin, en stærk maskulin og en

Altså - det var jo resterne af mit sure opstød du fangede
mig i dér - jeg har i mellemtiden fået pik, så nu er jeg mild
og glad igen, og kan kun give dig ret i ovenstående

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 03-04-03 16:17

In article <3e8b2aa5$0$141$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
jannieogjens@hansen.mail.dk says...

> En stærk kvinde og en feminin kvinde er for mig to modsætninger,

Enig.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-04-03 00:30

PerX ... wrote:
> In article <3e8b2aa5$0$141$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> jannieogjens@hansen.mail.dk says...

> Enig.

Uenig. Der skal fan'me *nosser* til at overgive sig til en mand. Vi er
jo de dér sære, småfarlige, dyriske og i bedste fald halv-civiliserede
skabninger. Alligevel er der piger der tør. Ikke ret *mange*, forstås,
men trods alt nogle.

--
Peter Knutsen

Fra : nusle

Dato : 04-04-03 23:15

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

Hej Peter.

> [...]
> jo de dér sære, småfarlige, dyriske og i bedste fald halv-civiliserede
> skabninger. Alligevel er der piger der tør. Ikke ret *mange*, forstås,

Det er noget af det bedste i verden - og verden er altså
et smukkere og dejligere sted at være i, når man er
"en mands kvinde".

mange hilsner
nusle,
som altså er sin egen *suk*, så er det godt at det
er muligt at få pik alligevel

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-03 10:34

In news:10492902910.43982054607276@dtext.news.tele.dk, nusle
<nusle@mail.dk> wrote:

> Kvinden synes der er for lidt sex i forholdet,
> og vil snakke med manden herom - han "dukker"
> ud af enhver snak,

Måske han ikke har lyst til at snakke om det. Måske føler han, at snak
bør være overflødig. Måske undrer han sig over, at du ikke kan fornemme,
at han ikke ønsker mere sex i forholdet?

> der findes ingen løsninger
> pga. hans "flygten" (nå, joeh - hun smutter nok).

Hvem siger, at det er ham, der i virkeligheden "flygter"? Kvinders
evindelige trang til at snakke om alting kan forresten få enhver mand
til at "flygte". Visse ting kan snakkes ihjel og visse problemer bør
være så åbenlyse for begge parter, at de løses i stilhed uden
"kællingesnak"

> Mand og kvinde mødes, "sød musik" opstår - hun
> melder klart ud hvad hun vil,

Ja, så var jeg da allerede løbet skrigende bort. Hvordan kan du vide og
formulere, hvad det er, du vil, på et så tidligt stadie i et forhold?
Hvad med at lade tingene udvikle sig stille og roligt og lade være med
at hænge dig så rasende meget i, hvad _du_ som udgangspunkt gerne vil
med forholdet?

> og hvordan hun er.

Lad ham nu for pokker selv finde ud af det. Jeg gider sgu' da ikke have
en kvinde til at fortælle mig, hvordan hun er. Det vil jeg gerne selv
have lov til at finde ud af, tak.

> Han er "helt afklaret".

Gu' er han da ej, men du har tvunget ham til at lade som om, han er
afklaret. Når du således - så tidligt i et forhold - tvinger en mand til
at snakke dig efter munden, så er forholdet for det første ikke længere
jævnbyrdigt og baseret på gensidig tillid og respekt, og for det andet
er det dømt til at gå i stykker.

> 3 uger efter er han knap
> så afklaret, men siger ingenting

Nædu, nu gider han bare ikke længere skjule sine ægte følelser.

> - hun tager det
> op, og vil have klart svar.

På hvad dog? Der findes ikke klare svar og ved at afkræve ham klare
svar, sætter du ham igen under tvang. Du udviser imho manglende respekt
for ham og for jeres forhold.

> Interesseret eller
> ikke interesseret. Han "dukker" ud af enhver
> snak, og giver ingen direkte svar - så hun "be-
> slutter" for ham, at det bliver = ikke interesseret,

Fedt. Enhver mands drøm: Lad endelig kvinden træffe mine beslutninger
for mig - så føler jeg mig bare _så_ respekteret. Vi mænd er jo bare
viljeløse, svage børn, der ikke selv kan finde ud af tingene endsige
træffe beslutninger

> relationen afsluttes (hvilket han i mange tilfælde
> alligevel ikke havde regnet med/været parat til).

Ja, kunne det da have endt på andre måder? Ikke, hvis du spørger mig.

> Er "han" konfliktsky?

Næ, men han har følt sig tvunget ind i en situation, hvor han igen og
igen skulle bekræfte en kvinde, og samtidig bekræfte hende på en måde,
han i virkeligheden ikke selv kunne stå inde for. Kvinder har en
formidabel evne til at sætte tingene på spidsen på en sådan måde, at
manden er dømt til at fejle, ligemeget hvordan han reagerer/ikke
reagerer.

> [...]
> sky og "vattet mand" - det er min teori. Sådan har
> jeg det selv, og sådan siger mine kvindelige venner

En stærk kvinde fortæller ikke en mand, hvad han skal føle, forvente og
tænke om sig. Det lader du ham selv finde ud af. Hvis din trang til at
informere ham er så ubændig stor, så må du også påregne, at de fleste
(ligeså stærke) mænd går i baglås. Luk arret og lad tingene udvikle sig
stille og roligt Måske du ikke er så stærk, som du går og bilder dig
ind? Måske din "styrke" i virkeligheden er et skalkeskjul for rystende
usikkerhed? Måske du på forhånd ubevist ønsker at forberede nederlaget
og give ham undskyldningerne "up front", fordi du ikke kan forestille
dig anden udvikling?

--
-Jens B.

Fra : nusle

Dato : 03-04-03 11:23

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev:

Hej Jens.

>Måske han ikke har lyst til at
>snakke om det. Måske føler han, at snak
>bør være overflødig. Måske undrer
>han sig over, at du ikke kan fornemme,
>at han ikke ønsker mere sex i forholdet?

Okay - der har jeg været, og efter 3-4 mdr. helt
uden sex, hvor jeg har lagt op til det et utal
af gange (uden snak *G*). Jaaeeehhh, så bliver det
altså et problem, simpelthen fordi jeg på det
tidspunkt er nået dertil, at jeg ser mig "omkring"
- og eftersom jeg aldrig har været og ikke kunne
drømme om at være utro, så bevæger forholdet sig
på meget tynd is.

Jeg har også været i forhold, hvor sexen ikke
fungerede i over et år - så det er ikke fordi
jeg himler op indenfor den første uge

>Hvem siger, at det er ham, der i
> [...]

Okay... kan du komme med forslag til løsninger?

Jeg har prøvet alt lige fra at "lokke" til at
spørge direkte. Hvis hans behov er én gang i
kvartalet og mit er hver anden dag - så tror
jeg altså ikke det løses uden ord.

>Ja, så var jeg da allerede løbet
>skrigende bort. Hvordan kan du vide og
>formulere, hvad det er, du vil, på
>et så tidligt stadie i et forhold?

Nemt - jeg melder bare ud at jeg f.eks. gerne vil
lære ham at kende og evt. kneppe med ham, og hvis
vi bliver/er vilde med hinanden, så tager vi det
derfra. Og så kan jeg f.eks. melde ud, at "nu" har
jeg forelsket mig i ham, så nu er det ikke længere
nok at mødes to gange om ugen og kneppe - jeg vil
også gerne sove sammen engang imellem, og nusse i
håret f.eks.

Det er altså intet problem for mig - og jeg tager
det selvfølgelig ikke op, medmindre jeg synes der
er en grund til det - mange gange udvikler tingene
sig altså nærmest af "sig selv", eller går i stå.

>Hvad med at lade tingene udvikle
>sig stille og roligt og lade være med
>at hænge dig så rasende meget i,
>hvad _du_ som udgangspunkt gerne vil
>med forholdet?

Det er jo kun når fyren sender "mixed signals".

F.eks. vil han gerne ses, man har kendt hinanden
et stykke tid, man knepper - det er fedt.
Dagen efter sender man en mail, som han ikke svarer
på - 3 dage efter mailer han og spørger om man
skal ses, førhen mailede han hver dag - hmmm...

Så spørger jeg, og hvis han ikke svarer, er det
bare ærligt, så må jeg videre!

>Lad ham nu for pokker selv finde ud
>af det. Jeg gider sgu' da ikke have
>en kvinde til at fortælle mig,
>hvordan hun er. Det vil jeg gerne selv
>have lov til at finde ud af, tak.

Okay - jeg er så tilgengæld overbevist om, at ingen
nogensinde lærer mig helt at kende, hverken med
eller uden ord. Netop som man tror, at jeg er
"sådan" - så er jeg helt anderledes... og det er
da først helt til grin, når jeg så mødes med:
"jamen, jeg troede jo du var sådan og sådan" *GGGG*

> [...]
>tvunget ham til at lade som om, han er
>afklaret. Når du således - så
>tidligt i et forhold - tvinger en mand til

Du har ret - hvordan "tvang" jeg ham - kunne han
ikke bare have ladet være?

Det oplever jeg f.eks. pt. Det er herligt for-
friskende. En mand, som overhovedet ikke er til
at rokke en tøddel - det er bare sådan som han
siger/gør, og han svarer ikke på noget, som han
ikke gider at svare på osv. FEDT!!

>Nædu, nu gider han bare ikke
>længere skjule sine ægte følelser.

Som er????

>På hvad dog?

Vil han egentlig ses igen eller kan han bare ikke
få nosset sig sammen til at sige, at det vil han
ikke.

> Der findes ikke klare
>svar

Nå, jeg synes nu ellers ovenstående er ret nemt
at svare på - jeg selv ville kunne svare på et
split-sekund (men jeg er jo så heller ikke mand).

> Du udviser imho manglende respekt
>for ham og for jeres forhold.

Ligesom han viste manglende respekt ved f.eks. ikke
at svare på en mail/sms/opringning - whatever?

>Fedt. Enhver mands drøm: Lad
> [...]

Sømmet på hovedet - de mænd findes også, og selvom
jeg ikke opdager det på "day one", så finder jeg
hurtigt ud af det *avdddrrr*

>Ja, kunne det da have endt på andre
>måder? Ikke, hvis du spørger mig.

Well - så er det sådan det er. Sikkert ikke det
store tab, eftersom vi ikke ville passe sammen
alligevel - en mand der ikke kan sige fra og
trække en grænse vil blive kørt helt over ende
af mig .

Nu sker udskillelsesprocessen bare hurtigere,
fordi jeg er blevet mere direkte, det passer mig
fint.

>Næ, men han har følt sig tvunget
>ind i en situation, hvor han igen og
>igen skulle bekræfte en kvinde, og
>samtidig bekræfte hende på en måde,
>han i virkeligheden ikke selv kunne
>stå inde for.

Han kunne sgu' da bare lade være - han er vel ikke
et umælende får?

> Kvinder har en
> [...]

Jeg er uenig.

Hvis nogen prøver at manipulere mig, så vælger jeg
i visse tilfælde at melde ud, at det gider jeg
overhovedet ikke være med til - og enten stopper
personen, eller også er jeg skredet.

Det kan en mand også gøre.

"Hør her, kvinde. Jeg gider ikke snakke med dig
om det. Enten tager du det her og mig, for hvad
det er - uden at forvente mere/andet som udgangs-
punkt, eller også er jeg skredet - så kan du ringe,
når du ikke er så helvedes pms!!"

Altså - bare som eks. *G*

>En stærk kvinde fortæller ikke en
>mand, hvad han skal føle, forvente og
>tænke om sig. Det lader du ham selv
>finde ud af.

Nååeeehhh... det lille pus - jeg må ikke være
en strid Bitch, for han kan ikke selv sige fra,
så jeg skal lade ham "få plads"

> Hvis din trang til at
>informere ham er så ubændig stor,
>så må du også påregne, at de fleste
>(ligeså stærke) mænd går i baglås.

Pt har jeg haft noget kørende i en del uger, og
han kender kun mit fornavn - mon det kan katego-
riseres som "en ubændig trang til at informere"?

>Luk arret og lad tingene udvikle sig
>stille og roligt

Næh!
Ikke medmindre han insisterer på det *hehe*

> Måske du ikke
>er så stærk, som du går og bilder dig
>ind?

Kommer an på hvad du mener med stærk - jeg er
virkelig stærk på mange måder - men jeg er også
totalt "hjælpeløs" (bop-bop) på andre områder.

> Måske din "styrke" i
>virkeligheden er et skalkeskjul for rystende
>usikkerhed?

Nej.
Jeg er meget usikker i relationer, og det har jeg
ingen problemer med at stå ved og melde ud og tackle.
Jeg kender jo mig selv. Jeg er ikke lutter stærke
sider . Jeg har dog en stor styrke i at kende
mig selv, og være tryg ved mig selv - og de sidste
par mænd jeg har været involveret med, har netop
meldt ud, at det har været svært for dem at hånd-
tere - for hvor skulle de så være "helte".

Det har jeg selvfølgelig en mening om - men den
kan de ikke bruge til ret meget.

> Måske du på forhånd
>ubevist ønsker at forberede nederlaget
>og give ham undskyldningerne "up
>front", fordi du ikke kan forestille
>dig anden udvikling?

Det føler jeg ikke.

Tror det har været sådan, faktisk. Nu er jeg bare
ikke særlig indstillet på at have "forståelse" og
tålmodighed. Jeg handler mere i overensstemmelse
med mit sind - jeg er utålmodig og krævende, så er
der jo ingen grund til at "lade som om" jeg ikke
er det, vel?

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 03-04-03 22:26

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Nusle

> "jamen, jeg troede jo du var sådan og sådan" *GGGG*

Nu troede jeg lige, jeg havde grejet dig *GGGG*

Jeg har et billede af dig mellem ørene på mig, der giver mig
en opfattelse af en løvinde, der er øm og kærlig, men også pisse
farlig, hvis nogen vover sig uindbudt ind på sit teritorie, Øv og
så er du måske i virkeligheden *bare* et får *GGGG*

MVH
Henning

Fra : nusle

Dato : 04-04-03 23:18

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Henning.

> Nu troede jeg lige, jeg havde grejet dig *GGGG*

Forhåbentlig sker det aldrig helt

> [...]
> farlig, hvis nogen vover sig uindbudt ind på sit teritorie, Øv og
> så er du måske i virkeligheden *bare* et får *GGGG*

Narrjjhhhh.... det tror jeg alligevel ikke, jeg ville
kunne være.

mange hilsner
nusle

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-04-03 09:40

nusle (slet 47R7L) wrote:

> [...]
> kan - det gælder både på sms'er, mails, tele-
> fonopkald, breve, spørgsmål - whatever. Dette
> prøver jeg i vid udstrækning at leve op til selv.

I nogle tilfælde kan jeg føle trang til at give et længere og mere
velgennemtænkt svar på en email. Sådan et kan godt tage en times tid
at komponere, og det sker altså, at jeg ikke har et timelangt hul i
min kalender lige med det samme. Så må svaret vente.

> [...]
> har prøvet det et par gange. Det pudsige er, at
> samme "fyre" selv synes det er "mærkeligt", hvis
> jeg er den der lader være at give respons....

I starten kan det jo være en del af det almindelige mand/pige spil,
hvor den ene part (eller begge to) ikke vil melde ud med hvor
alvorlige deres hensigter er, at frygt for at blive såret. Det er
sikkert meget politisk ukorrekt, men ikke desto mindre fungerer den
virkelige verden altså sådan, uanset hvad diverse ideologier måtte
prædike.

Senere hen i forholdet synes jeg, det er noget pjat med den slags.

[...]
> Jeg synes, at mit liv er for kort til en "lunken",
> halvt-interesseret mand, som ikke kan finde ud af
> hvad han vil eller ikke vil - og som derfor tror at

Måske ved han udmærket godt hvad han vil, han synes bare det er helt
vildt for tidligt at informere dig om det?

[...]
> [...]
> finde sig en partner i udlandet - jeg vil så gerne
> lige af med et surt opstød:
>
> Mange danske mænd er simpelthen alt for konfliktsky,

Jamen du har to muligheder:

1. Lede grundigere blandt danske mænd, for at finde de (åbenbart få)
ordentlige mænd som der altså er.
2. Finde dig en partner i udlandet (du er vel over 24?)

Jeg kan naturligvis ikke udtale mig om hvorvidt *du* ville gøre alvor
af punkt-2-truslen, men jeg kan sige at rent demografisk set, så
opfatter jeg det ikke som en trussel. Mandeimporten vil aldrig nå op
på niveau med pigeimporten, så nettoresultatet vil, forudsat at der
ikke strammes yderligere mht. lovgivning om partnerimport, at danske
piger er under pres. (De har så til gengæld mange andre våben, mere
eller mindre sjove, som de kan bruge til at presse os mænd)

--
Peter Knutsen

Fra : nusle

Dato : 03-04-03 10:32

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> skrev:

> [...]

Flere dage?
Ja, hvad kan jeg sige - jeg venter ikke så
længe, når man stadig er på det stadie, hvor
man er ved at "lære hinanden at kende" - har
jeg ikke hørt far fyren i 1½-2 dage, så "af-
skriver" jeg ham som en død kontakt.

>I starten kan det jo være en del
> [...]

Der er skisme ikke meget at melde ud, blot ved
at svare på en mail/sms eller lignende. Det er
altså i mine øjne helt almindelig høflighed.

Det er jo trods alt ikke sådan, at jeg spørger
om vi skal giftes og have børn i en mail, når
man blot er ved at lære hinanden at kende.
Det er faktisk ret "overfladisk".

>Senere hen i forholdet synes jeg,
>det er noget pjat med den slags.

Jeg synes det er noget pjat - no matter what

>Måske ved han udmærket godt hvad
>han vil, han synes bare det er helt
>vildt for tidligt at informere dig om det?

Så kan det ikke være umuligt at sige:
"Jeg har taget stilling, men vil ikke tale om
det endnu".

Hvortil jeg sikkert vil svare - at eftersom hans
adfærd har gjort mig i tvivl om, hvorvidt han
er interesseret i at lade "bekendtskabet" fortsætte/
udvikle sig, så gider jeg ikke vente på hans
udmelding.

Han vil så være velkommen til at kontakte mig,
hvis han på et senere tidspunkt er interesseret
i både at lade et bekendtskab med mig udvikle sig,
OG informere mig om det *S*.

Jeg venter da godt nok ikke på at en gut skal tage
sig sammen til at melde ud, om han vil noget med
mig eller ej - hvis vi er kommet dertil, hvor det
overhovedet bliver et "issue" - så vil jeg ha' svar.

>Jamen du har to muligheder:
>
>1. Lede grundigere blandt danske
>mænd, for at finde de (åbenbart få)
>ordentlige mænd som der altså er.

In progress!

>2. Finde dig en partner i udlandet
>(du er vel over 24?)

Har overvejet muligheden - men er ikke selv flytbar,
så han skal enten være herboende, eller flytte
permanent hertil.

Og ja, jeg er over 24.

>Jeg kan naturligvis ikke udtale
>mig om hvorvidt *du* ville gøre alvor
>af punkt-2-truslen,

Det er overvejet. Jeg er ikke underlagt præferencer
når det kommer dertil - en dejlig mand, er en dejlig
mand.

> men jeg kan
> [...]

Det er jo heller ingen konkurrence, og hvis det
bliver det - så melder jeg mig ud. Mennesker skal
gøre som de vil - både mænd og kvinder. Og hvis det
indebærer at finde deres partnere i andre lande,
så skal de da bare gøre det.

mange hilsner
nusle

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-04-03 00:17

nusle wrote:

> [...]
> længe, når man stadig er på det stadie, hvor
> man er ved at "lære hinanden at kende" - har
> jeg ikke hørt far fyren i 1½-2 dage, så "af-

Det er jo risikoen. Heldigvis er det de færreste emails der tager lang
tid at skrive.

> Der er skisme ikke meget at melde ud, blot ved
> at svare på en mail/sms eller lignende. Det er
> altså i mine øjne helt almindelig høflighed.

En helt anden ting: Det er ikke alle der har det godt med at
kommunikere per email eller SMS. Selv synes jeg email er et fint
medium, og jeg ville nok på forhånd fravælge en pige, som ikke
behersker mediet, men jeg kender folk der er rigtig dårlige til email.
SMS har jeg aldrig prøvet, men jeg kan forestille mig, at jeg ikke
ville bryde mig særlig meget om det.

Måske har du det lidt ligesom mig? Jeg synes at email er en rigtig
god, nem og brugbar ting, og derfor har jeg meget svært ved at
forestille mig, at der er folk der ikke har det på samme måde. Så kan
man jo nemt være tilbøjelig til at tolke mangelfuld respons som en
afvisning.

> Det er jo trods alt ikke sådan, at jeg spørger
> om vi skal giftes og have børn i en mail, når
> man blot er ved at lære hinanden at kende.
> Det er faktisk ret "overfladisk".

Ja, men ikke deste mindre så har de fleste af os, uanset køn, oplevet
at det kan give problemer hvis man giver for uhæmmet udtryk for sin
store interesse, i starten. Hellere vente lidt, og se hvor
interesseret den anden part er.

Måske er du en af de få, der aldrig har prøvet det, men du er ikke
desto mindre nød til at acceptere hvordan virkeligheden er skruet sammen.

> Jeg synes det er noget pjat - no matter what

Jeg synes osse, at mange af de ting som de fleste gør, er noget pjat,
der gør mit liv meget besværligt, men jeg erkender at der er tale om
normaladfærd, og så satser jeg på at mødes med og omgås folk, som ikke
har den problematiske adfærd, eller kun har den i ringe grad.

> Så kan det ikke være umuligt at sige:
> "Jeg har taget stilling, men vil ikke tale om
> det endnu".

Jo, for så begynder du jo at afpresse ham, for at få at vide hvad hans
position er, f.eks. ved at nægte at have sex ved ham, eller med at
lade som om du er faldet for en anden mand.

Netop derfor bør han vente lidt (ikke for længe, selvfølgelig, men det
er meget svært at finde en god balance) med at fortælle dig hvad han
synes.

> [...]
> adfærd har gjort mig i tvivl om, hvorvidt han
> er interesseret i at lade "bekendtskabet" fortsætte/
> udvikle sig, så gider jeg ikke vente på hans

Nåjo, man kan jo godt indrømme *at* være interesseret, uden at melde
ud med *hvor* interesseret man er.

> Han vil så være velkommen til at kontakte mig,
> hvis han på et senere tidspunkt er interesseret
> i både at lade et bekendtskab med mig udvikle sig,
> OG informere mig om det *S*.

Hvis det først kommer dertil, så tror jeg det er tabt uigenkaldeligt
på gulvet. Men man skal da altid være høflig.

> Jeg venter da godt nok ikke på at en gut skal tage
> sig sammen til at melde ud, om han vil noget med

Nej, OK, selvfølgelig skal man melde ud om man vil *noget* eller ej.
Du skal bare ikke forlange et svar, lige med det samme på, *hvad* det
er han vil. Det får du først når han føler sig tryg ved dig og ved
konteksten.

> mig eller ej - hvis vi er kommet dertil, hvor det
> overhovedet bliver et "issue" - så vil jeg ha' svar.

> In progress!

[høj femmer til nusleren]

Stærkt!

> Har overvejet muligheden - men er ikke selv flytbar,
> så han skal enten være herboende, eller flytte
> permanent hertil.
>
> Og ja, jeg er over 24.

Og formodentlig mest til mænd der osse er over 24? Så er du jo forbi
nogle af de hurdles der er i den gældende familiesammenføringslovgivning.

> Det er overvejet. Jeg er ikke underlagt præferencer
> når det kommer dertil - en dejlig mand, er en dejlig
> mand.

Personligt synes jeg bedre om piger som man kan tage og føle på, end
om piger der bor på den anden side af Jorden. Men det kan der jo i
visse tilfælde laves om på.

> Det er jo heller ingen konkurrence, og hvis det

Der har jo altid været en slags konkurrence. Problemet er bare, at vi
mænd, indtil for nogle få generationer siden, havde lidt bedre kort på
hånden end jer piger. Nu er det omvendt, og det er svært at vænne sig til.

> bliver det - så melder jeg mig ud. Mennesker skal
> gøre som de vil - både mænd og kvinder. Og hvis det

Sålænge det ikke skader dem selv eller andre, ja.

> indebærer at finde deres partnere i andre lande,
> så skal de da bare gøre det.

Jada. Jeg synes det er helt fint at folk finder kærester i udlandet,
sålænge det sker ud fra reelle hensigter, og ikke har karakter af
systematisk import, sådan som mange flygtninge praktiserer det. Enhver
restriktion på folks ret til at blive forelskede og derefter arrangere
et samliv er urimeligt og uacceptabel. Som bekendt er jeg modstander
af alle lavaldre, men jeg synes at den nyligt indførte lavalder, på 24
år, for forelskelse i udlændinge, er endnu mere grotesk end de andre.

--
Peter Knutsen

Fra : Anita

Dato : 04-04-03 09:26

"Peter Knutsen" skrev
> nusle wrote:

Hvorfor kan jeg ikke længere se indlæg fra nusle? Det har ikke tidligere
været et problem, men den sidste uges tid (ca.) har jeg kun kunnet se
besvarelserne til hendes indlæg.

Nogle ideer?

/Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-04-03 09:46

In news:3e8d408f$0$4357$ba624c82@nntp03.dk.telia.net, Anita
<anita@*slet*stofanet.dk> wrote:

> Nogle ideer?

Tag hende ud af dit kill-filter

--
-Jens B.

Fra : Anita

Dato : 04-04-03 10:31

> Tag hende ud af dit kill-filter

Ja, var det bare så simpelt - men nej.

/Anita

Fra : Tomas O.

Dato : 04-04-03 13:32

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> wrote in

> Ja, var det bare så simpelt - men nej.

Jeg har samme problem. Jeg bruger sunsite, måske dukker hendes indlæg ikke
på der?

Tomas

Fra : Anita

Dato : 04-04-03 15:27

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev

> Jeg har samme problem. Jeg bruger sunsite, måske dukker hendes indlæg ikke
> på der?
>
> Tomas

Ja, jeg aner det ikke og har ikke en klaphat forstand på, hvordan man hitter
ud af, hvad der er galt. Tænkte at der sikkert var nogle kloge hoveder
iblandt os

Venligst Anita

Fra : Tomas O.

Dato : 04-04-03 20:00

> "Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev

> Ja, jeg aner det ikke og har ikke en klaphat forstand på, hvordan man
> hitter ud af, hvad der er galt. Tænkte at der sikkert var nogle kloge
> hoveder iblandt os

Her? hehe

Toma

Fra : nusle

Dato : 04-04-03 22:06

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Anita og Tomas.

> Ja, jeg aner det ikke og har ikke en klaphat forstand på, hvordan man
hitter
> ud af, hvad der er galt. Tænkte at der sikkert var nogle kloge hoveder
> iblandt os

Problemet må være, at når jeg sender fra tdconline's
site via browser, så kan I ikke se indlæggene.

I kan sikkert se dette, sendt herhjemme fra *S*.

mange hilsner
nusle

Fra : Anita

Dato : 05-04-03 10:52

"nusle" skrev

> Problemet må være, at når jeg sender fra tdconline's
> site via browser, så kan I ikke se indlæggene.
>
> I kan sikkert se dette, sendt herhjemme fra *S*.

Lige præcis

/Anita

Fra : nusle

Dato : 04-04-03 23:49

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

Hej Peter.

> Det er jo risikoen. Heldigvis er det de færreste emails der tager lang
> tid at skrive.

Netop!

> [...]
> behersker mediet, men jeg kender folk der er rigtig dårlige til email.
> SMS har jeg aldrig prøvet, men jeg kan forestille mig, at jeg ikke

Det har jeg!

> [...]
> forestille mig, at der er folk der ikke har det på samme måde. Så kan
> man jo nemt være tilbøjelig til at tolke mangelfuld respons som en

Det er også rigtigt - det tænkte jeg ikke over.

> [...]
> at det kan give problemer hvis man giver for uhæmmet udtryk for sin
> store interesse, i starten. Hellere vente lidt, og se hvor

Åhhh, jeg kan ikke finde ud af det der. Gider altså
heller ikke at "lære" det.

Den ene venter på at se hvor interesseret den anden
er, og den anden venter på at se hvor interesseret
den ene er - merry go round *suk*.

> Måske er du en af de få, der aldrig har prøvet det, men du er ikke
> desto mindre nød til at acceptere hvordan virkeligheden er skruet sammen.

Jeg har prøvet det et utal af gange - jeg er vist bare
helt uforbederlig.

> Jo, for så begynder du jo at afpresse ham, for at få at vide hvad hans
> position er, f.eks. ved at nægte at have sex ved ham, eller med at
> lade som om du er faldet for en anden mand.

Niks - det gør jeg dælme ikke, jeg tror altså simpelthen
ikke, at jeg nogensinde har nægtet at have sex med en
mand "der var i mit liv" *G*. Og jeg har aldrig ladet som
om jeg er faldet for en anden - den del ved jeg besked
om.

Jeg "kræver" simpelthen bare ren besked - ellers smutter
jeg, eller bliver så hidsig og umulig, at han selv smutter,
fordi han ikke kan holde mig ud.

> Netop derfor bør han vente lidt (ikke for længe, selvfølgelig, men det
> er meget svært at finde en god balance) med at fortælle dig hvad han
> synes.

Okay - og principielt burde jeg så også lære at "vente
lidt" - helt ærligt, jeg duer ikke til det "spil", og jeg
gider ikke lære det. Der er ellers ikke mange ting
jeg sådan afskriver, men det der - det er en af dem!

> Nåjo, man kan jo godt indrømme *at* være interesseret, uden at melde
> ud med *hvor* interesseret man er.

Kommer til at tænke på, at interesse jo vises på et utal
af måder - jeg kan ikke mærke en mands interesse, hvis
ikke han viser mig opmærksomhed.

> Hvis det først kommer dertil, så tror jeg det er tabt uigenkaldeligt
> på gulvet. Men man skal da altid være høflig.

Du har ret - jeg har faktisk heller ikke oplevet, at det
bringes i balance igen. Jeg når såmænd også at vise
så meget af min temperamentsfulde side, at det nok
vil være de færreste der vil vende tilbage for en runde
mere.

> [...]
> Du skal bare ikke forlange et svar, lige med det samme på, *hvad* det
> er han vil. Det får du først når han føler sig tryg ved dig og ved

Jeg synes ikke, at jeg er synderligt fokuseret på "hvad"-
delen mere (har vist været). Men jeg har oplevet en del
gange, at manden har travlt med at finde ud af, om jeg
vil have flere børn, og om jeg er indstillet på at flytte osv.

> [høj femmer til nusleren]
>
> Stærkt!

Ihhhhh... *ser glad ud*

> Og formodentlig mest til mænd der osse er over 24?

Helt bestemt - en mand der er "voksen" nok til at vide
hvordan han glæder en kvinde seksuelt og gerne på
mange forskellige måder
(det er der sikkert også unge mænd der ved - men jeg
foretrækker nu alligevel jævnaldrende mænd +/- 5 år
ca.)

> Så er du jo forbi
> nogle af de hurdles der er i den gældende familiesammenføringslovgivning.

Den lov er fuldstændig latterlig!

> Personligt synes jeg bedre om piger som man kan tage og føle på, end
> om piger der bor på den anden side af Jorden. Men det kan der jo i
> visse tilfælde laves om på.

Jeg synes bedst om snørklede og underfundige og helt
vildt uforståelige "danske" mænd (selvom jeg i frustration
har følt mig fristet til midlertidigt af afskrive dem *S*).

I deres "tavshed" og "gåen stille med dørene" - er de noget
af det skønneste, når de endelig folder sig ud... deres vilje til
at glæde en kvinde kan være helt uhørt... reelt tror jeg, at "den
danske mand" er meget indstillet på at glæde sin kvinde, og at
vi kvinder ville opnå meget ved at se efter kærlighedserklæring-
erne i de mange små tiltag og usagte ting.

Altså, jeg ejer ikke evnen til at være vred på "mænd" ret
længe ad gangen - dybest set synes jeg, at mænd er det
der gør livet smukt og dejligt.

> Der har jo altid været en slags konkurrence. Problemet er bare, at vi
> mænd, indtil for nogle få generationer siden, havde lidt bedre kort på
> hånden end jer piger. Nu er det omvendt, og det er svært at vænne sig til.

Jeg synes ikke, at det er en konkurrence, om der er flest
danske mænd eller kvinder, der gifter sig med ikke-danske
partnere - det var kun den del jeg mente.

Jeg er helt enig.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 03-04-03 15:31

In article <10492772740.560531935113399@dtext.news.tele.dk>,
nusle@47R7Lmail.dk says...
> [...]
> sms'er, mails, telefonopkald, breve, spørgsmål - whatever.
> Dette prøver jeg i vid udstrækning at leve op til selv.

Delvis enig, for mig kommer det lidt an på hvem det er, om det er en
ønsket eller uønsket kontakt. Jeg er som regl hurtig med email og langsom
med papirmail :)

> [...]
> så bliver jeg irriteret og mister lysten til at
> beskæftige mig med "ham". Hvilket "han" - totalt
> underligt - ikke forstår et rørende suk af. Jeg

Det kan være dem du vælge er af den opfattelse at mænd ikke skal virke
for interesserede (fordi kvinden så syntes de er for nemme og vælger dem
fra), og derfor venter et for dem passende stykke tid før de svarer.

> Det pudsige er, at
> samme "fyre" selv synes det er "mærkeligt", hvis
> jeg er den der lader være at give respons....
> Hallooo... *GG*

Selvfølgelig, det er jo mændendes område :)

> [...]
> og alt for bange for det som de ikke lige føler
> de kan have kontrol over (og en kvinde som jeg,
> dansk, kan altså ikke kontrolleres en dyt mere

Jeg tror ikke det er så meget et spørgsmål om kontrol, mere at det skal
være rart at være sammen men en i det langløb, og hvis det er en havgasse
som altid vil slås om et eller andet er det ikke så hyggeligt :)

Fra : nusle

Dato : 04-04-03 23:58

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej PerX.

> Delvis enig, for mig kommer det lidt an på hvem det er, om det er en
> ønsket eller uønsket kontakt. Jeg er som regl hurtig med email og langsom
> med papirmail :)

Jeg følger dig her.
Det er nok også derfor, at jeg ser manglende svar, som
manglende interesse (uønsket kontakt).

> Det kan være dem du vælge er af den opfattelse at mænd ikke skal virke
> for interesserede (fordi kvinden så syntes de er for nemme og vælger dem
> fra), og derfor venter et for dem passende stykke tid før de svarer.

Måske - lyder meget sandsynligt
Det er jo noget skidt, for så vælger jeg dem fra, fordi
jeg tror de reelt ikke er interesseret - ja, ja... sådan
skal det vist være.

> Selvfølgelig, det er jo mændendes område :)

upppsss.... sorry... *rødme, rødme*
Jeg vil huske, at det er helt okay, at jeg svømmer væk
i forelskelse og overdænger ham med opmærksomhed,
mens han er den tavse, non-kommunikative mand, som
ikke vil afsløre sin interesse *fnis*.

Det går altså bare slet ikke, for jeg bliver skrup-umulig
at have med at gøre pga. usikkerheden

> Jeg tror ikke det er så meget et spørgsmål om kontrol, mere at det skal
> være rart at være sammen men en i det langløb, og hvis det er en havgasse
> som altid vil slås om et eller andet er det ikke så hyggeligt :)

Åh, altså osse. En lille "slåskamp" i ny og næ, som giver
manden lejlighed til at slå en streg i sandet og sætte mig
på plads, det er nu noget af det bedste (synes jeg)... *S*

Jeg vil jo gerne mærke hans styrke, hans evne til at sige
fra, hans "magt" over mig - fordi jeg alligevel når alt
kommer til alt, nærmest er afhængig af hans interesse
i mig.

Skær alt andet overflødigt bort, og jeg eksisterer som
kvinde, for at blive begæret og elsket af en mand/mænd.

(Ja, ja - som menneske eksisterer jeg af et utal af andre
grunde. Æd mig nu ikke råt .

mange hilsner
nusle