Dyreskin/pels tæppe?
Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-04-03 17:23

Kære NG

Jeg går og leder efter det i emnet nævnte effekt. Jeg kunne nemlig godt
tænke mig et, enten ægte eller uagte, hvad der nu er bedst muligt for
min økonomi .

Men kender du/i til nogle steder hvor at det kan købes?. For at holde
det In-Topic så er det fordi at jeg godt kunne tænke mig at have sådan
et tæppe at ligge og nusse og elske på . Det skal selvfølgelig være
blød skin/pels eller så ryger meningen lidt.

Mnen håber da at der er nogle herinde der kan hjælpe.
Flemming Jacobsen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-04-03 17:29

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> writes:

> [...]
> et tæppe at ligge og nusse og elske på . Det skal selvfølgelig være
> blød skin/pels eller så ryger meningen lidt.

Ikea plejer at have lammeskindstæpper, men ellers prøv i en hvilken
som helst babyudstyrsbutik. Og for at jeg også skal være on-topic, så
sørg for at I ikke senere får brug for en babyudstyrsbutik.

Mvh Trine (God fornøjelse)

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-04-03 17:31

On Tue, 01 Apr 2003 18:29:27 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Ikea plejer at have lammeskindstæpper, men ellers prøv i en hvilken
>som helst babyudstyrsbutik. Og for at jeg også skal være on-topic, så
>sørg for at I ikke senere får brug for en babyudstyrsbutik.

Tror ikke at der lige findes nogle Ikea forretninger vest for Fyn .
Men er lammeskind/uld ikke lidt "groft" i det. En af mine kammerater har
sådan nogle tæpper i fåre/lammeskind og jeg ville da mene at de var en
smule grove til det job, eller jeg ved siden af.
Flemming Jacobsen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-04-03 17:36

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> writes:

> Tror ikke at der lige findes nogle Ikea forretninger vest for Fyn .

Vest for Fyn. Som i Jylland? Det håber jeg da, for vi er på vej i Ikea
i Århus.

> Men er lammeskind/uld ikke lidt "groft" i det. En af mine kammerater har
> sådan nogle tæpper i fåre/lammeskind og jeg ville da mene at de var en
> smule grove til det job, eller jeg ved siden af.

Ikke dem der er behandlet til brug i barnevogne og babysenge. De er
dejlig tykke og bløde. Den største ulempe er at de (så vidt jeg
husker) ikke er til at smide i vaskemaskinen når der kommer sæd og den
slags ting på dem. Men mon egentlig ikke de kan det? Det er da lidt
upraktisk til småbørn hvis det ikke kan vaskes.

Mvh Trine

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-04-03 18:23

On Tue, 01 Apr 2003 18:36:05 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Vest for Fyn. Som i Jylland? Det håber jeg da, for vi er på vej i Ikea
>i Århus.

Ok, jeg troede at Ikea kæden lå på sjælland . Men de tæpper købt i
Ikea er det ikke den "grove" slags. Men hvor ligger den næmeste Ikea i
forhold til Vejle ?.

> [...]
>slags ting på dem. Men mon egentlig ikke de kan det? Det er da lidt
>upraktisk til småbørn hvis det ikke kan vaskes.

Kan vi så kun blive enige om. Men er dem der bruges i barnevogne ikke en
smule for små hvis at der skal være plasd til et fuldvoksent menneske ?.
Flemming Jacobsen

Fra : Heidi

Dato : 01-04-03 19:30

Thunderbird[7100] wrote:

> Men hvor ligger den næmeste Ikea i forhold til Vejle ?.

Krak.dk er i dette tilfælde din ven
http://www.krak.dk/scripts/FIRMAPROFIL/firmaprofil.asp?VIRK=&avanceretleverandsoeg=&KNR=1504640&kk=1296183873&pub_id=KVWW

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-04-03 19:50

On Tue, 1 Apr 2003 20:29:34 +0200, "Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> wrote:

>Krak.dk er i dette tilfælde din ven
>http://www.krak.dk/scripts/FIRMAPROFIL/firmaprofil.asp?VIRK=&avanceretleverandsoeg=&KNR=1504640&kk=1296183873&pub_id=KVWW

Problemet er bare lidt at jeg så skal tage med toget til århus og så med
bus ud til Ikea. Og hvad nu hvis at det de har ikke falder i min smag.
Så har jeg lidt spilt 160 Kr +bus.
Flemming Jacobsen

Fra : Heidi

Dato : 01-04-03 20:59

Thunderbird[7100] wrote:

> Problemet er bare lidt at jeg så skal tage med toget til århus og så
> med
> bus ud til Ikea. Og hvad nu hvis at det de har ikke falder i min smag.
> Så har jeg lidt spilt 160 Kr +bus.

Ja det kan jeg så ikke hjælpe dig med - men du spurgte jo hvor
den nærmeste lå

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-04-03 21:09

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> writes:

> Kan vi så kun blive enige om. Men er dem der bruges i barnevogne ikke en
> smule for små hvis at der skal være plasd til et fuldvoksent menneske ?.

Nu skal du også lige tænke på at et lam heller ikke er så stort. Men
jeg kommer lige fra Ikea. Et lammetæppe i størrelse "stort lam" koster
400 kroner og er særdeles dejlig blødt. Men det er rigtig nok at de er
lige små nok.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-04-03 22:05

On Tue, 01 Apr 2003 22:09:21 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>jeg kommer lige fra Ikea. Et lammetæppe i størrelse "stort lam" koster
>400 kroner og er særdeles dejlig blødt. Men det er rigtig nok at de er

Hvad størrelse skind/tæppe skal man så op i før at det rækker og hvad
priser snakkes der så om ?
Flemming Jacobsen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-04-03 22:31

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> writes:

> Hvad størrelse skind/tæppe skal man så op i før at det rækker og hvad
> priser snakkes der så om ?

DYRT. Jeg fandt lige et sted, hvor de har sådan noget.
http://www.hlimport.dk, der er også priser.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-04-03 23:25

On Tue, 01 Apr 2003 23:31:02 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>DYRT. Jeg fandt lige et sted, hvor de har sådan noget.
>http://www.hlimport.dk, der er også priser.

Dyrt det må du nok sige

006 Quarto (4 skind, str. 200x140 ) 2200,00 kr. <-- Nok denne størrelse
jeg som minimum skal op i.
007 Sexto (6 skind, str. 200x200) 3400,00 kr.
008 Octo (8 skind, str. 200x280) 4900,00 kr.

Men hvad har jeg af andre "muligheder" hvis at jeg skal have noget i den
stil. Hvad med "falsk" skin, eller er det noget hø ?.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 02-04-03 17:20

<news@trinekc.dk> wrote:

>DYRT. Jeg fandt lige et sted, hvor de har sådan noget.
>http://www.hlimport.dk, der er også priser.

Men kunne jo spørge ad hvad det 2 sortering dækkede over og så spørge ad
om han laver et quad tæppe ud af 4 2 sortering skind. Men hvad med
imiteret pæls, er det brugbart eller noget hø. Og hvad er mine andre
alternativer ?.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 05-04-03 19:10

On Tue, 01 Apr 2003 18:22:46 +0200, "Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam
Frabedes]@tnfs.dk> wrote:

> [...]
>blød skin/pels eller så ryger meningen lidt.
>
>Mnen håber da at der er nogle herinde der kan hjælpe.

Nogle der kan komme med andre/alternative foreslag
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 10-04-03 23:08

Frabedes]@tnfs.dk> wrote:

> [...]
>blød skin/pels eller så ryger meningen lidt.
>
>Mnen håber da at der er nogle herinde der kan hjælpe.

??
Flemming Jacobsen

Fra : Amie

Dato : 11-04-03 14:01

Hej Thunderbird

Nu er både min mor, far og lillebror storvildts jæger og vi har mange
forskellige slags skind liggende derhjemme fra dyr de har skudt rundt
omkring i verden. Der er dog meget forskel på forskelle arter om hvor bløde
de er. Et forslag til hvor du måske kan skaffe sådan noget er i
jagtforretninger. Jagt museumer er også et forslag. Der er mange jæger der
donere alle deres trofæer til museer når de dør. Ved ikke hvad de gør med
alle de skind de får ind, men det er jo et forsøg vær at undersøge. Samtidig
så tror jeg ikke at de er speciel dyre at købe, hvis de bare har dem
liggende.

For at holde det On-Topic så kan jeg da varmt anbefale Grisly bjørn. Har
haft en kæreste med hjemme hvor vi lå og hyggede os på min fars bjørnskind
heldigvis ved han det ikke ). Der var noget meget dyrisk over det ( Doh! )
fordi bjørnenes hoved stadigvæk var på skindet, så man havde en slags
hovedpude hehe .. nå-men .. alt i alt en hyggelig oplevelse hvor der blev
grinet meget :))

Nå-men.. håber du finder hvad du søger.

*knuser*
Amie

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 12-04-03 03:17

On Fri, 11 Apr 2003 15:01:25 +0200, "Amie" <amie@dildoparty.dk> wrote:

> [...]
>fordi bjørnenes hoved stadigvæk var på skindet, så man havde en slags
>hovedpude hehe .. nå-men .. alt i alt en hyggelig oplevelse hvor der blev

Grizly bjørn er måske meget blødt eller ?.

Flemming Jacobsen

Fra : Amie

Dato : 12-04-03 12:51

> Grizly bjørn er måske meget blødt eller ?.

Det er selvfølgelig ikke så blødt som lam, men heller ikke sådan nogle stive
børster som vildsvin.

Amie

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 12-04-03 15:29

On Sat, 12 Apr 2003 13:50:52 +0200, "Amie" <amie@dildoparty.dk> wrote:

>Det er selvfølgelig ikke så blødt som lam, men heller ikke sådan nogle stive
>børster som vildsvin.

Men er Grizly pels så ikke også noget dyrere ?.
Flemming Jacobsen