Svært at snakke om seksualitet
Fra : AM

Dato : 29-03-03 18:39

Jeg er en pige på 24 år. Da jeg var 12, blev jeg misbrugt seksuelt af
en voksen mand. Det blev aldrig meldt og jeg har aldrig rigtigt
snakket med nogen om det. Dog har jeg fortalt min nuværende kæreste om
det(kort).
Det er lykkedes mig at bearbejde hændelsen -i hvert fald er jeg i dag
i stand til at holde af mænd, pt. min kæreste og at nyde sex.
Det er jeg selvfølgelig glad for, men ikke alt er så godt som det
kunne være.
Jeg kan ikke snakke om min egen seksualitet med min kæreste -heller
ikke tidligere kærester.
Hvis en mand spørger mig hvad han skal gøre for at det er godt for
mig, går jeg i baglås -jeg kan ikke svare.
Jeg kan heller ikke fortælle om mine fantasier.
Selvom jeg selv tænder på frække ord, så er jeg ikke selv i stand til
at få den slags over mine læber -ordene er i hovedet, men kommer
aldrig længere.
Jeg er kommet til et punkt hvor jeg føler at mit sexliv er blevet
kedeligt, men da jeg ikke kan snakke om det sker der jo heller ikke
noget i positiv retning.
Det paradoksale er at det kun er orderne der strander -jeg gør mig
gerne lækker med sexet undertøj og jeg vil ikke have lyset slukket.
Jeg skammer mig ikke over min krop eller min lyst, men noget blokere
mig når det gælder at tale om det.
HVAD SKAL JEG GØRE????? Jeg har ikke lyst til at gå over i historien
som den tavse elskerinde.

Fra : Jannie og Jens

Dato : 29-03-03 20:17

> Jeg kan ikke snakke om min egen seksualitet med min kæreste -heller
> ikke tidligere kærester.

Det er ikke nødvendigvis din fortid, der gør, at du ikke kan tale om det,
der er mange der har det på samme måde, uden at have haft denne dårlige
oplevelse.

> Hvis en mand spørger mig hvad han skal gøre for at det er godt for
> mig, går jeg i baglås -jeg kan ikke svare.

Du skal måske finde et andet sprog end det verbale, du kan f.eks. gøre det
ved ham, som du gerne vil have han gør ved dig, eller du kan med lyde (arhh
eller uuhm) fortælle hvad der er specielt dejligt.

> Jeg kan heller ikke fortælle om mine fantasier.

Nej ro på nu, det har været svært for alle de piger jeg har kendt, så der
skal du nok væbne dig med tolmodighed, hvis det er et ønske du har, så
kommer det nok en dag, men det er jo lang fra nødvendigt for et godt sex
liv.

> Selvom jeg selv tænder på frække ord, så er jeg ikke selv i stand til
> at få den slags over mine læber -ordene er i hovedet, men kommer
> aldrig længere.

Start med lydende, at stønde på en måde så din partner kan høre at du nyder
det, har nok samme virkning, så altså start i det små.

> [...]
> mig når det gælder at tale om det.
> HVAD SKAL JEG GØRE????? Jeg har ikke lyst til at gå over i historien

Jeg syndtes, at du skulle starte med at vise din kæreste den mail, du sendte
her til, hvis han er forstående, så skal han nok hjælpe dig.

Jens

Fra : max tina og palle

Dato : 01-04-03 18:19

er alle piger ikke BLEVET udnytten da de var små, sådan lyder det.
er det noget man siger for at komme i centrum.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-04-03 19:20

"max tina og palle" <phhj@esenet.dk> skrev :

>[Indlæg + bundcitat fraklippet]

Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-03-03 22:25

AM wrote:

hej AM ;)

> [...]
> en voksen mand. Det blev aldrig meldt og jeg har aldrig rigtigt
> snakket med nogen om det. Dog har jeg fortalt min nuværende kæreste om

flot at du har fortalt ham det!!

> [...]
> i stand til at holde af mænd, pt. min kæreste og at nyde sex.
> Det er jeg selvfølgelig glad for, men ikke alt er så godt som det

du er jo ung endnu.... slap du bare af, der er tid at løbe på ;) din kæreste
vil blot nyde at mærke du udvikler dig langsomt men sikkert.......

> Jeg kan ikke snakke om min egen seksualitet med min kæreste -heller
> ikke tidligere kærester.

kan du skrive om det?

> Hvis en mand spørger mig hvad han skal gøre for at det er godt for
> mig, går jeg i baglås -jeg kan ikke svare.

det kunne jeg heller ikke engang.... så begyndte jeg at læse erotiske
tegneserier og noveller.... og siden hen begyndte jeg selv at skrive
noveller.... novellerne startede med at sprede sig lidt længere ud end min
seksualitet bød mig, men det var nemmere at sige "det bryder jeg mig IKKE
om" end at skulle beskrive i detaljer hvad jeg kunne lide

> Jeg kan heller ikke fortælle om mine fantasier.

kan du skrive dem??

> Selvom jeg selv tænder på frække ord, så er jeg ikke selv i stand til
> at få den slags over mine læber -ordene er i hovedet, men kommer
> aldrig længere.

hvad med lyde, små støn, små nydelyde generelt??

> Jeg er kommet til et punkt hvor jeg føler at mit sexliv er blevet
> kedeligt, men da jeg ikke kan snakke om det sker der jo heller ikke
> noget i positiv retning.

gør du selv noget fysisk for at forandre det??
altså feks prøve at flytte kærestens hænder hen hvor du drømmer om at han
sætter dem..... bevæger kroppen på den måde du fantaserer om??

> [...]
> gerne lækker med sexet undertøj og jeg vil ikke have lyset slukket.
> Jeg skammer mig ikke over min krop eller min lyst, men noget blokere

hvem siger du behøver tale om det lige med det samme??

> HVAD SKAL JEG GØRE????? Jeg har ikke lyst til at gå over i historien
> som den tavse elskerinde.

mit råd er at for det første vise ham brevet her..... og så lave en pagt med
dig selv... begynd at læse erotisk litteratur, og prøv eventuelt om du kan
få nogle af dine tanker og dine fantasier ned på papir.......
mange gange er det nemmere at skrive det til en anden person end det er at
tale om det...... når du så får plantet ideerne i hovedet på kæresten så kan
han jo spørge ind til det, og så er det eneste du skal gøre at sige ja ellee
nej ( eller på anden måde kommunikere det).....
så skal resten nok komme lige så stille.... og lad iøvrigt være med at
stille for høje forventninger til dig selv......

hvis du mangler lidt inspiration så kik på de følgende link ;)

http://www.babesline.dk/novels.asp
http://www.erotik-zonen.dk/
http://www.erotikfantasier.dk/

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-03-03 00:25

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in message
> AM wrote:
>
> hej AM ;)

Hvordan kommer det at være blevet forført eller voldtaget eller på anden
måde misbrugt

ind i billedet ved senere møder med det modsatte køn.

Er fortid ikke noget man bør lægge bag sig, hvis man kan, og hvorfor kan det
være svært??

Fra : Georg

Dato : 25-06-03 18:02

> [...]
>
> ind i billedet ved senere møder med det modsatte køn.
>
> Er fortid ikke noget man bør lægge bag sig, hvis man kan, og hvorfor kan

Bo Warming. Du er simpelthen så snotdum og skide irriterrende. Du af alle
mennesker der er åh så begavet. Du skulle faktisk have en mærkat i panden
med teksten: LOKALIRRITERENDE. HOLD AFSTAND.

Georg

Fra : Helle

Dato : 25-06-03 19:13

> [...]
> mennesker der er åh så begavet. Du skulle faktisk have en mærkat i panden
> med teksten: LOKALIRRITERENDE. HOLD AFSTAND.

Haha *g*

Fra : Henning

Dato : 25-06-03 21:31

Helle wrote:

> Haha *g*

Jeg har etbillede, hvor BW har en Tuborg-øl-etikette i pande,
Kan det bruges?

MVH
Henning

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-07-03 17:48

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har etbillede, hvor BW har en Tuborg-øl-etikette i pande,
> Kan det bruges?

Taget under private former og udbasuneret i offentligheden uden hans
tilladelse. Jeg er stået _helt_ af, Henning. Har du andre billeder,
f.eks. af mig, du således ønsker at faldbyde på internettet? Hvis du
overhovedet overvejer tanken, så kan jeg godt love dig, at du får med
mig at bestille, makker! En offentlig undskyldning til Bo Warming på
dette medie imødeses. Derudover kan du passende love, at sådanne
udgydelser ikke for fremtiden kommer fra din side!

--
-Jens B.

Fra : Henning

Dato : 15-07-03 19:24

> [...]
> dette medie imødeses. Derudover kan du passende love, at sådanne
> udgydelser ikke for fremtiden kommer fra din side!

Ingen undskyldning her fra, enhvær der deltager i en DSS fest
ved at der bliver taget billeder og disse bliver lagt ud på
nettet, du deltog selv og jeg oplevede ikke du udstedte forbud
mod fotografering af dig og din kone, så hvad der er af billeder
fra disse fester, ligger stort set allerede på diverse hjemmesider,
jeg går ud fra at både du og BW opfører jer så i selv kan stå
inde for jeres opførsel til enhvær tid, når dette er sagt, så tror
jeg de der har frigivet billeder, har udøvet en vis selvcensur
og ikke medtaget ethvert billede der er taget.

For øvrigt synes jeg ikke om din undertone af trusler mod min
person.

Henning

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-07-03 20:04

> For øvrigt synes jeg ikke om din undertone af trusler mod min
> person.

Hvilken undertone?

--
-Jens B.

Fra : Olesen

Dato : 15-07-03 20:24

> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken undertone?

Hvilke billeder ?

Fra : Henning

Dato : 16-07-03 06:30

Jens Bruun wrote:
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken undertone?

Var det da en direkte trussel?
Hvilke skridt vil du i så fald foretage?

Henning

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-07-03 11:32

> Var det da en direkte trussel?

Ja., hvilke ord forstod du ikke i mit indlæg?

> Hvilke skridt vil du i så fald foretage?

Hvorfor ikke teste mig?

--
-Jens B.

Fra : Henning

Dato : 17-07-03 07:13

Jens Bruun wrote:
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja., hvilke ord forstod du ikke i mit indlæg?

> Hvorfor ikke teste mig?

Gider ikke

EOD

Henning

Fra : Bo Warming

Dato : 16-07-03 09:25

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message

> [...]
> og ikke medtaget ethvert billede der er taget.
>
> For øvrigt synes jeg ikke om din undertone af trusler mod min

Har man mødt Jens Bruun, så ved man at dette vennesæle rare menneske, truer
ikke. Andet end ved størrelse. SLAP AF. Bold ej mand. Det men ikke dør af,
blir man stærkere af.

Jeg har ingen copyright-havesyge vedr et sjovt fest-foto - brug løs.

Med venlig hilsen Bo Warming, 35861000

Fra : Henning

Dato : 17-07-03 07:46

Bo Warming wrote:

> Har man mødt Jens Bruun, så ved man at dette vennesæle rare menneske,
> truer ikke. Andet end ved størrelse. SLAP AF. Bold ej mand. Det men
> ikke dør af, blir man stærkere af.

Selv om JB spiller fodbold, er han vist ikke egentlig
klar over hvordan en boldt ser ud, så jeg undskylder ham *G*

> Jeg har ingen copyright-havesyge vedr et sjovt fest-foto - brug løs.

Det var hvad jeg opfattede det som, du havde en morsom aften og
lavede sjov, din reaktion var jeg ikke i tvivl om, billedet ville kun
vise, at du var et menneske der kan feste som de fleste andre mennesker,
der hvor jeg måske ville tænke mig om endnu engang, var om bryggeriet
ville acceptere reklameværdien og betænke dig med et vederlag
for din indsats for øldrikningens fremme, helt gratis burde det jo ikke
være, at du reklamerede for Tuborg *G*

Men lad os holde os on-topic, Har du haft sex inden for de sidste
minutter?

MVH
Henning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-07-03 23:03

> Taget under private former og udbasuneret i offentligheden uden hans
> tilladelse.

1. billedet er ikke taget under private forhold
2. billederne er tidligere offentliggjort på internettet uden nogen klage
fra BW(eller andre)...
3. hvad er der at udbasunere?? sandheden??

> Jeg er stået _helt_ af, Henning. Har du andre billeder,
> f.eks. af mig, du således ønsker at faldbyde på internettet?

der er da også billeder af dig fra den pågældende fest....... hvis det er et
problem burde du nok enten have nedlagt forbud mod at blive fotograferet,
eller undlade at deltage i arrangementer af offentlig karakter......

> [...]
> dette medie imødeses. Derudover kan du passende love, at sådanne
> udgydelser ikke for fremtiden kommer fra din side!

en undskyldning for hvad??
du mener måske at det er løgn at BW har siddet med et ølmærke i panden meget
af en aften i forbindelse med et offentligt dss-arrangement?

der er ALTID blevet fotograferet til dss-festerne..... disse billeder er
ALTID blevet offentliggjort, og har dermed været til fri afbenyttelse for
alle der kom i nærheden af dem....... at brokke sig over det nu, er for det
første alt for sent, og for det andet plat....

sabina

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-07-03 11:32

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
for det
> første alt for sent, og for det andet plat....

Du finder det altså rimeligt, at Henning tilbyder billeder fra en fest,
hvor folk vel følte sig under nogenlunde private former, i forbindelse
med tilsvining af en person, der var tilstede ved omtalte fest og som
har et krav om at blive behandlet med et minimum af respekt? Hvor lavt
kan man synke, i forsøget på letkøbt selvhævdelse, hvor man kun har
nosser til at svine typer som Bo Warming til? Nædu, han, du eller en
anden skal bare prøve noget tilsvarende med mig én eneste gang, så skal
du bare se løjer.

Og lad det være slået helt fast, at jeg på _intet_ tidspunkt har
beskæftiget mig med, at der blev taget billeder til omtalte fest og at
disse billeder kunne beses på internettet. Hvis du ikke forstår, hvad
jeg har imod Hennings adfærd, så er du for dum til, at jeg gider bruge
yderligere energi på at forklare dig det.

--
-Jens B.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-07-03 23:42

> [...]
> med tilsvining af en person, der var tilstede ved omtalte fest og som
> har et krav om at blive behandlet med et minimum af respekt?

se det er din tolkning... jeg ser kun at henning har tilbudt et billede af
BW...... et billede som blev taget under en offentlig fest i forbindelse med
et
dss arrangement..... det med de private former er vist så som så, når der er
tale om en fest hvor der er en masse fremmede mennesker der mødes..... jeg
ser
ikke noget urimeligt i hennings tilbud.... billederne har været til fri
afbenyttelse på nettet.......

> [...]
> nosser til at svine typer som Bo Warming til? Nædu, han, du eller en
> anden skal bare prøve noget tilsvarende med mig én eneste gang, så skal

BW kan vel forsvare sig selv...... eller er du pludselig en BW enmandshær??

> [...]
> jeg har imod Hennings adfærd, så er du for dum til, at jeg gider bruge
> yderligere energi på at forklare dig det.

havde det også været et problem hvis henning feks havde sendt et link med
til
omtalte billede??

at du tilsyneladende har travlt med at sprede en masse skældsord omkring dig
kan jeg ikke tage mig af...... hvis BW ikke vil have billedet offentliggjort
burde han have bedt om det fra starten af, og ikke mindst undladet at sidde
med
det ølmærke i panden det meste af aftenen....... det er på det nærmeste
blevet
en legende i dss-fest-regi, lidt i stil med amie's dildofest ...... hvad du
mener og synes er i denne henseende egentlig hamrende ligegyldigt..... BW
har
sagt god for at bruge billedet.......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-07-03 08:46

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> BW kan vel forsvare sig selv...... eller er du pludselig en BW
enmandshær??

Er du blevet Hennings enmandshær? Henning kan vel forsvare sig selv,
eller kan han? Hvorfor blander _du_ dig?

> havde det også været et problem hvis henning feks havde sendt et link
med
> til
> omtalte billede??

Jeg finder det problematisk, at Henning - i forbindelse med tilsvining
af en bestemt person - misbruger billeder, taget ved en festlig
lejlighed, hvor deltagerne må kunne forvente en hvis form for loyalitet
fra andre deltagere. Du finder det altså helt i orden, at man, som
deltager i en dss fest, der påståes at have deltagere, som respekterer
hinanden og hinandens forskelligheder, bagefter skal opleve, at ens
billede fra en sådan fest faldbydes i forbindelse med tilsvining fra 3.
person?

> at du tilsyneladende har travlt med at sprede en masse skældsord
omkring dig
> kan jeg ikke tage mig af......

Hvilke skældsord er det, du hentyder til, jeg skulle have spredt omkring
mig? Har du overhovedet læst tråden eller er dine udgydelser blot en
betinget refleks? Jeg har gjort Henning klart, at _jeg_ ikke ville finde
i den behandling og at det ville få konsekvenser fra min side (jeg
truede ham faktisk direkte med konsekvenser, selvom har åbenbart kun
opfattede det som "undertoner"), hvis han gjorde noget tilsvarende med
mig. Da du åbenbart ikke engang har gidet at læse denne tråd fra start,
skal jeg gerne citere det oprindelige indlæg, som Henning var så "sød"
at svare på med et tilbud om billeder fra en dss-fest:

> [...]

Velbekomme, Sabina.

> hvad du
> mener og synes er i denne henseende egentlig hamrende ligegyldigt.....

Tænk, sådan har jeg det egentlig også med dig og dine meninger i denne
henseende.

--
-Jens B.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-07-03 09:06

Jens Bruun wrote:

> Er du blevet Hennings enmandshær? Henning kan vel forsvare sig selv,
> eller kan han? Hvorfor blander _du_ dig?

fordi jeg synes det er latterligt at du brokker dig over noget som ikke
engang BW synes er et problem......

> [...]
> respekterer hinanden og hinandens forskelligheder, bagefter skal
> opleve, at ens billede fra en sådan fest faldbydes i forbindelse med

hvor er tilsviningen?? for jeg kan virkelig ikke se den nogen steder.....
der blev tilbudt et billede af BW (så vidt jeg kan dømme ud fra en oldgammel
semidød tråd)... hverken mere eller mindre......
den eneste der har svinet BW i den pågældende tråd er ham georg, og hvad det
lige har med hennings udtalelse at gøre kan jeg ikke se...... han efterlyser
en mærkat i panden, og faktum er jo at BW har siddet med en sådan til en
fest......
jeg anser det mest som et lille morsomt indslag fra hennings side, der ved
at trods genvordigheder med BW så kan han tåle det, og vil ikke anse det som
tilsvining....

> Hvilke skældsord er det, du hentyder til, jeg skulle have spredt
> omkring mig?

skældsord som "dum" og lignende, som kommer totalt ubegrundet fra din
hånd..... men det er vel også svært at indse......

> Har du overhovedet læst tråden eller er dine udgydelser
> blot en betinget refleks?

jo jeg har skam læst tråden...... har du?

> [...]
> denne tråd fra start, skal jeg gerne citere det oprindelige indlæg,
> som Henning var så "sød" at svare på med et tilbud om billeder fra en

nu taler jeg på ingen måde om de ord du bruger om henning, selvom jeg også
synes de er overdrevne...... men om de ord du vælger at omtale mig
med......er det ikke utroligt.... jeg kæmper en brav kamp for at holde et
sobert tonelag og alligevel sviner du alt og alle til og ser tilsvining
andre steder........ jeg har ikke set nogen tilsvining..... mon ikke det er
spøgelser du ser?

> Velbekomme, Sabina.

jeg har skam læst den..... har du, eller ser du alt gennem
tilsviningsbriller??
hvad har hennings morsomhed med dette galdeudbrud at gøre?

> Tænk, sådan har jeg det egentlig også med dig og dine meninger i denne
> henseende.

hvorfor er dine mindre ligegyldige end mine??
er dette ikke en sag mellem henning og BW, eller skal du som sædvanelig vise
din store tolerance for BW, sådan at du ikke kan være tolerant overfor
andre?

Fra : PerX ...

Dato : 17-07-03 20:32

In article <bf4kau$87g$1@dknews.tiscali.dk>, sabina@SPAMmandezonen.dk
says...
> begin 666 wink.gif
> M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
> M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
> MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
> `
> end

Hvad nu, er du begyndt at poste binært? :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-07-03 20:58

PerX ... wrote:
> In article <bf4kau$87g$1@dknews.tiscali.dk>, sabina@SPAMmandezonen.dk
> says...
>
> Hvad nu, er du begyndt at poste binært? :)

hov... den er vist smuttet med uden mit vidende...... hvordan det kan lade
sig gøre ved jeg ikke*G*

Fra : Henning

Dato : 30-03-03 18:25

"AM" <plohara@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> HVAD SKAL JEG GØRE????? Jeg har ikke lyst til at gå over i historien
> som den tavse elskerinde.

SKRIIIIGGGG! Endnu en tavs, indadvendt nydende kvinde!
Ok min er stadig tavs efter 24 år , men hun pipper da lidt en gang
imellem Det lære man at leve med, men det er ret uinspirerende
og man forfalder nemt til, som mand, at sjuske med arbejdet, fordi
den respons man får, er så svage og næsten ikke tilstede, men med
årene lære man at aflæse sin elskede og ved fra hendes udgangs
stilling om hun er til doggy stilen i aften, eller noget af det andet.
Når hun hvisker kom og tager en i hånden og fører en ud i haven, ja men
så er det natur det tænder hende i dag, eller hun stiller sig i gangen
foran spejlet, så vil hun se 2 der boller og forestille sig hun er
pornomodel i en film, ligger kameraet på natbordet, så.... osv. osv.

Det lære man at aflæse og spille med på gennem årene.
Det menneske man egentlig burde være mest fri over for, er
ofte det menneske man seksuelt er mest blufærdig over for

Kun ved at erkende at du går glip af en masse dejlige seksuelle
oplevelser, kan måske få dig til at vælge at hviske din nydelse
frem under jeres favntag, nu mere visuel og verbal du er, des
mere får du igen fra din elskede, at ligge hviske lige så stille
ja, ja, det er så dejligt, er et skridt du må vælge at tage, eller
kan det ende med at i om få år slet intet sexliv har mere

Du får nøjagtig det du selv investerer i forholdet, så kom i gang
med at hviske din nydelse ud, hviske at du har en dejlig oplevelse
sammen med ham og det han gør, gør dig lykkelig, glad og tilfreds,
det fortjener både du og han.

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 31-03-03 00:15

In article <10489596050.288785596160604@dtext.news.tele.dk>,
plohara@hotmail.com says...
> HVAD SKAL JEG GØRE?????

Tal med en psykiater. (Og hvis det ikke er nødvendigt, så tal med din
kæreste)

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-03-03 00:36

"PerX ..." wrote:

> Tal med en psykiater.

Hvorfor

> (Og hvis det ikke er nødvendigt, så tal med din
> kæreste)

Hvad er det i indlægget du ikke helt forstår?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : PerX ...

Dato : 31-03-03 11:12

In article <3E877F4D.44876B59@carben.dk>, cr@carben.dk says...

> Hvorfor

> Hvad er det i indlægget du ikke helt forstår?

Jeg kunne sige det samme til dig.

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-03-03 13:43

"PerX ..." wrote:

> Jeg kunne sige det samme til dig.

Det kunne du vel (men så vil jeg faktisk mene, at du ikke har forstået
problemstillingen).

Skribentens problem er jo netop, at hun ikke kan snakke med kæresten
hendes problemer med hvad der er rart for hende.

Så du kan da godt se, at dit råd ligesom ikke løsner op for at snakke
med kæresten...Det er ligesom det hun ikke kan.

Du siger jo heller ikke til en med en depression, at han skal tage
tingene med højt humør, vel.

Fra : PerX ...

Dato : 01-04-03 23:55

In article <3E8837E2.C4DE562@carben.dk>, cr@carben.dk says...

> [...]
>
> Skribentens problem er jo netop, at hun ikke kan snakke med kæresten
> hendes problemer med hvad der er rart for hende.

Så er det jo jeg siger der er ting mennesker kan og ikke kan. Vi kan ikke
flyve rundt om huset ved at baske med armene, men vi kan tale med
hinanden.

Dvs, enten taler du ikke med ham fordi du ikke VIL eller fordi du ikke
"kan" - hvis det er ikke kan så er det et psykisk problem. Hvis du ikke
vil, jammen så lad være, men så lade være med at brokke dig.
Altså¨: Er det noget "uden for dig selv" som diktere at du ikke kan. Så
søg hjælp, men hvis du siger 'jeg er ikke gal' så bare tag dig samme og
gør det - også selv om det måske føles ubehageligt. Mange ting kan føles
ubehageligt, det er ikke ensbetydende med at man skal undlade at gøre
det. Ofte så bliver de mindre ubehageligt.

> Så du kan da godt se, at dit råd ligesom ikke løsner op for at snakke
> med kæresten...Det er ligesom det hun ikke kan.

Enten vil hun ikke eller også har hun et større problem.

> Du siger jo heller ikke til en med en depression, at han skal tage
> tingene med højt humør, vel.

Nej, jeg siger snak med en psykolog ;)

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-04-03 07:53

"PerX ..." wrote:

> [...]

> "kan" - hvis det er ikke kan så er det et psykisk problem. Hvis du ikke
> vil, jammen så lad være, men så lade være med at brokke dig.

Nu er jeg faktisk overbevist om, at du intet har forstået af
problemstillingen.

Det menneskelige sind er lidt mere variende end din binaere tankegang.

* hvor du ikke har styr på psykiater vs. psykolog rollerne.

Fra : PerX ...

Dato : 04-04-03 14:45

In article <3E8D2BAF.CAFF268E@carben.dk>, cr@carben.dk says...

> Nu er jeg faktisk overbevist om, at du intet har forstået af
> problemstillingen.

Og jeg er overbevist om at du ikke forstår mig :)

> Det menneskelige sind er lidt mere variende end din binaere tankegang.

Det tror jeg ikke. I sidste ende er det bare undskyldninger.

Som Yoda ;) siger : "Do or do not, there is no try"

> * hvor du ikke har styr på psykiater vs. psykolog rollerne.

Hvilket alt andet lige er ret irrelevant.

Fra : Henning

Dato : 31-03-03 08:43

"PerX " <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article <10489596050.288785596160604@dtext.news.tele.dk>,
> plohara@hotmail.com says...
>
> Tal med en psykiater. (Og hvis det ikke er nødvendigt, så tal med din
> kæreste)

Hvorfor det? Hun er jo ikke sindsyg! Bare blokeret, hvis hun _skal_
tale med en fremmed, er en psykolog bedre egnet til det

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 31-03-03 11:12

In article <3e87f18b$0$134$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
h2m@madsen.mail.dk says...
> "PerX " <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor det? Hun er jo ikke sindsyg!

Uha, slem fordom du har der.

> Bare blokeret, hvis hun _skal_
> tale med en fremmed, er en psykolog bedre egnet til det

Hmm.. jeg glemmer altid forskellen :)

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-03-03 13:51

"PerX ..." wrote:

> Uha, slem fordom du har der.

Eller også arbejder Henning i "branchen" og netop udtaler sig ud fra sin
store erfaring med det psykriatiske system (og nej, han er ikke patient.
Eller er du, Henning?)

> Hmm.. jeg glemmer altid forskellen :)

Forstår du nu mit hvorfor-spørgsmål fra tidligere?

Fra : Henning

Dato : 01-04-03 19:06

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Eller også arbejder Henning i "branchen" og netop udtaler sig ud fra
> sin store erfaring med det psykriatiske system (og nej, han er ikke
> patient. Eller er du, Henning?)

LOL
Som jeg af og til siger: Man behøver ikke at være "tosset" for at
være på SHH, men det hjælper da *G*
Eller: Du må være her, jeg skal! ( når en pt. er utilfreds med
behandlingen)

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 01-04-03 23:51

In article <3E8839BF.4B193A23@carben.dk>, cr@carben.dk says...
> Forstår du nu mit hvorfor-spørgsmål fra tidligere?

Nej.

Fra : Henning

Dato : 01-04-03 18:59

> Uha, slem fordom du har der.

Fordom? På mig virker det hun skriver da normalt?

Jeg arbejder jo sammen med psykiatere, det er almindelige
læger, der har taget speciale i psykiatri og alle har været
gennem mindst ét år på neuro-kirougisk afdelinger, for
at kunne vurdere om der evt er tale om en svulst /andet,
før de begynder at dianogstisere en sindsygedom.

I psykiatrien bruges psykologer til at teste folks psyke,
hvis lægerne (psykiaterne) ikke lige kan få et klart billede
at behandle ud fra.

Fordomme? Mig? J eg har ingen fejl, hvis jeg havde, ville
jeg være den første til at indrømme det *G*

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 01-04-03 23:51

In article <b6ck0n$7cb$1@sunsite.dk>, h2m@madsen.mail.dk says...
> "PerX " <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Fordom? På mig virker det hun skriver da normalt?

Jeg det virker på mig som du mener at hvis man kunne have glæde af en
psykiater/log så er man "gal" - for mig er det en fordom (bruger de
overhovedet det udtryk mere). (Iøvrigt til den oprindelig skribent, hvis
hun stadig er her, nej jeg syntes ikke hun virker gal)

> [...]
>
> I psykiatrien bruges psykologer til at teste folks psyke,
> hvis lægerne (psykiaterne) ikke lige kan få et klart billede

Så altså psykiatere er bedst til at skære, og psykologer er bedst til at
tjene penge, øh, jeg mener - best til at ransage sindet?

> Fordomme? Mig? J eg har ingen fejl, hvis jeg havde, ville
> jeg være den første til at indrømme det *G*

Suuure ;)

Fra : PerX ...

Dato : 04-04-03 14:46

In article <MPG.18f4364132ecccd69899bb@news.usenetserver.com>,
hyp1999@hotmail_remove_this_.com says...
> In article <b6ck0n$7cb$1@sunsite.dk>, h2m@madsen.mail.dk says...

> Så altså psykiatere er bedst til at skære, og psykologer er bedst til at
> tjene penge, øh, jeg mener - best til at ransage sindet?

Venter...

Fra : Henning

Dato : 05-04-03 06:47

> In article <MPG.18f4364132ecccd69899bb@news.usenetserver.com>,
> hyp1999@hotmail_remove_this_.com says...

> Venter...

På hvad?
Psykiatere stiller diagnoser og medisinere i overensstemmelse
her med, vi andre kuliger på gulvet, tager os af behandlingen.
Psykologer snakker med folk, fortrisvis i form af kontaining.

Kun få psykiatere har en egentlig psyko-analytisk terapeutisk
uddannelse, en psykoanalyse tager omkring 4-600 timer og
strækker sig over flere år så....

MVH
Henning

Fra : Jan Solhøj

Dato : 31-03-03 17:25

AM wrote:
> [...]
> en voksen mand. Det blev aldrig meldt og jeg har aldrig rigtigt
> snakket med nogen om det. Dog har jeg fortalt min nuværende kæreste om
[...snip...]
> Jeg skammer mig ikke over min krop eller min lyst, men noget blokere
> mig når det gælder at tale om det.
> HVAD SKAL JEG GØRE????? Jeg har ikke lyst til at gå over i historien
> som den tavse elskerinde.

Du kunne f.eks. begynde med at skrive om det i gruppen, eller eventuelt
spørge f.eks. Jette ( http://www.korporationen.dk/jette/ ) til råds. På
den måde kan du få vendt de ting, du har tænkt over, og få
afmystificeret" de "farlige emner".

For at lære at tale om tabuemnerne, er det vigtigste EMM ikke så meget
de svar, du får, men at du får sagt nogle af de ting, som du har svært
ved at sige højt (især til din elskede), i et ufarligt forum - uden
eufemismer eller udenomssnak og genereliseringer.

Specifikt er nemlig rigtig godt! Jo flere grænser, du får brudt ned -
uden konsekvenser - jo nemmere bliver det at sige og gøre, når det lige
pludselig gælder. Og så har du pludslelig også fået bedre afdækket, hvad
det er for ord og fantasier, der faktisk gør dig vild!

Husk at _ingen_ ser skævt til dig eller synes du på nogen måde er
"pervers" eller "forkert" på grund af dine fantasier! Vi har dem nemlig
alle sammen, og uden dem, ku' vi lige så godt stille sutterne med det samme!

/Mange hilsener + held og lykke,

Jan

Fra : Jannie og Jens

Dato : 31-03-03 20:20

> [...]
> "pervers" eller "forkert" på grund af dine fantasier! Vi har dem nemlig
> alle sammen, og uden dem, ku' vi lige så godt stille sutterne med det

Der kan nu godt være nogen der kommer med ubehagelige kommentarer, men det
skal man nu ikke lade sig gå på af.

Jens

Fra : Ulrich Schnauss

Dato : 04-04-03 15:37

Jan Solhøj wrote:

> [...]
> spørge f.eks. Jette ( http://www.korporationen.dk/jette/ ) til råds. På
> den måde kan du få vendt de ting, du har tænkt over, og få

Jeg har svært ved at se.. er det her en (mislykket) troll??

Resten af indlægget er jo meget fornuftigt, men det link du giver er jo
ærligt talt fuldstændig hen i vejret... !

Mvh Ulrich