explorer 5 mystik
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 22-03-01 15:11

Piiiiv - Icab virker, Netscape (4.07) virker - Explorer "gør mærkeligt".

Når jeg åbner en (hvilkensomhelst) side i Explorer - hvadenten den
ligger lokalt på min HD eller på nettet - kommer flg. (el. lign) øverst
på siden: (har måtte fjerne nogle tegn: ikke ISO-latin-1 tegnsættet)

^h"""oé¿vBHÎÑ""$òoéVmoëH""""""w§^h"""oéVmÎÑ"""oè
vB'^h"""
oèvBHÎÑ^hoè0dv`Ôv:x""""""""""""""õ0""""""""""k""""®÷
êL$"@'á,"""&ñoèêv°D""p"""oèÄ"=Ñ"V®"""oè^P""""oèêoèê^ÓW
|oè""""""""""¶"""®"""""""""""""""ï¿""""""
&ñoê"$""(""@oê"oê^Ó""""v®oêv"""oê"oê"oèp" |õ0oê
^PVm"""®v»""""""°oêò""""
""°&ñoê`w"!v®oê`^ÓvBÿ"""oê`dv`0oêÄ^Óuè`"""oêÄv°Xv$
x"""oê"""""oê`oê"=Ñ'ß oêpoê^Ó+áê""""oê^Ó,5Ñ"""^h"Ëë
ë¥oê"V®"!çtoê`oë "=Ñ""""""""Ë""Èê""oë v'»ë¥oë
L""H'èdu,oë`"V®,Dò"""oëpoí4""""""""""""""ï""oëpw'®oí4
oëê^Ó0Ä¿oí"oë""""""""""""v®v&0oëoë"ë¿ë¥oëdv`ayºV""
"w"î^h"""¨oëw®ÎÑ"""oívBH(&

Jeg har forsøgt (uden held) at slette alt Explorer-stuff og derefter
geninstallere uden held. Hvad har jeg overset? Hvad er der galt? Jeg kan
desværre ikke leve uden: Netscape er fin til meget (med Java f.eks.),
Icab er hurtig (men duer f. eks. ikke til Google), Explorer tillader min
bedagede PM7500 at gå på mediamac, og er desuden fin til at downlade
hele sider (selvom jeg godt kan bruge WebRetreiver, men det er
besværligt).

Piiv - hjælp

venlig hilsen

Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-03-01 15:28

In article <1eqoezh.2j7ff016oowe8N%ammentorp@get2net.dk>,
ammentorp@get2net.dk (Martin Ammentorp) wrote:

> Piiv - hjælp

Hvilken version af text encoding converter (i udvidelses mappen) og OS
bruger du?

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-03-01 16:40

> Hvilken version af text encoding converter (i udvidelses mappen) og OS
> bruger du?

- og hvilken version af "Internet Config Extension"?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-03-01 15:26

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-03-01 15:26

> Hvilken version af text encoding converter (i udvidelses mappen) og OS
> bruger du?

Tak:

WoW - du er skarpsynet. Checkede lige med Installer Observer - og lige
præcis text encoding converter var ændret. Nu hed den 1.5. På min
back-up cd (et spejlbillede af en frisk installation) hed den DK1 1.4.3
- og der stod Mac OS 8.6 DK øverst i vinduet (under titelfeltet). Smed
den ny ud, lagde den gamle ind - VUPTI.

Kan det være, da jeg hentede og prøvede at installere Eudora 5, det
skete? For øvrigt ville dette program ikke starte "Too little memory" +
nogle mystiske talkoder - tildelte det masser af RAM uden held. Er vendt
tilbage til 4.2 - selvom jeg stadig finder Claris Emailer 2 enklere opg
fuldt ud lige så godt, men det er begyndt at knalde (Mail databasen er
vokset til 15 MB)

Og jeg som troede, at når man har brugt MAC siden 89, har fået sin SE'er
på nettet (både mail, nyheder og browse på 4 MB) at så kan intet slå mig
ud

venlig hilsen

Martin

For øvrigt bruger jeg sys 8.6 (for at svare på dit spørgsmål)

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-03-01 20:09

In article <1eqqad7.od0zplmn6xp6N%ammentorp@get2net.dk>,
> [...]

> Og jeg som troede, at når man har brugt MAC siden 89, har fået sin SE'er
> på nettet (både mail, nyheder og browse på 4 MB) at så kan intet slå mig

Så skal jeg nok lade være med at være led og sige at det er en særdeles
kendt fejl

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 24-03-01 17:37

> Så skal jeg nok lade være med at være led og sige at det er en særdeles
> kendt fejl

tak - det er nu også nok at være begravet i sne her ved jævndøgn )

venlig hilsen

Martin

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 22-03-01 15:26

ammentorp@get2net.dk,Ny-Internet writes:
>Når jeg åbner en (hvilkensomhelst) side i Explorer - hvadenten den
>ligger lokalt på min HD eller på nettet - kommer flg. (el. lign) øverst
>på siden: (har måtte fjerne nogle tegn: ikke ISO-latin-1 tegnsættet)

Umiddelbart ser det ud som om, den står til at bruge et forkert tegnsæt.
Prøv at tjekke under View > Character set. Skal selvfølgelig stå på
Western (latin 1). Men det ser ud som om, du har tjekket det?

Mvh Ben