Hjælp til roman-research søges...
Fra : D. R. Sijm

Dato : 12-04-03 11:22

Jeg skriver på en roman, hvori der optræder en sognepræst. Jeg har en masse
spørgsmål i den forbindelse jeg gerne vil bede om hjælp til. Er der i denne
gruppe nogle "praktiserende" sognepræster ansat i folkekirken, tilstede, der
ikke har noge imod at besvare spørgsmål, der helst skulle sandsynliggøre min
roman-sognepræst mest mulig?

f.eks. Ved ansættelse, er en kommende sognepræst så til job-samtale hos
menighedsrådet som helhed eller kun hos sognerådsformanden?

Hvis der er flere ansøgere, er det så almindeligt, de bliver inviteret til
at "prøveprædike"?

...og jeg har mange flere spørgsmål af samme skuffe...

Hjælpen vil være dybt påskønnet,

Venlig Hilsen

Dyveke

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 12-04-03 12:47

"D. R. Sijm" <dyveke@sandvej.dk> skrev...

> [...]
tilstede, der
> ikke har noge imod at besvare spørgsmål, der helst skulle

Hej Dyveke

Prøv også at spørge dig for i teologigruppen: dk.videnskab.teologi - der
har der (i hvert fald tidligere) været nogle præster. I denne gruppe er
der vist ingen folkekirkepræster tilbage (ret mig hvis jeg tager fejl),
om end andre muligvis også vil kunne besvare spørgsmålene.

Og så kan du jo altid kontakte din lokale præst, der meget vel kunne
tænkes at finde det spændende at hjælpe dig.

Mvh
Christina