Hjælp - jeg skal skille et forgaffelrør..!
Fra : Matus

Dato : 12-04-03 17:22

Jeg har netop investeret i et nyt gaffelrør, men jeg kan fandengaleme ikke
hive indrerøret ud af yderrøret.

Jeg har prøvet det en gang før, men da boede jeg på landet og havde kraftige
redskaber til hjælp - noget jeg ikke har adgang til i dag.
Er der et trick - eller skal der bare et seriøst(?) træk til?

Fra : Allan Bojesen

Dato : 12-04-03 19:14

Matus wrote:
> [...]
> kraftige redskaber til hjælp - noget jeg ikke har adgang til i dag.
> Er der et trick - eller skal der bare et seriøst(?) træk til?

Jeg går ud fra det er samme process uanset model (excl. upside down).
Du har vel fjernet bolten i bunden af yderrøret? Herefter er det bare at
trække i inderrøret i nogle hårde ryk således at du slår simmerringen løs i
toppen af yderrøret. Sådan er det beskrevet i Haynes til en CBR1000F, og det
virker. Erfaringen er fra i eftermiddags.

Allan Bojesen

Fra : Matus

Dato : 12-04-03 19:18

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> virker. Erfaringen er fra i eftermiddags.

Ja, der sidder sgu da en bolt. Ha, gad nok vide om jeg fandt ud af det, da
jeg sidst skilte et par..(?)
Tusind tak skal du ihvert fald ha'.

))

Fra : Allan Bojesen

Dato : 12-04-03 20:04

Matus wrote:
> Ja, der sidder sgu da en bolt. Ha, gad nok vide om jeg fandt ud af
> det, da jeg sidst skilte et par..(?)

LOL - Hvis du ikke fandt ud af det sidst, har du godt nok skulle rykke til
for at jævne rynkerne ud på bolten

Allan Bojesen

Fra : Per L

Dato : 13-04-03 15:48

> LOL - Hvis du ikke fandt ud af det sidst, har du godt nok skulle rykke til
> for at jævne rynkerne ud på bolten
>
> Allan Bojesen

- Husk at fjerne låseringen over pakdåsen !!!!

Per Lading

Fra : Matus

Dato : 14-04-03 15:33

"Per L" <per.lading@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> - Husk at fjerne låseringen over pakdåsen !!!!
>
> Per Lading

Tak Per. Den kunne jeg nu godt huske ))
Operationen er overstået og olien bliver i gaffelrørene nu.
Jeg skulle vist bare have gjort det selv fra starten, det havde nok været
billigere..!