Pas på ved prøvekørsel (åbent hus)
Fra : Brian Lænø

Dato : 12-04-03 16:53

Hej
Efter at jeg har været ude at prøve køre Ducati, vil jeg lige komme med en
advarsel.
Pas på bremserne!
Hvis man kommer fra en ældre/normal/sofacykel m.m., så pas hvis du
prøvekører en moderne racermodel.
Jeg var ude at køre på en ST4 (dejlig mc), den bremser mange gange hårdere
end en gammel mc.
Der var desværre en der tabte en 748, han bremsede og drejede samtidig (han
kører på Motoguzi, intet ondt om den mc).
Det var sikkert bremserne der overraskede ham, man kan let blokere forhjulet
med en finger på en 748.
Det skete heldigvis med meget lav hastighed (sving ind af en sidevej), han
slap så vidt jeg ved med lidt hudafskrabning.
Så hvis du er vandt til normale bremser, så pas på hvis du prøver en
racermodel.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Matus

Dato : 12-04-03 17:47

"Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slap så vidt jeg ved med lidt hudafskrabning.
> Så hvis du er vandt til normale bremser, så pas på hvis du prøver en

*ROFL*
Ham der tabte 748'eren - lagde han ikke mærke til forskellen da han drejede
'ventilations'-håndtaget *gg*, så kunne han måske have gættet sig til at
alting 'går lidt strammere' på en nyere model
Nå, det er nu aldrig morsomt at ryge på rø..., han må vel også have haft
lidt røde ører..!

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 12-04-03 19:38

"Brian Lænø" <brian-la@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> slap så vidt jeg ved med lidt hudafskrabning.
> Så hvis du er vandt til normale bremser, så pas på hvis du prøver en

Jeg var ude at prøve en 900SS i 2000 da jeg havde en 600 Bandit. Jeg blev
slemt overrasket over at den knapt kunne bremse da jeg med pæn fart kom til
det første T-kryds. Der var vist også generel kritik af brembo'erne på denne
model, som blev ændret året efter.
Erland

Fra : Kenneth T

Dato : 12-04-03 20:00

> prøve køre Ducati, vil jeg lige komme med en advarsel.
> Pas på bremserne!

Jep!, de tager ved med det samme

> [...]
(han
> kører på Motoguzi, intet ondt om den mc).
> Det var sikkert bremserne der overraskede ham, man kan let blokere

Lige precis, jeg var der også, & kender ham der var uheldig med 748èren, han
kom forøvrigt ikke noget til, blådt mærke vist nok.
Der var desuden også een som planede 999èren, og det på samme tur, dog et
andet sted. Alt i alt lidt uheldigt for forhandleren.

> Så hvis du er vandt til normale bremser, så pas på hvis du prøver en
> racermodel.

Jeg var ude og prøve en monster800 og blev og slemt forskrækket da jeg
skulle bremse første gang :) men den er sgu sjov, sådan en monster, sådan
lidt fiskekutter..... på en pæn måde hehe.
...det var ikke fordi den bremsede bedre end min ZX9R, men den kunne næsten
blokere hjulet med håndtaget 2cm inde, det kan jo overraske når man er vandt
til at bremsen først for alvor begynder at tage ved der...

--
MVH
Kenneth T

Fra : Ninja Rider

Dato : 12-04-03 23:00

Hejsa

> [...]
> blokere hjulet med håndtaget 2cm inde, det kan jo overraske når man er vandt
> til at bremsen først for alvor begynder at tage ved der...

Jeg har selv haft en lidt grim oplevelse med Brembo bremser. Det var da
jeg tog MC kort, hvor jeg ville prøve (på køreteknisk anlæg), at lave
stoppie, i regnvejr... (Måske dumt! :) Det var på en forholdsvis ny
CB500. Forhjulet skred ud, og jeg lå med maskinen på asfalten, hurtigere
end jeg nåede at slippe bremsen.

Jeg må tilgengæld sige at min Kawa, har de til dato beste bremser, jeg
har prøvet. Den bremser ikke sindsygt hårdt, før du klemmer. Den har en
meget jævn og stærk virkning bare man røre den, men klemmer man den,
tager den for alvor ved, og bagenden ryger op!...

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja '03
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 22-04-03 11:07

> jeg tog MC kort, hvor jeg ville prøve (på køreteknisk anlæg), at lave
> stoppie, i regnvejr... (Måske dumt! :)

Hej Emil

Ikke "måske dumt", bare dumt. Ikke, at det er dumt at prøve at lave en
stoppie, men i regnvejr, som begynder, på en MC man ikke kender, det er
dumt. Jeg har selv smidt en 1200 Bandit til noget testkørsel fordi jeg ville
imponere lidt foran forhandlerens menneskefyldte indkørsel. Jeg imponerede
også en 40-50 mennesker, men ikke på den tiltænkte måde. Ingen formaninger
her. Jeg har indset dybden af min fejl.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 22-04-03 11:27

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
imponerede
> også en 40-50 mennesker, men ikke på den tiltænkte måde. Ingen

Hej Jens.

Det kan jeg godt huske ), det var nede hos SPH, dengang det hed
Mogens Mc ? ikke oss !

Det var mig, der hjalp dig på fode igen, og hvis det ikke var dig, ja
,så er du ikke den eneste der har lavet det stunt )

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-04-03 15:33

> Det var mig, der hjalp dig på fode igen, og hvis det ikke var dig, ja
> ,så er du ikke den eneste der har lavet det stunt )

Det var .. øhh. en anden

Fra : Brian Bjørn

Dato : 13-04-03 02:03

> men den er sgu sjov, sådan en monster, sådan
> lidt fiskekutter..... på en pæn måde hehe.

Gad nok lige vide, hvordan man er fiskekutter på en pæn måde ....
--
Brian Bjørn
Ducati Monster 620

Fra : Kenneth T

Dato : 13-04-03 09:30

> Gad nok lige vide, hvordan man er fiskekutter på en pæn måde ....

Når man kommer fra en 4cylinderet model som begynder at have kræfter ved de
ca 8000omdr, og så stiger progresivt i ydelse op mod rødt feldt. Så er det
ret underholdende hvordan sådan en monster bare trækker og trækker, helt fra
3.500 af, for så at blive forpustet og skal have et nyt gear inden
omdrejningstælleren er nået det røde feldt.

Og så skramler(tørkobling), ryster & siger den jo lidt som en fiskekutter
....men er det ikke det man kalder charme, eller sjæl, eller sådan noget?

:)

Alt i alt er smag & behag en ret individual ting, jeg selv syntes monster800
var enormt sjov at køre på, men er stadig glad for min kawa, det er jo en
helt anden type MC.

(Indsæt selv smileyes passende steder, det er ikke meningen at fornærme
nogen)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-04-03 10:11

Kenneth T wrote:
> Og så skramler(tørkobling), ryster & siger den jo lidt som en fiskekutter
> ...men er det ikke det man kalder charme, eller sjæl, eller sådan noget?

Årh .. min RD har sjæl .. den rasler og skramler ihvertfald en del :)

// Hans, der skal ud og køre idag... men hvor ? :)
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Kenneth T

Dato : 13-04-03 10:23

> Årh .. min RD har sjæl .. den rasler og skramler ihvertfald en del :)

Det er jo det jeg mener! Når folk rakker ned på min gamle, slidte, falmede
golf der jo trofast har tjent mig i så mange år. Når de så spørgere om jeg
ikke snart ska` ha` en ny (brugt?), jeg kan jo bare sælge mcèn, for så må
der jo næsten være til en bil, så svarer jg at de må da være sindsyge, den
har jo sjæl & jeg vil sgu ikk` a` mæ` min MC.

:)

Fra : Brian Bjørn

Dato : 13-04-03 18:27

> (Indsæt selv smileyes passende steder, det er ikke meningen at fornærme
> nogen)

Der skal også mere til. Jeg var bare nysgerrig efter at få uddybet
fiskekutterbeskrivelsen. Selv har jeg ikke så meget at sammenligne med,
da jeg ikke har kørt på andet (lige bort set fra timerne på kørelærerens
CB500).
--
Brian Bjørn
Ducati Monster 620

Fra : Erling Egelund

Dato : 14-04-03 11:31

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> wrote in message
> Og så skramler(tørkobling), ryster & siger den jo lidt som en fiskekutter
> ...men er det ikke det man kalder charme, eller sjæl, eller sådan noget?

Monster 800 har da almindelig oliebadskobling.
Jeg var også ude at prøve M800 og syntes den var så tyst, at jeg var glad
for omdrejningstælleren, så jeg kunne se, at den var i live.

Erling
748

Fra : Kenneth T

Dato : 14-04-03 14:58

> Monster 800 har da almindelig oliebadskobling.
> Jeg var også ude at prøve M800 og syntes den var så tyst, at jeg var glad
> for omdrejningstælleren, så jeg kunne se, at den var i live.

Okay, okay.
Jeg ved måske ikke helt hvad jeg snakker om, jeg havde ørepropper i på
prøveturen, det er nok mere en generel betraktning, fra min side af, om
Ducati.
Der er jo lidt mere lyd i sådan een, når man kommer fra en japaner med
række4 & original potte, og det er da ikke nødvendigvis nogen dårlig ting,
sådan en v2èr lyder da fed!

Fra : Brian Lænø

Dato : 14-04-03 19:00

"Kenneth T" skrev
> [...]
> Der er jo lidt mere lyd i sådan een, når man kommer fra en japaner med
> række4 & original potte, og det er da ikke nødvendigvis nogen dårlig ting,

Den røde 750 med kulfiberpotterne havde nu den fedeste lyd, dejlig dyb.

--
Brian

Fra : Brian Lænø

Dato : 13-04-03 07:20

"Kenneth T" skrev
> kom forøvrigt ikke noget til, blådt mærke vist nok.
> Der var desuden også een som planede 999èren, og det på samme tur, dog et
> andet sted. Alt i alt lidt uheldigt for forhandleren.

Jeg vidste ikke at det også gik ud over 999.
Jeg kørte et par mc'er længere fremme end ham der tabte 748, effer vi havde
holdt stille nogle minutter så var vi 4 der forsatte turen.
Jeg kørte kort tid efter videre, så jeg hørte ikke om 999 uheld.
Slap føreren godt fra det?
Der var nok nogen der blev skuffet, der var en lang liste af folk der ville
prøve 999.

--
Brian
Cagiva Elefant 750 (der føltes sløv lige efter en tur på ST4)

Fra : Hornet

Dato : 13-04-03 09:15

> [...]
>
> --
> Brian
> Cagiva Elefant 750 (der føltes sløv lige efter en tur på ST4)

Det må være pisse ireterende for forhandleren,når sådan noget sker.
Typisk er det jo sådan at folk tit skal give den lidt for meget. (Gas).når
de er ude og prøve
demomodeller. Sidste år var der også en KNOLD der smed en 748 da Haasum
havde åbent hus.
Var det denne gang Feldballe det gik ud over ?
og var det den flotte gule 748 der røg i svinget ?

Fra : Brian Lænø

Dato : 13-04-03 11:38

"Hornet" skrev
> [...]
> havde åbent hus.
> Var det denne gang Feldballe det gik ud over ?
> og var det den flotte gule 748 der røg i svinget ?

Ja det Feldballe det gik ud over, og det var den gule 748.
Det var ikke for meget gas der var problemet, det var for meget bremse.
Ham der tabte 748 var en ældre mand, jeg vil tro han var omkring de 50. +/-
5 til 10 år.

--
Brian
Cagiva Elefant 750 (Ducati 748 Pantah i forklædning)

Fra : Hornet

Dato : 13-04-03 12:07

> [...]
> Det var ikke for meget gas der var problemet, det var for meget bremse.
> Ham der tabte 748 var en ældre mand, jeg vil tro han var omkring de 50.
+/-
> 5 til 10 år.
>
> --
> Brian
> Cagiva Elefant 750 (Ducati 748 Pantah i forklædning)

Ikke for at snage men hvad skete der med ducèn
Jeg er på udkig eftre en 748 og desværre nåede ikke selv derud ,for at prøve
dyret. Men jeg havde kigget på prisen og den så ud til at ligge helt rigtig
for mig.
nu er den (skadet) eller hvad ?
Jeg kunne også ringe til Feldballe, men jeg kan godt lide at have andenmands
indtryk.
På forhånd TAK.

Fra : Brian Lænø

Dato : 13-04-03 12:47

"Hornet" skrev
> [...]
> for mig.
> nu er den (skadet) eller hvad ?
> Jeg kunne også ringe til Feldballe, men jeg kan godt lide at have

Der skete ikke så meget, uheldet skete med næsten ingen hastighed.
Så vidt jeg ved, jeg har ikke set skaderne, så flækkede kåbeglasset og
gearskifter armen knækkede.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : SLP/JM

Dato : 13-04-03 11:57

"Hornet" <skrupaf@mail.dk> skrev
> Var det denne gang Feldballe det gik ud over ?

Det er vel næppe forhandleren, det går ud over, men importøren, der stiller
demo-cykler til rådighed. Demo-cyklerne går på omgang fra forhandler til
forhandler, så det kan selvfølgelig også gå ud over nogle forhandlere, hvis
smadrede cykler ikke kan nå at blive repareret inden de skal videre til
næste åbent hus arrangement.

--
Mvh Susanne

Fra : Kenneth T

Dato : 13-04-03 09:21

> [...]
> holdt stille nogle minutter så var vi 4 der forsatte turen.
> Jeg kørte kort tid efter videre, så jeg hørte ikke om 999 uheld.

Han og de sidste par stykker kom tilbage kort efter jer.
Førern havde ikke taget skade, men 999èren manglede højre sidespejl, og have
en træls afskrabning på højre kåbeside, samt højre side af frontkåben. Øv,
øv, ingen prøvetur på den til mig, havde ellers ventet i ca 2½time :)

> Der var nok nogen der blev skuffet, der var en lang liste af folk der
ville
> prøve 999.

Jeps :)