returet hos Louis
Fra : Andrew

Dato : 12-04-03 16:45

Harjsa

Jeg overvejer at købe en hjelm hos Louis, men det er jo ikke nemt det med
størrelsen, så jeg tænkte at jeg ville købe den i 2-3 størrelser og så bare
returnere den eller de 2 som jeg ikke kunne passe og beholde den der passede
mig. Men hvordan ligger landet med det?

Kan man gøre det med Louis, har nogen prøvet at returnere vare? Sætter de så
pengene ind på ens konto eller hvordan?

Mvh Anders

Fra : wheeler

Dato : 12-04-03 17:09

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev

> Jeg overvejer at købe en hjelm hos Louis, men det er jo ikke nemt det med
> størrelsen, så jeg tænkte at jeg ville købe den i 2-3 størrelser

Om mærket/forhandler findes her i landet, er det vel praktisk at prøve
størrelser dér!

Wheeler

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-04-03 17:14

JOw jow.. Louis sætter pengene ind på kontoen igen. Jeg har sendt et par
sager tilbage, hvor de straks efter modtagelsen har sat penge ind !

Men jeg ville da personligt finde størrelsen herhjemme, og så bestille !

Jeg har selv lige bestilt en AGV Ghost til kæresten. Sat ned fra 320 til 99
euro.. Det er jo en besparelse der er til at mærke ! :)

Mvh THomas

Fra : Gammelnok

Dato : 12-04-03 19:14

Det kan du godt.
Jeg bestilte 6 par briller og returnerede de 5 par, som ikke passede til
hjelmen.
Udgift: 125,- i fragt.

Mvh
John

VS 1400 - et sejtræk der holder moderjord i rotation!

Fra : BoS

Dato : 13-04-03 11:21

> [...]
> mig. Men hvordan ligger landet med det?
>
> Kan man gøre det med Louis, har nogen prøvet at returnere vare? Sætter de

Hej Anders

I følge købeloven gælder reglen om fjernhandel ved køb af varer over nettet.
Dvs. at du har 3 måneders fuld returret, med mindre at du ved selve købet er
blevet gjort opmærksom på, at du kun har 14 dages fuld returret.

http://www.forbrugersikkerhed.dk/doc_128_1.asp :
"Virksomheden skal udtrykkeligt gøre dig opmærksom på, at du har fjorten
dages fortrydelsesret. Ikke kun i deres generelle salgsbetingelser, det skal
også fremgå inden selve aftaleindgåelsen. Desuden skal det fremgå ved selve
aftaleindgåelsen, altså på den side, hvor du indtaster modtageradresse og
betalingsoplysninger. Du skal også oplyses om fortrydelsesretten enten i
ordrebekræftelsen eller på en følgeseddel, der er vedlagt varen.

Hvis du ikke er blevet gjort opmærksom på fortrydelsesretten inden
aftaleindgåelsen, har du ret til at returnere varen op til tre måneder
efter, at du har modtaget den. Hvis virksomheden inden for de tre måneder
gør dig opmærksom på, at du har fortrydelsesret, kan du fortryde fjorten
dage efter, du har modtaget beskeden. "

MEN det virker ikke just befordrende for handel over nettet, hvis alle
mennesker bestiller 3-6 gange mere, end de skal bruge, og hvis alle Louis'
kunder handlede på den måde, er jeg ret sikker på, at de ville lukke deres
e-handels løsning ned. Og så ville vi danskere jo have mistet et prisbilligt
alterenativ til de høje danske priser/moms. Jeg synes, du skulle gå ind i en
forretning og prøve en hjelm, der passer og bestil den. Om det er fair over
for den danske forretning ved jeg ikke.

Men der må vel sidde et par "fede bagere" rundt omkring i den danske
distributionskæde, der tjener for meget på vores mc produkter. Jeg tror nu
bare ikke, det er forhandleren... De er vel nærmest bare gidsler i den nye
konkurrence situation, nettet giver.

Fordelen ved e-handel er jo netop, at butikken ikke behøver at sende dyre
tryksager ud til forbrugeren. Ej heller behøver butikken at have dyre
forretningslokaler osv. De skal bare have en hjemmeside og et lager... Og så
kan de måske nøjes med en mindre avance. Den avance bliver hurtigt ædt op,
hvis 2/3 af de bestilte varer bliver sendt retur.

Jeg snakkede med en MC forhandler sidste år der sagde, at de priser, jeg
havde givet for mine dæk hos Reifenversand var lavere end det, han selv gav
for dem hos Reinhardt. Tjener Reinhardt så meget på vores dæk eller er
Metzler sure på os danskere, og sælger dem xtra dyrt til Reinhardt? (Det var
Metzler-dæk) Jeg synes det er mærkeligt, at prisforskellen er så stor. Er
der nogen her i gruppen, der har en forklaring..?

Mvh Bo Skakke

Fra : Kenneth T

Dato : 13-04-03 11:38

> [...]
> Metzler-dæk) Jeg synes det er mærkeligt, at prisforskellen er så stor. Er
> der nogen her i gruppen, der har en forklaring..?

Så syntes jeg det virker mærkligt at forhandlerei ikke køber sine dæk hos
www.reifenversand.com i stedet, han kunne sikkert opnå en yderligere
forhandler-rabat hvis han aftager tilstrækkelig mange dæk. Det kan da ikke
være pga. leveringstider, for når jeg køber hos www.reifernversand.com
leveres mine dæk jo typisk 2-4 dage senere...

Det kan vel ikke være vores problem, som kunder, at forhandleren ikke køber
sine varer der hvor de er billigst?

--
MVH
Kenneth T

Fra : BoS

Dato : 13-04-03 11:47

> [...]
> leveres mine dæk jo typisk 2-4 dage senere...
>
> Det kan vel ikke være vores problem, som kunder, at forhandleren ikke

Men mon han ville kunne få dem solgt til samme pris som Reifenversand, hvis
han køber dem der. Han skulle jo gerne købe dem billigere end dem :-/

Og mon ikke en stor importør lige pludselig ville have varer i "restordre"
hvis en forhandler begynde at parallelimportere...?

mvh Bo

Fra : Kenneth T

Dato : 13-04-03 13:34

> køber
> >
> Men mon han ville kunne få dem solgt til samme pris som Reifenversand,
hvis
> han køber dem der. Han skulle jo gerne købe dem billigere end dem :-/

Tror du ikke reifenversand ville give lidt ekstra rabat, hvis man køber
f.eks. 100 dæk?
(nu hved jeg ikke hvor mange dæk en dansk forhandler køber, men så kunne 2
vel handle sammen)

> Og mon ikke en stor importør lige pludselig ville have varer i "restordre"
> hvis en forhandler begynde at parallelimportere...?

Tjoo, men nu er det næsten 100% et bagdæk til min MC koster ekstra i DK, jeg
ville da sikkert være villig til at handle hos den lokale forhandler, hvis
det bare var en 2-300kr pr. dæk vi snakkede om.

Fra : Armand

Dato : 13-04-03 15:20

BoS <elskak@hotmail.com> skrev i en

> [...]
er
> blevet gjort opmærksom på, at du kun har 14 dages fuld returret.

Nu tror jeg ikke ligefrem at en dansk købelov kan tvinge armen om på ryggen
af et udenlandskt firma der sælger pr. postordre :-|

Men det forlyder jo i strengen at det går fint med Louis.
Personligt har jeg haft behov for at få ombyttet et par støvler, hvilket
gled fint igennem til trods for at den fornødne størrelse forinden var meldt
udsolgt til anden side!

--
Armand.

Fra : BoS

Dato : 13-04-03 20:57

> Nu tror jeg ikke ligefrem at en dansk købelov kan tvinge armen om på
ryggen
> af et udenlandskt firma der sælger pr. postordre :-|

EU købelov

http://www.forbrugersikkerhed.dk/doc_128_1.asp

"Ikke altid fra udenlandske e-butikker
Indtil videre kan du kun være sikker på, at loven om fortrydelse gælder for
køb fra danske e-butikker. Reglen om de fjorten dages fortrydelsesret
fremgår af et EU-direktiv, som samtlige EU-lande skal have implementert
senest d. 1.11.01. Så hvis du handler med udenlandske virksomheder, har du
altså ikke nødvendigvis samme ret. Så tjek deres salgsbetingelser og se om
de giver dig fortrydelsesret"

/b