Synet i Thailand
Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 12-04-03 15:06

Efter 5 mdrs. arbejde med over 100 telefonsamtaler og "gaver" til offentligt
ansatte fik jeg min 27 år gamle BMW udleveret og indregistreret i Thailand,
for samlet en 150.000 Baht/25.000 Kr. hvoraf de ca. 50.000 Baht for tolden.

Den Thailandske Ambassade i Danmark havde sagt "No problem. No problem", men
altså 5 mdr. efter at den først var ved t blive sendt retur til Danmark.

Syningen foregik ved afridsning af stelnummer og motornummer på papir
derefter indsat i mapper og derefter hørende at motoren kunne starte! Altså
ikke noget med kontrol af lys bremser osv.; egentlig havde jeg glas for
højrekørsel på lygten selvom vi har venstrekørsel her i Thailand.

Nummerpladen får jeg om en 1 - 4 mdr. så indtil da har jeg en seddel på
sadlen med den kommende nummerplades nummer, ligesom en påklistret seddel
fortællende at motorcyklen er forsikret, og datoen til hvornår der er
betalt. Derfor ser man mange køretøjer uden nummerplader.

For øvrigt fejres der thailandsk Nytår den 12 - 14/april, og da smides der
store mængder af vand på alle trafikanter den 11 -15/april, derved døde der
sidste år 470 mennesker; vel fordi folk køre med nedslidte dæk, uden
styrthjelm - selvom det er lovpligtigt - og drikker meget. I går blev vi
totalt gennemblødte under en tur ind til byen. Folk stående på ladet af
biler skovler vand op af store spand og helder det på alt og alle, og masser
af mennesker står ved vejkanterne og sprøjter vand den anden vej, så alt er
vådt. Men vi har jo en 35 grader om dagen, så det er jo ikke så slet at
blive våd, bare man har kommet tegnebog og lign. i plastposer.

Gert Thorgersen

Fra : Palle Hansen

Dato : 12-04-03 16:02

hehehe.... Jeg har holdt Songkran de sidste par år i Thailand, og er lige nu
ved at gøre klar til Songkran fest her den by jeg bor (på Sjælland)
Det bliver lidt af et antiklimaks når man nu er vant til Thailand... Men,
det varer forhåbentlig ikke længe før jeg kan flytte tilbage....
Sidste år, holdt jeg Songkran i Bangkae, og jeg var eneste farang i det
område af byen....spørg lige om jeg blev våd ...og hvid !!!

Nå men, jeg skal nok heller ikke ha' mc næste gang jeg flytter til TH... De
kører som gale....

palle