/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Cx500>Cx500C
Fra : Jan Meyer


Dato : 11-04-03 19:29

Hej

Er der nogen herinde der har prøvet at bygge en almindelig CX 500 om til en
CX 500Custom , kan det lade sig gøre uden videre????

Mvh.Masteraugust

--




 
 
Armand (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-04-03 09:12


Jan Meyer <janmeyer@privat.dk> skrev i en
news:3e97094d$0$32004$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
>
> Er der nogen herinde der har prøvet at bygge en almindelig CX 500 om til
en
> CX 500Custom , kan det lade sig gøre uden videre????
>

Man kan mistænke Costum'en for at have fået en lidt fladere kronrørsvinkel;
men jeg har ikke kunnet finde dette mål for de to modellers vedkommende

Derudover er det jo ike kun styret der er gjort større, og fremskaffelse af
de stumper der skal til for at ændre udseendet udgør utvivlsomt en længere
liste for udover den primære optik á sæde, sidedæksler og tank, er forgaflen
givetvis længere ligesom at Costum'en har 16" baghjul!!
Anskaffelsen af sagerne behøver dog ikke være mere besværligt end indkøb af
en komplet costum syd for grænsen (det er måske dét du har i tankerne?) og
det er jo en økonomisk overskuelig måde at komme igang på - Lader det sig
imod forventning ikke gøre at bygge C'en over på den gamle, så kan man jo
vælge at samle og sælge C'en uindregistreret og derved (mindst) holde
pengene hjemme, eller ligefrem vælge at indregistrere C'en for et beløb der
sikkert svarer til hvad den gamle kan sælges for(?) !!

--
Armand!



Per L (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Per L


Dato : 13-04-03 16:17


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b78i5r$1529$2@news.cybercity.dk...
>
> Jan Meyer <janmeyer@privat.dk> skrev i en
> news:3e97094d$0$32004$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Er der nogen herinde der har prøvet at bygge en almindelig CX 500 om til
> en
> > CX 500Custom , kan det lade sig gøre uden videre????
> >
>
> Man kan mistænke Costum'en for at have fået en lidt fladere
kronrørsvinkel;
> men jeg har ikke kunnet finde dette mål for de to modellers vedkommende

>
> Derudover er det jo ike kun styret der er gjort større, og fremskaffelse
af
> de stumper der skal til for at ændre udseendet udgør utvivlsomt en længere
> liste for udover den primære optik á sæde, sidedæksler og tank, er
forgaflen
> givetvis længere ligesom at Costum'en har 16" baghjul!!
> Anskaffelsen af sagerne behøver dog ikke være mere besværligt end indkøb
af
> en komplet costum syd for grænsen (det er måske dét du har i tankerne?) og
> det er jo en økonomisk overskuelig måde at komme igang på - Lader det sig
> imod forventning ikke gøre at bygge C'en over på den gamle, så kan man jo
> vælge at samle og sælge C'en uindregistreret og derved (mindst) holde
> pengene hjemme, eller ligefrem vælge at indregistrere C'en for et beløb
der
> sikkert svarer til hvad den gamle kan sælges for(?) !!
>
> --
> Armand!
>

Hej hej,

Det kan lade sig gøre, men ikke uden at ændre adskillige steder.
F.eks:

Tanken på en C er skruet på foran - på en std er den skubbet ind over gummi.
Dvs. der skal svejses gevindbøs på std stel.
- desuden er bageste montering af tanken ikke samme sted. - C-tanken er
kortere, og det vil kræve at du skærer beslaget af stellet og svejser det på
et nyt sted.

Sadlen er skruet på en C og "klikket" på en std. - du skal ændre bagstellet
en del, -også i forhold til bagskærm.

Kronrørsvinklen er næææsten den samme, husker ikke de nøjagtige mål, mendet
er noget med en ½ grads forskel. Forgaflerne er identiske. Det eneste mål
jeg har er: akselafstand på C-modellen er 145cm og på en Std: 145,5cm -
ubetydelig forskel.

Herudover er der forskel på udlignerpotten og varmeskjold i udst.systemet,
Det gi'r lidt bøvl i forhold til fodhvilere og gearpedal der skal skiftes
fra std. til C.

Mere positivt - sidedækslerne passer direkte på

Som Armand osse er inde på, vil det måske være en bedre ide at indregistrere
den Tysker du formentlig køber hjem, og sælge din standard. - Det ER et
større projekt.

Vh.
Per Lading



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste