4-hjulede MC'ere
Fra : Carsten Poulsen

Dato : 11-04-03 13:17

Jeg mener ikke at man kan indregistrere 4-hjulede MC'ere / ATV'ere. Men er
der nogen herinde som ved hvorfor, eller er det bare en tåbelig regel?

Fra : Jens Arnfast

Dato : 11-04-03 13:34

Carsten Poulsen wrote:
> Jeg mener ikke at man kan indregistrere 4-hjulede MC'ere / ATV'ere. Men er
> der nogen herinde som ved hvorfor, eller er det bare en tåbelig regel?

Så vidt jeg husker kan enkelte modeller indregistreres som traktor .. og
traktorer kan vi jo ikke lide herinde

--
-jens
XJ600

Fra : Moller

Dato : 11-04-03 13:52

> Så vidt jeg husker kan enkelte modeller indregistreres som traktor .. og
> traktorer kan vi jo ikke lide herinde

*LOL*

VH
Lars Molnit

Fra : Carsten Poulsen

Dato : 11-04-03 14:03

Ja, det kan godt være at den i lovens forstand kaldes en traktor, men jeg
synes nu at de er rimeligt fede. F.eks.
http://www.yamaha-motor.com/products/unitinfo.asp?lid=1&lc=atv&cid=29&mid=48

Er der forresten nogen som ved om der findes en nyhedgruppe der hedder
dk.fritid.traktor ??? ROFL

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-04-03 15:06

Jens Arnfast wrote:
> Så vidt jeg husker kan enkelte modeller indregistreres som traktor .. og
> traktorer kan vi jo ikke lide herinde

Så vidt jeg har forstået kan Jes Vestervang da godt li' traktore?

// Hans, der ikke så godt kan.. :)
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-04-03 23:28

Hans Joergensen wrote:

> Så vidt jeg har forstået kan Jes Vestervang da godt li' traktore?

Tjoeh, jeg skal da ud at køre traktor imorgen Men det er nu også bare
fordi jeg får penge for det

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506
FZS600 og MTX125R... og en Renault Temis 610 7500cc med eftermonteret turbo
og 140 hk

Fra : Armand

Dato : 11-04-03 15:34

Jens Arnfast <jens@fabel.dk> skrev i en news:3E96B61E.5060905@fabel.dk...

> Så vidt jeg husker kan enkelte modeller indregistreres som traktor

En af mine skuffelser ved Bellacenter-udstillingen i år var at den nye
Laverda ikke var med som lovet. Men TMP's udstilling var ikke Laverda-fri af
den grund, for der stod nogle halvstore Laverda quad's istedet.
Nu går mine tanker på, at hvis sådannes berettigelse i færdselsloven er som
traktorer, så er tingene jo gået i ring for Laverda!

--
Armand.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 11-04-03 14:14

"Carsten Poulsen" <cp@sex.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener ikke at man kan indregistrere 4-hjulede MC'ere / ATV'ere. Men er
> der nogen herinde som ved hvorfor, eller er det bare en tåbelig regel?

Jeg mener at have læst at de (ATV'er) kan indregistreres som en bil. Men
jeg ved ikke om de er typegodkendt osv.

Mvh
Kristoffer

Fra : Allan Bojesen

Dato : 11-04-03 15:47

Carsten Poulsen wrote:
> Jeg mener ikke at man kan indregistrere 4-hjulede MC'ere / ATV'ere.
> Men er der nogen herinde som ved hvorfor, eller er det bare en
> tåbelig regel?

De kan godt indregistreres, men hvad de er indregistret som ved jeg ikke.
Har set ATV med nr. plade hos Billes MC i Skanderborg. Både aflang nr. plade
startende med DR og de mere kvadratiske der normal ses på traktorer og
lignende. Du er da sikkert velkommen til at ringe til ham -
http://www.billemc.dk/

Allan Bojesen

Fra : Carsten Poulsen

Dato : 11-04-03 15:53

OK, ja det var nu også mere fordi jeg egentligt godt ville vide om det var
muligt at få en ATV her i Danmark på plader, ikke fordi jeg har tænkt mig at
købe en.

/Carsten

Fra : Bikegrrl

Dato : 11-04-03 16:22

"Carsten Poulsen" <cp@sex.dk> wrote in

> OK, ja det var nu også mere fordi jeg egentligt godt ville vide om det
> var muligt at få en ATV her i Danmark på plader, ikke fordi jeg har
> tænkt mig at købe en.
>
> /Carsten

Hej

Bille MC, har som skrevet flere indregistrerede, også en som bil ... der er
vist 4 indreg. i DK - læs artikel fra Århus Stifttidende:
http://www.stiften.dk/artikel:aid=107987

Hilsner
Trine
R6

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-04-03 20:38

Allan Bojesen wrote:
> [...]
> startende med DR og de mere kvadratiske der normal ses på traktorer og
> lignende. Du er da sikkert velkommen til at ringe til ham -

Sakset fra siden:
ATV'er findes i flere forskellige udgaver til forskellige formål,
som brugskøretøj i skoven, eller til sjov og førnøjelse.
En ATV kan nu indregistreres som traktor, og kan dermed køres med
enten traktor eller bil-kørekort på offentlig vej.

Så burde det vel være nok svar ?

Noget andet er så at der også er en til salg hos Billes, der er
regget som bil ... så de kan vel begge dele?

// Hans
--
9:34pm up 59 day(s), 4:44, 1 user, load average: 0.02, 0.04, 0.03

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 11-04-03 21:29

In article <slrnb9e6c6.qq5.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen wrote:
> En ATV kan nu indregistreres som traktor, og kan dermed køres med
> enten traktor eller bil-kørekort på offentlig vej.

Er der nogen, der kan give os et resume af reglerne for traktorer
i denne forbindelse?

--
Soren