Anmneldelser
Fra : Aragorn100%

Dato : 11-04-03 13:01

Jeg kan ikke bestemme mig for hvad jeg skal købe. Jeg har 45.000 til en MC.
Det bliver min første

Er der nogen der har blade/anmeddelser eller andet info på Suzuki Marauder
250 eller savage 650??? dem er jeg int i at købe.

JEg er også i tvivl om det skal være nyt eller brugt.

Så alt info på de to MCére er jeg int. i, så mail tilbage til mig hvis du
har noget til salg.

På forhånd tak!

(Vi vil ha mere sol, nu!!!)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-04-03 13:47

"Aragorn100%" <Aragorn23@mail.dk> writes:

> Jeg kan ikke bestemme mig for hvad jeg skal købe. Jeg har 45.000 til en MC.
> Det bliver min første

Så lad være med at bruge dem alle på motorcyklen. Gem lidt til udstyr,
reservedele, forsikring og benzin.

Det er sikkert dyrere end du lige går og tror.

> JEg er også i tvivl om det skal være nyt eller brugt.

Jeg købte selv min første MC brugt af en privat mand i efteråret. Det
havde jeg dog ikke turdet, hvis ikke jeg havde haft en med lidt
forstand på sagerne med ude og kigge.

Jeg er overbevist om at det var rigtigt for mig og min pengepung at
købe brugt.

--
Jacob - www.bunk.cc
Don't take life seriously, you'll never get out alive.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 11-04-03 14:18

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

MC.

> Så lad være med at bruge dem alle på motorcyklen. Gem lidt til udstyr,
> reservedele, forsikring og benzin.
>
> Det er sikkert dyrere end du lige går og tror.

Netop. Jeg brugte selv 38.000 på mc, 3500 på forsikring og godt 8000 på tøj
og hjelm.
Og det er vel at mærke forsikring uden kasko.
Dertil kommer benzin, vedligehold (nye kronrørslejer for mit vedkommende
(1100,-)), og sidst men ikke mindst ting som følger i kølvandet (tøse
hjelm, tøsejakke, m.v.)

Mvh
Kristoffer

Fra : Hekto

Dato : 11-04-03 14:29

In article <3e96aea5$0$24614$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Aragorn23@mail.dk says...
> [...]
>
> JEg er også i tvivl om det skal være nyt eller brugt.
>
> Så alt info på de to MCére er jeg int. i, så mail tilbage til mig hvis du

Køb en Savage!
Vi har både Savage og Marauder 250 i 'familien'.

Du vil have mere glæde af Savage'n, uden at den af den grund er svær
at håndtere, som din 1. MC.

Du skal selvfølgelig bruge penge på udstyr; men man behøver jo ikke en
dyr, mange-farvet, læderdragt med knee-sliders for at tøffe på Savage.
Godt fornuftigt tøj, med beskyttelse, samt støvler og handsker kan
gøre det.

Se på www.louis.de Restposten. Der er rigtig mange penge at spare.

Savage'n er let kørt, uden at den tager magten fra dig, og der er
betydeligt mere træk i, end på 250'eren.
Umiddelbart er den lidt dyrere; men med en lille smule tålmodighed kan
man finde noget pænt, til en god pris.
Bestil noget tøj, og kig jævnligt i DBA og motorscout, og lige
pludselig er der et godt køb!

--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 SOLGT???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Bjørn S

Dato : 11-04-03 14:45

"Aragorn100%" <Aragorn23@mail.dk> skrev
> Så alt info på de to MCére er jeg int. i, så mail tilbage til mig hvis du
> har noget til salg.

Måske finder du lidt af interesse her :
http://www.beginnerbikes.com/

Der er også mange gode danske sider, søg via google, og følg også linksene
på de forskellige sider.

Personligt ville jeg ikke som nybegynder købt en ny 250 ccm, efter et år
finder du måske ud at du godt vil ha noget helt andet, hurtigere, større,
anden stil, eller noget tredie, og så er verditabet på en ny meget større
end ved at handle noget fornuftigt brugt.
At forelske sig i noget man ikke selv har prøvet kan komme bagpå en som en
grim og dyr overraskelse
Det bedste råd må være at vente til du har kortet, kigge på en masse
maskiner imens, og prøvekøre flest muligt af dem når kortet er i hus, tjecke
forsikringspriser, og se hvad der er tilbage at handle for når hjelm,
fornuftigt tøj, støvler, og kørekortet er i hus.

Det kan også være at når du har fået dine første køretimer får du en helt ny
opfattelse af det med MC
Jeg tog kortet sammen med en 21-årig som ved starten på kurset var fast
bestemt på at anskaffe sig en nyere CBR600.
Han var det rene leksikon på alle data vedrørende cykelen, helt indtil jeg
bad ham om at dobbelt-checke forsikringspriserne....
Han endte op med at anskaffe sig en helt ny CB500, da han var blevet så
begejstret for samme slags som vi kørte på køreskolen.

Jeg vil altså på ingen måde fraråde dig at købe en sofa-cykel , men vent
i det mindste til du har prøvet lidt forskellige af slagsen.

--
/Bjørn

Fra : N/A

Dato : 11-04-03 14:52

Fra : Bjørn S

Dato : 11-04-03 14:52

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev

> - det var da umuligt at få det link til at stå som det skrevne...
>
> www.beginnerbikes.zl6 skal der stå.

- her sker noget meget mystisk, der skal stå .com til sidst, af en eller
anden grund bliver det automatisk ombyttet til .zl6 når det bliver
postet....

--
/Bjørn - som nok skal ha scannet sin computer, og måske..aha, kat - fis af,
du har trådt i mine taster

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 13-04-03 11:08

Suzuki Marauder 250 var sidste år anmeldt i Politiken: www.pol.dk/biler.
Politiken er eneste danske dagblad, hvor mc-anmeldelser efter stykke tid
præsenteres på nettet.