Motoren sætter ud...
Fra : Rikki Bjerregaard

Dato : 10-04-03 23:17

Jeg kører på en Yamaha Virago 535 der kun er et år gammel men...
I dette "dejlige" vejr har motoren svært ved at holde sig igang når jeg
kører...
Ikke når jeg starter men når jeg holder for rødt, sætter den ud.
Og så hopper den lidt hvis jeg giver den for meget gas for hurtigt...
Den har aldrig gjort det før dette vejr kom...
Er det vejeret eller er det et uheldigt sammentræf og er det noget i vejen
med min knollert ??

Rikki Bjerregaard
Virago 535 (2002) & Honda CB400F (1977)
http://users.cybercity.dk/~dsl53562/

Fra : Anneli

Dato : 10-04-03 23:33

Har du husket kaboratorsprit? Eller hvordan det lige staves.... ;0)

Stor hilsen Anneli og Savage :0)
www.anneli.1go.dk

Fra : Esben Bøll

Dato : 11-04-03 07:06

> Har du husket kaboratorsprit? Eller hvordan det lige staves.... ;0)

Rigtigt god ide jeg har haft det samme problem.

Esben Bøll
XJ900 "83

Fra : Rikki Bjerregaard

Dato : 11-04-03 07:11

>Har du husket kaboratorsprit? Eller hvordan det lige staves.... ;0)

Jeps... det har jeg husket... netop for at undgå samme prob.

Fra : Armand

Dato : 11-04-03 11:41

Rikki Bjerregaard <stingray@vip.cybercity.dk> skrev i en

> Jeps... det har jeg husket... netop for at undgå samme prob.

Sprit alene behøver ikke at kunne klare jobbet!
Især hvis man allerede hár lukket vand ned i karburatorerne (ved at bruge
reserve-tanken eller "PRI") vil bensin/sprit/vand-blandingen ikke være
aggressiv nok til at bide på den relativ store vandmængde i svømmerhusene!

Tøm derfor også dem (v.h.a. den lille skrue i bunden der virker som ventil
("vandhane") for den lille stuts samme sted!)

--
Armand.

Fra : Futte & Co.

Dato : 11-04-03 16:38

> [...]
>
> Tøm derfor også dem (v.h.a. den lille skrue i bunden der virker som ventil
> ("vandhane") for den lille stuts samme sted!)

Og prøv med en anden bensin leverandør, det kunne jo være en tyndet vare.
Der er jo stationer der har meget vand i tanken.

--
Jørgen , Brøndby, som helst kører på vand
CB550F , den fine årgang 1975, der kører på hvad som helst med promiller

Fra : Mureren

Dato : 11-04-03 23:20

> Og prøv med en anden bensin leverandør, det kunne jo være en tyndet
> vare. Der er jo stationer der har meget vand i tanken.

Njaa....det er da muligt at der er stationer der har et relativt højt
vandindhold i jordtankene, men benzin/olie og vand blandes ikke, så
vandet ligger altid i bunden af tankene, medmindre man da lige har
tanket i samme stund tankbilen har været og levere brændstof til
stationen.
Sugerøret der går ned i tanken, og fører brændstoffet op i standerne
sidder normalt ca. 7 cm over bunden af tanken, så der burde ikke ske
noget.
Når det så er sagt, skal det også siges at mange stationer ikke pejler
for vand regelmæssigt (som de burde) !
Stationerne har "vandsøgepasta" de smører på deres enden af deres
pejlestok, og dermed kan de se om/hvor meget vand der er i tanken.
Nu til dags er sikkerheden omkring vand i tankene blevet betragteligt
større end den har været hidtil, da der på mange stationer er
installeret elektronisk leak detection. Udstyret bruges til at opdage
lækager på tankene, og kan også måle vandindhold, dog først fra 25mm og
opefter (afhængigt af leverandøren og de valgt prober fra samme
leverandør). Faktisk burde der aldrig kunne ske tankninger med vand i på
disse stationer, men belært af erfaringer ved jeg at der på meget få
jordtanke er sugerør der når praktisk talt ned til bunden af tanken, og
dermed kan de alligevel suge vand op, inden stationen når at få en alarm
for høj vandstand i tanken.
But then again, det er ikke alle stationer der har dette udstyr
installeret endnu, jeg vil skyde på at halvdelen af de danske stationer
har det...

Mvh.
Mureren

Fra : Armand

Dato : 11-04-03 00:33

Anneli <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en
> Har du husket kaboratorsprit? Eller hvordan det lige staves.... ;0)

Jup!
En spritkur tilsammen med tømning af karburatorerne er elementært arbejde
her i foråret!

--
Armand.

Fra : OKD

Dato : 11-04-03 15:00

"Rikki Bjerregaard" <stingray@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg kører på en Yamaha Virago 535 der kun er et år gammel men...

> Ikke når jeg starter men når jeg holder for rødt, sætter den ud.
> Og så hopper den lidt hvis jeg giver den for meget gas for hurtigt...

Har du checket tændrørerne, hvis de er gamle evt. udskifte dem.

Fra : Rikki Bjerregaard

Dato : 11-04-03 21:10

Jeg takker mange gange for hjælpen....
Prob. blev løst da jeg løb tør for benz....
Og tankede igen...
Så det har sikkert været lidt vand...