/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ampére-meter tilslutning på BMW R69 fra 19~
Fra : Erik Ohrt


Dato : 10-04-03 22:08

Hej, alle !

Angående min motorcykel, en BMW R69 fra 1950:

Er der nogen, der véd hvordan et ampéremeter tilsluttes på sådan en gammel én ?

venlig hilsen
Erik Ohrt

 
 
Mads Lund (11-04-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 11-04-03 08:27

> Angående min motorcykel, en BMW R69 fra 1950:
>
> Er der nogen, der véd hvordan et ampéremeter tilsluttes på sådan en gammel
én ?

Min far har også sådan en svend. Og jeg husker han har nævnt at der er 6V
jævnstrøms dynamo på sådan en fætter. Så derfor skal du seriekoble
amperemeteret med + ledningen fra dynamoen (sikkert den eneste ledning)

Mads Lund
Ninja9RT



GERT BO THORGERSEN (11-04-2003)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 11-04-03 12:20


Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
news:m8ula.17$Nl.11@news.get2net.dk...
> > Angående min motorcykel, en BMW R69 fra 1950:
> >
> > Er der nogen, der véd hvordan et ampéremeter tilsluttes på sådan en
gammel
> én ?
>
> Min far har også sådan en svend. Og jeg husker han har nævnt at der er 6V
> jævnstrøms dynamo på sådan en fætter. Så derfor skal du seriekoble
> amperemeteret med + ledningen fra dynamoen (sikkert den eneste ledning)
>
> Mads Lund
> Ninja9RT
>
Det ser da lidt forkert ud at der står en BMW R69 fra 1950. Enten må der da
skulle stå en R68 eller en R69 fra 1960. R69 blev da lavet i serien fra 1955
til 1969. Jeg havde selv en BMW R60 fra 1960, i 1970 - 1973, som jeg lavede
alt tænkeligt om på. Det var en gammel politimotorcykel og var allerede fra
da af ændret til 12 Volt, ligesom de andre af samme slags jeg da stødte på.

Gert Thorgersen



driver (11-04-2003)
Kommentar
Fra : driver


Dato : 11-04-03 21:52


"Erik Ohrt" <erikohrt@image.dk> wrote in message
news:f0a3a890.0304101307.3c715e31@posting.google.com...
> Hej, alle !
>
> Angående min motorcykel, en BMW R69 fra 1950:
>
> Er der nogen, der véd hvordan et ampéremeter tilsluttes på sådan en gammel
én ?
>
> venlig hilsen
> Erik Ohrt

Hej Erik.
Fra klemme 31 på dynamoen går der en ledning til +pol på batteri.
Amperemetret sættes ind på denne ledning.
Giv mig et praj hvis du vil ha et diagram.
mvh
driver



Ib Jakobsen (10-04-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 10-04-03 15:29

driver wrote:

> Hej Erik.
> Fra klemme 31 på dynamoen går der en ledning til +pol på batteri.

Er klemme 31 ikke stel?. Eller husker jeg galt?.






--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

driver (12-04-2003)
Kommentar
Fra : driver


Dato : 12-04-03 16:18


> Er klemme 31 ikke stel?. Eller husker jeg galt?.

> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen

Aughh !!!!
Selvfølgelig har du ret. Klemme 31 er stel.
Klemme 30 går til plus på akku.
mvh
driver




Erik Ohrt (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Erik Ohrt


Dato : 12-04-03 16:25

"driver" <XXmgcar@sport.dk> wrote in message news:<b779th$ndn$1@sunsite.dk>...
> "Erik Ohrt" <erikohrt@image.dk> wrote in message
> news:f0a3a890.0304101307.3c715e31@posting.google.com...
> > Hej, alle !
> >
> > Angående min motorcykel, en BMW R69 fra 1950:
> >
> > Er der nogen, der véd hvordan et ampéremeter tilsluttes på sådan en gammel
> én ?
> >
> > venlig hilsen
> > Erik Ohrt
>
> Hej Erik.
> Fra klemme 31 på dynamoen går der en ledning til +pol på batteri.
> Amperemetret sættes ind på denne ledning.
> Giv mig et praj hvis du vil ha et diagram.
> mvh
> driver

Hej, Driver !

Tak for det hurtige svar !

Hvis du har et diagram på digital form, vil jeg være meget glad for at se det !

hilsen
Erik

Poul Dam (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Poul Dam


Dato : 12-04-03 21:39



> > > Angående min motorcykel, en BMW R69 fra 1950:
> > >
> > > Er der nogen, der véd hvordan et ampéremeter tilsluttes på sådan en
gammel
> > én ?
> > >

Hvis amp.metret sættes mellem laderelæet ( ikke dynamoen ) og batteriet,
måles
ladestrømmen, men ikke forbruget.
Hvis der ikke er elstarter på, skal amp.metret simpelhen mont. i serie
mellem + på batteriet
og ledningen der går til alt det andet.

Hygge PD CBR1100



Steen Gruby (12-04-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 12-04-03 23:01

On Sat, 12 Apr 2003 22:38:36 +0200, "Poul Dam" <pouldam@adslhome.dk>
wrote:

Hej Poul.
>
>Hvis amp.metret sættes mellem laderelæet ( ikke dynamoen ) og batteriet,
>måles
>ladestrømmen, men ikke forbruget.
>Hvis der ikke er elstarter på, skal amp.metret simpelhen mont. i serie
>mellem + på batteriet
>og ledningen der går til alt det andet.
>
Helt enig.
Men hvorfor pokker montere et Amp meter?
Alene ledningerne der sættes i serie med Amp meteret vil afstedkomme
et anseeligt spændingsdrop selv om der monteres ret kraftige ledninger
(6-10 kvadrat), og så fortæller det vel blot at der lades med mere end
der forbruges - sådan da (helst)
Jeg ville hellere have et voltmeter.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Erik Ohrt (13-04-2003)
Kommentar
Fra : Erik Ohrt


Dato : 13-04-03 10:39

> > Hej, alle !
> >
> > Angående min motorcykel, en BMW R69 fra 1950:
> >
> > Er der nogen, der véd hvordan et ampéremeter tilsluttes på sådan en gammel
> én ?
> >
> > venlig hilsen
> > Erik Ohrt
>

Nu har jeg vist tilstrækkelig information.

Tak for indlæggene til alle.

mvh
Erik Ohrt

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste