Garanti og reklamationsret ved brugtkøb - ~
Fra : Richard

Dato : 10-04-03 19:28

Kigger på mc til min søn og støder hos et par forhandlere på
hjemmestrikkede reklamations- og garantibestemmelser, som fx: "Der ydes
3 mdr. brugtgaranti på alle motorcyklerne, dog ikke på afhentninger."

Købeloven siger jo nu 2 års reklamationsret og 6 mdr. garanti, og det
uanset hvilke betingelser køber faktisk skriver under på, fraset
forbehold for konkrete skader/slitager som forhandleren er bekendt med
og derfor kan tage skriftligt forbehold i købekontrakten. Men hvor mange
brugtforhandlere lever reelt op til det?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-04-03 19:51

> Men hvor
> mange brugtforhandlere lever reelt op til det?

Kun dem der bliver presset til det ... (evt af en advokat)

Men de første 6 måneder er nu stadig ikke en garanti, men "kun" en
reklamationsret. Dog har sælger bevisbyrden for fejl i forbindelse med
en reklmation.

Så 3 måneders garanti kan (og skal) være en forbedring i forhold til
købeloven.

/A

Fra : Michael Kristensen

Dato : 11-04-03 12:55

>Men hvor mange
> brugtforhandlere lever reelt op til det?

Hvis en forhandler inden du overhovedet har købt en mc hos dem allerede
prøver at snige sig uden omkring reklamationsretten, så gå ud af butikken.

Enten er han en amatør, der ikke kender købeloven eller også er han en, der
du får en masse ubehagelige oplevelser med.

Fra : Tobias Møller Larsen

Dato : 12-04-03 12:39

Hvad så når der står "sælges for kunde"? Hvilke rettighedder har man så. Og
hvad med privatsalg?

Tobias