SetColor i HEX
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 22-03-01 14:16

Hej

Kan man sætte ind Hexadecimal værdi ind som farve kode, som baggrunds farve
f.eks.

Hilsen AHJ

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-03-01 14:17

"Anders Holm Jensen" <ahjmw@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Kan man sætte ind Hexadecimal værdi ind som farve kode, som baggrunds
farve
> f.eks.

ja

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 22-03-01 14:32

Øh, hvordan.

Så ved du vel også hvordan man ændre farven på checked tegnet i en CheckBox.

Så husker jeg nok næste gang at spørge efter et svar der er længere end 2
eller 3 bogstaver.

Hilsen AHJ

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-03-01 15:08

> [...]
CheckBox.

> Så husker jeg nok næste gang at spørge efter et svar der er længere end 2

Simpelt spørgsmål simpelt svar

Color farve = new Color(0xff5588);

Så er din farve sat med en Hex værdi.

Hvordan man ændre farven på dit checked tegn aner jeg ikke, har ikke rodet
særligt meget med GUI i java.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-03-01 15:10

> [...]
CheckBox.

> Så husker jeg nok næste gang at spørge efter et svar der er længere end 2

Dav igen.

Prøv at brug metoden setForeground( Color ) på din checkbox

Fra : nnnn

Dato : 22-03-01 15:22

Anders Holm Jensen wrote:

> Øh, hvordan.
>
> Så ved du vel også hvordan man ændre farven på checked tegnet i en CheckBox.

Hvad gør setForeground ?

> Så husker jeg nok næste gang at spørge efter et svar der er længere end 2
> eller 3 bogstaver.

Tja, spørgsmål uden kontekst er lidt svære at svare på. En bog om Java
(syntaks) besvarer egentlig dit spørgsmål.

RTFM før du spørger ...

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-03-01 15:20

"nnnn" <nn@nn.nn> wrote in message news:3ABA0A9F.6020106@nn.nn...

CheckBox.

> Hvad gør setForeground ?

RTFM

Taget fra Java JDK1.3 API'en
public void setForeground(Color c)
Sets the foreground color of this component.
Parameters:
c - The color to become this component's foreground color. If this
parameter is null then this component will inherit the foreground color of
its parent.
Since:
JDK1.0
See Also:
getForeground()

Fra : Peter Lind

Dato : 22-03-01 16:38

Selv om Søren udmærket vidste det, så spurgte "Anders Holm Jensen"
<ahjmw@mail1.stofanet.dk> alligevel:

> Så ved du vel også hvordan man ændre farven på checked tegnet i en
CheckBox.

Det ved jeg til gengæld - næsten da... Det er desværre ikke så ligetil som
man skulle tro.
Hvis det ikke virker med setForeground eller setBackground, så er der kun
den hårde vej tilbage.
Hvis du bruger Swing, er det i Look'n'Feel du skal ind at pille.

Jeg er alvorligt bange for at CheckBox tegnet er et Icon, der bliver tegnet,
og at man derfor ikke bare liiige kan ændre farven.
Du bliver nok nødt til at lave en klasse der extender
javax.swing.plaf.metal.MetalCheckBoxIcon
og så lade den paint'e dit eget ikon... Og så setUI på din checkbox til din
nye specialklasse.
Måske...

Så det er måske slet ikke så enkelt igen...
desværre.

/Peter
-der med held har ændret farver på almindelige knapper...