Kontrol-restgæld,hvor?
Fra : finn sander

Dato : 10-04-03 18:48

Hvor er det på netet man søger, noget med bilbogen, men har ikke fundet det.
FS

Fra : Søren \(9000\)

Dato : 10-04-03 19:10

"finn sander" <rc30@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor er det på netet man søger, noget med bilbogen, men har ikke fundet
det.
> FS

Oplysning om registrering i Bilbogen kan fås ved telefonisk henvendelse på
tlf. 86 12 91 45 fra kl. 11-14 samt ved skriftlig forespørgsel til
Bilbogen på adressen:

Bilbogen
Kannikegade 16
8100 Århus C.

I forespørgslen skal bilens stelnummer oplyses.

hilsen Søren(9000)

Fra : finn sander

Dato : 10-04-03 19:30

> Oplysning om registrering i Bilbogen kan fås ved telefonisk henvendelse

> tlf. 86 12 91 45 fra kl. 11-14 samt ved skriftlig forespørgsel til
> Bilbogen på adressen:
> hilsen Søren(9000)
------------------
Tak for det, men jeg har for lidt over et år siden tjekket det på nettet ,
noget med tinglysning bla.bla. nu kan jeg ikke huske hvor.
FS

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-04-03 19:40

On Thu, 10 Apr 2003 20:29:56 +0200, "finn sander" <rc30@wanadoo.dk>
wrote:

>Tak for det, men jeg har for lidt over et år siden tjekket det på nettet ,
>noget med tinglysning bla.bla. nu kan jeg ikke huske hvor.

Man _kan_ faktisk også godt søge online på Nettidendes site,men kun et
år tilbage af retslige grunde,så det er måske nok af begrænset værdi :

http://www.nettidende.dk/Tingbladet/

I Tingbladet er der mulighed for at søge oplysning i Bilbogen, om der
er tinglyst pant i en bil/MC

Den oplysning man får, siger intet om den aktuelle restgæld, kun
størrelsen af det pantebrev, som ligger til grund for en evt.
restgæld.

I NetTidendes Bilbog kan der ikke søges oplysninger længere tilbage
end et år,Lov om Statstidende § 5 (som også dækker Tingbladet)
tillader kun denne søgepriode på NetTidende, fordi der indgår
personoplysninger.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Armand

Dato : 11-04-03 00:03

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Man _kan_ faktisk også godt søge online på Nettidendes site,men kun et
> år tilbage af retslige grunde,så det er måske nok af begrænset værdi :

Ligesom Bilbogen, der kun kan oplyse om der er løst pant i køretøjet!
Jeg mener: Hvor mange bliver købt kontant? Stort set alle køretøjer vil
have været pantsat engang - Og dét er det eneste at Bilbogen kan se!

De færreste husker at lukke (eller hvad det nu hedder) pantbrevet efter at
have betalt lånet ned, hvis ikke at det er bevidst da man derved kan bruge
samme pantebrev til et senere lån og derved spare oprettelsen deraf!

En kammerat var en gang ved at købe en bil som sælger erklærede for købt
kontant, og Mercedes'en ved siden af i dobbeltgaragen, samt kvarteret i
almindelighed sandsynliggjorde påstanden - Men ikke desto mindre erklærede
Bilbogen bilen for pantsat
Det viste sig dog at det var forhandleren(!) der p.g.a. skrantende økonomi
havde haft pant i bilerne i udstillingen og altså inden at den overhovedet
havde været indregistreret!!

Da jeg købte min nuværende bil privat, blev fruen nærmest fornærmet da jeg
forsigtigt spurgte til et givent pant: "det var der så sandelig ikke!". Men
i banken (hvor vi afsluttede handlen) viste det sig at der jo vár pant i
øsen! "Nååårh, lånet - Det vidste jeg ikke var pant" var hendes kommentar
til dét!
Ergo: Sælger behøver ikke at være (økonomisk-teknisk) bevidst om pantet og
de mulige konsekvenser deri!

Min konklusion er, at eftersom at der med sikkerhed ér (har været) pant i
køretøjet, vil man gardere sig bedst ved at få et givent (tomt?) pantebrev
at se og i fald at der ér pant i knallerten: Indfri det på stedet =>
køber/sælger-møde i sælgers bank hvor lånet betales ud med købs-summen og
banken efterfølgende kan overføre overskud til kundens egen konto!

Endelig, ang. Bilbogen:
Din bankmand er ligeså interesseret i om der er pant i sagerne han låner dig
penge til, så han/hun ringer også gerne og forhører sig (ved mit køb af
Lillefrøen klarede sælgers bank dén sag for mig/os!)

--
Armand

Fra : finn sander

Dato : 11-04-03 19:05

> [...]
> penge til, så han/hun ringer også gerne og forhører sig (ved mit køb af
> Lillefrøen klarede sælgers bank dén sag for mig/os!)
-------------------------------------
Ikke at jeg er rig, men de sidste par handler jeg har haft har der ikke
værret pant eller andet fra min side, det tror jeg egentlig der er mange der
ikke har ( ihvertfald de ungkarle som kun har et af værdi=MC=ingen kone/der
bruger penge)..............
FS- husk en MC kan også værre en "pensions opsparing" det mener jeg !!!

Fra : Armand

Dato : 12-04-03 08:36

finn sander <rc30@wanadoo.dk> skrev i en news:b7704p$4t3$1@sunsite.dk...

> [...]
der
> ikke har ( ihvertfald de ungkarle som kun har et af værdi=MC=ingen

Har det været nye køretøjer du købte?
Hvis ikke, hvordan tror du så at de har været financeret fra nye af? :-/

--
Armand.
(der skulle køre motorcykel i over 25 år, førend at han for første gang

Fra : Allan Bojesen

Dato : 11-04-03 18:07

Armand wrote:
> [...]
> efter at have betalt lånet ned, hvis ikke at det er bevidst da man
> derved kan bruge samme pantebrev til et senere lån og derved spare

Ordet du leder efter er aflyst - egentlig logisk nok

Allan Bojesen