Den der bog
Fra : Klaus Christensen

Dato : 08-04-03 19:07

Alle der har dykket i Sharm kender den der bog "Sharm El Sheikh diver guide"
med fine fine kort over dykkerlokaliterne.
Man kan købe den alle steder dernede... Men jeg vil gerne have den inden jeg
skal derned igen (1. maj).
Ved nogen NG'ere et sted på nettet til køb af bogen? eller et dykkercenter
herhjemme måske.

KC

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 09-04-03 11:38

www.amazon.co.uk eller www.bookshop.co.uk

/Henrik R

Fra : Peter Symes - redakt~

Dato : 11-04-03 10:49

Det er også en anden mulighed:

Politiken sidste år valgte at oversætte en af de bedste engelske
dykkerguides om Rødehavet (Dive guide to the Red Sea af Guy Buckles) og
udgive den som en Politikens håndbøger.
Den udkom sidste år, og ved bearbejdningen af den engelske originaltekst
blev indholdet ført up-to-date, så den danske udgave er således mere nutidig
end den engelske.
Politikens forlag har den stadig på lager.

Peter S.

Fra : Søren Reinke

Dato : 11-04-03 11:16

"Peter Symes - redaktionen" <psymes@dyk.net> wrote in message
> [...]
nutidig
> end den engelske.
> Politikens forlag har den stadig på lager.

Jeg er helt enig, det er en rigtig god bog når man skal der ned og dykke.
Jeg var bestemt glad for min, da jeg lige var dernede i en 14 dages tid :)

Søren Reinke Rescue Diver Fjern ihsyd fra email
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Danmarks hyggeligste Pinse Træf 6-9 Juni

Fra : Allan Hansen

Dato : 11-04-03 15:47

"Peter Symes - redaktionen" <psymes@dyk.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den udkom sidste år, og ved bearbejdningen af den engelske originaltekst
> blev indholdet ført up-to-date, så den danske udgave er således mere

Selvom jeg ikke er rødehavsdykker så virker det som en rigtig god bog. Jeg
har tidligere lånt den med hjem fra biblioteket hvor jeg faldt over den. Den
virker aktuel og opdateret og med fine beskrivelser af områder og
dykkersteder. Når man kigger i en sådan spændende bog får man helt lyst til
selv at tage derned. SVJH er det vist Peter Symes der har oversat og
redigeret den danske udgave.
Apropos bøger så har jeg lånt en bog af Jan Uhre med titlen "Frømænd"
udgiver i 1954. Jeg har en "facination" af disse pionerer; Cousteau, Hans
Hass og Jan Uhre er af samme kaliber. Der er jo flere ting i dag som har en
parallel til hvad der skete for mere end 50 år siden. F.eks
undervandssvømningen fra Sverige til Danmark så "svømmede" Jan Uhre i sin
nyopfundne paravane fra Tårbæk til Landskrona i ganske dårligt vejr. Noget
af en bedrift tiden og udstyret taget i betragtning. Derudover nævner han
det italienske bjærgningsskib Rostro som i 1953 gjorde sig berømt ved at
foretage demystiske og verdensomtalte bjærgninger fra Flying Enterprice og
der er mange andre spændende oplysninger.

Allan Hansen

Fra : Peter Symes - redakt~

Dato : 11-04-03 21:08

"Allan Hansen" <REMOVETHISenghans@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

"
<snip>
[...]

Jaeh... jeg havde en lille finger med i spillet, men æren er egentlig
Politíkens. Jeg, og Per Forup Larsen der stod for oversættelsen, blev bare
bedt om at træde til. Politikens forlag valgte bogen, henvendte sig og
spurgte os om de havde valgt rigtigt, hvilket de havde efter min
overbevisning, og så opdaterede vi informationerne efter bedste evne og
omskrev et par kapitler der var helt ude af date - den engelske udgave havde
nogle år på bagen. Det fik vi så et mindre engangshonorar for, så ifald
nogen skulle få den tanke, har jeg ingen økonomisk interesse i at anbefale
bogen. Jeg ville blot, nu hvor talen faldt på hvordan man bedst hjemskaffede
en engelsk bog fra udlandet, gøre opmærksom at der nu forelå en dansksproget
bog som var nem at skaffe.

Hilsen Peter S