Utæt tørdragtsventil
Fra : Kristoffer Gravgaard

Dato : 08-04-03 08:09

Er der nogen af jer, der har et bud på, hvorfor min manuelle
tørsdragtventil i min Poseidon Unisuit-tørdragt tager vand ind, når
jeg kommer ned på omkring 10 meter. Ind til da er den tæt. Kan det
være, fordi jeg ikke har tryk nok i dragten?

Er der nogen af jer, der ved, hvordan man skiller sådan en ventil ad.
Man kan ikke bare skrue den fra hinanden, virker det som om.

Hvis den skal skiftes, er der da nogen gode argumenter for at vælge en
selvdoserende ventil i stedet?

venlige hilsener

Kristoffer

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 08-04-03 13:11

"Kristoffer Gravgaard" <krgr@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> jeg kommer ned på omkring 10 meter. Ind til da er den tæt. Kan det
> være, fordi jeg ikke har tryk nok i dragten?

Står den i en åben position? Prøv at lukke den, nogle typer kan godt tage
lidt vand ind hvis de står i åben position og der ikke er specielt meget
luft i dragten. Nu går jeg ud fra at vi taler om din autodump, hvis det ikke
er tilfældet må du skrive igen.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 08-04-03 13:42

> [...]
> lidt vand ind hvis de står i åben position og der ikke er specielt meget
> luft i dragten. Nu går jeg ud fra at vi taler om din autodump, hvis det

Ja undskyld.. du skriver jo den er en manuel ventil..

--
Københavns Sportsdykkerklub - Http://www.ktd.dk