Minolta Dimage 7i og Nikon CP5700
Fra : Christian

Dato : 06-04-03 12:07

Hej NG,

Er der nogen der har prøvet/har et af ovennævnte kameraer?
Jeg ved, at ikelite laver et UV-hus til Nikon'en, men jeg har ikke kunnet
finde et til Minolta'en. Findes der et der passer?

Hvilket kamera ville I anbefale til all-round brug såvel på land som under
vandet?

VH
Christian

Fra : Lars Villebæk

Dato : 06-04-03 12:40

Hej,

Minolta laver selv et UV hus til Dimage kameraet.
http://www.minoltaeurope.com/cgi-bin/db4web_c/db/minoeu/custsupp/files/DiMAG
E_ACC_UK.pdf

http://www.microdirect.co.uk/catalog/mainprodlist.asp?txtProdGroup=Y&txtDesc
=DIGMIN

Til all-round brug er alle nye typer digitalkamera gode.
Vælg et hvortil der findes et godt UV-hus til den rigtige pris og sørg for
at kameraet ikke er for stort. Til firmafesten er det godt at kunne skjule
kameraet på chefens kontor og efterfølgende benytte sig af
fjernbetjeningen til kameraet.

Fra : jsd

Dato : 06-04-03 14:20

*:"Christian" <chr_nospam@trustme.dk>

>Hvilket kamera ville I anbefale til all-round brug såvel på land som under
>vandet?

Du har vært her?:
http://www.dpreview.com/reviews/
http://www.imaging-resource.com

Jeg har bare erfaring med minolta Dimage 7. Da jeg valgte det var
optikken helt avgjørende. 28-200mm dekker det meste. Tror ikke du
finner noen andre digitalkamrar som har så god vidvinkel. Videre er
zoomingen manuell, og fokusering "manuell". Og de fleste innstillinger
kan gjøres med kanpper/hjul, så du må ikke fikle med menyer. Det var
det positive.

Fokusering går imidlertid tregt. Om det er tregere enn andre d-kamraer
vet jeg ikke. Støy i bildene er også et problem. Særlig om du tar
bilde av ensfargede flater. Blå himmel feks.

--
JSD

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 06-04-03 21:56

jsd> Jeg har bare erfaring med minolta Dimage 7. Da jeg valgte det
jsd> var optikken helt avgjørende. 28-200mm dekker det meste. Tror
jsd> ikke du finner noen andre digitalkamrar som har så god
jsd> vidvinkel. Videre er zoomingen manuell, og fokusering
jsd> "manuell". Og de fleste innstillinger kan gjøres med
jsd> kanpper/hjul, så du må ikke fikle med menyer. Det var det
jsd> positive.

jsd> Fokusering går imidlertid tregt. Om det er tregere enn andre
jsd> d-kamraer vet jeg ikke. Støy i bildene er også et
jsd> problem. Særlig om du tar bilde av ensfargede flater. Blå himmel
jsd> feks.

Jeg har et Nikon CP5700, og det er et rigtig fedt kamera. Mit valg gik
også på, at den havde uovertruffen optik og specielt på dpreview.com
fik den gode anbefalinger. Den har udmærket automatik, og alt kan
justeres manuelt, men den lider også af, at autofocus er sløv under
dårlige lysforhold - men den er hurtig, hvis der ellers er lys nok.

Jeg har desværre ikke prøvet den under vandet endnu (nok mest fordi
jeg ikke har lyst til at tage så dyrt et kamera med derned).

MvH
Karsten

Fra : max

Dato : 07-04-03 10:28

> [...]
> finde et til Minolta'en. Findes der et der passer?
>
> Hvilket kamera ville I anbefale til all-round brug såvel på land som under

28 mm vidvinkel på Minolta er et STORT plus, det er et fantastisk
objektiv, der er en nyere model 7hi.. MEN desværre har jeg ikke set
UW huse til disse kameraer, det link Lars er kommet med viser et
UW hus til et andet kamera... Øh....Ærgeligt...!
Kig på www.digideep.com ...
Mange fritidsdykkere bruger Canon, der er et stort udvalg i en
fornuftig prisklasse, men det kommer vel an på hvor vildt det skal
være - med 5700'ern kommer du op på over 20K.....
max

Fra : Søren Arnvig

Dato : 07-04-03 12:06

> [...]
> finde et til Minolta'en. Findes der et der passer?
>
> Hvilket kamera ville I anbefale til all-round brug såvel på land som under

Jeg er ude for at købe et nyt digi-kamera, fordi mit gamle
døde efter et pludseligt fald fra stor højde.

Jeg har kigget lidt efter kamera og uv-huse kombnationer og
mit valg er faldet på Canons Powershot A70 med
Canons eget hus WP-DC700
http://www.powershot.com/powershot2/a70-60/index.html
http://www.powershot.com/powershot2/a70-60/accessory.html.

Selve kameraet er på 3.2 Mp og koster kun omkring 3200,-
Kassen hedder WP-DC 700 og kommer til at koste ca 1700,-

Desværre kommer kassen først til DK i starten af Maj

Søren Arnvig

Fra : TV Jakobsen

Dato : 08-04-03 11:28

"Søren Arnvig" <venator@get2net.dk> wrote in message

<klip>

> [...]
> Kassen hedder WP-DC 700 og kommer til at koste ca 1700,-
>
> Desværre kommer kassen først til DK i starten af Maj

Ser ud til at være et lækkert kamera til en god pris!
Jeg kan ikke se at man kan montere ekstern blitz på huset...
Tror du ikke du kommer til at savne dette?

mvh,
Thomas

Fra : Søren Arnvig

Dato : 08-04-03 12:30

"TV Jakobsen" <nospam@forkertadresse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan ikke se at man kan montere ekstern blitz på huset...
> Tror du ikke du kommer til at savne dette?

Jeg mener at det kan lade sig gøre med Sea&Sea's slaveblitz.
og en ekstern blitz er et must, specielt i danske farvande.

Søren Arnvig

Fra : Søren Arnvig

Dato : 08-04-03 12:41

"Søren Arnvig" <venator@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "TV Jakobsen" <nospam@forkertadresse.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at det kan lade sig gøre med Sea&Sea's slaveblitz.
> og en ekstern blitz er et must, specielt i danske farvande.

yeps, den er god nok, her er et eksempel med et tilsvarende canonhus

http://www.camerasunderwater.co.uk/web_site/d_still/framesets/ys25dx4light.h
tml

Søren Arnvig

Fra : Søren Arnvig

Dato : 08-04-03 12:58

kort link http://www.shortlink.info/?i3xoXO.j

Fra : TV Jakobsen

Dato : 10-04-03 10:03

"Søren Arnvig" <venator@get2net.dk> wrote in message

> [...]
Tak for info Søren!

Jeg er meget nysgerrig efter at høre om dine erfaringer med kameraet, hvis
du altså køber det, så hold dig endelig ikke tilbage

/Thomas