Opsigelse af aftale
Fra : KL

Dato : 10-04-03 18:27

Kære gruppe!

Jeg har et spørgsmål her, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med!

Det er sådan at en samarbejdspartner påstår at de har opsagt en kontrakt til
en given dato. Men det eneste vi har modtaget fra dem er dette skrevet i en
mail:

"Vi har opsagt den ene aftale med dig med effekt pr. udgangen af marts. Den
anden aftale vil blive opsagt pr. udgangen af april."

Mit spørgsmål går så ud på, om ovenstående i sig selv kan opfattes som en
opsigelse af en kontrakt/aftale?

I vores kontrakt står der udtrykkeligt at den skal opsiges skriftligt med en
bestemt frist. Men vi har ikke modtaget en direkte skriftlig opsigelse, kun
ovenstående mail som den anden part nu altså mener er en reel opsigelse.

Hvad mener I?

Mvh
Kim

Fra : Peter

Dato : 11-04-03 12:11

> [...]
> ovenstående mail som den anden part nu altså mener er en reel opsigelse.

Jeg mener du skal have en underskrevet opsigelse med posten.
......... men det er mere vigtigt hvad loven siger
Prøv i dk.videnskab.jura

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/billag/webdesigner.htm

Fra : Knud Berggreen

Dato : 13-04-03 10:29

On Fri, 11 Apr 2003 13:10:52 +0200, "Peter"
<peter@cgi-shop.dk> wrote:

>Jeg mener du skal have en underskrevet opsigelse med posten.
>........ men det er mere vigtigt hvad loven siger
>Prøv i dk.videnskab.jura

Det behøver man ikke. Mundtlig indgåelse af en aftale er
fuldt gyldig så det må en opsigelse også være.
Hvis begge parter accepterer opsigelsen pr. email så må det
være i orden.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Peter G C

Dato : 14-04-03 12:18

"Knud Berggreen" <usenet@berggreen.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det behøver man ikke.

Jo. Når det er aftalt, at en opsigelse skal være skriftlig så skal denne
aftale overholdes og opsigelsen skal være skriftlig.l

[klip]

> Hvis begge parter accepterer opsigelsen pr. email så må det
> være i orden.

I så fald er der jo tale om en ny aftale, idet begge parter har accepteret
opsigelsen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Knud Berggreen

Dato : 15-04-03 21:52

On Mon, 14 Apr 2003 13:17:56 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Jo. Når det er aftalt, at en opsigelse skal være skriftlig så skal denne
>aftale overholdes og opsigelsen skal være skriftlig.l

Ja, selvfølgelig såfremt der står det skal være skriftlig,
så skla det være skriftlig men det meldet første indlæg ikke
noget om.

/Knud