Varer til Grønland ?
Fra : CellShoppen.dk

Dato : 05-04-03 14:52

Hej Alle!
Hvis man skal sende varer til Grønland, skal der så opkræves moms ? Jeg vil
mene at jeg skal opkræve moms, og kunden så selv kan få den refunderet hvis
det er .
(Kunden ønsker nemlig at modtage varer uden moms )
Det er en privat kunde.
På forhånd tak!

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Thomas Andersen
CellShoppen I/S

www.CellShoppen.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 05-04-03 16:19

On Sat, 5 Apr 2003 15:52:12 +0200, "CellShoppen.dk"
<Lomme@stofanet.dk> wrote:

>Hvis man skal sende varer til Grønland, skal der så opkræves moms ? Jeg vil
>mene at jeg skal opkræve moms, og kunden så selv kan få den refunderet hvis
>det er .

Hvis du sender varen til en adresse i Grønland, så skal du ikke
tillægge moms. Hvis kunden selv henter, eller du sender til hans
adresse i DK så skal du opkræve moms.

Grønland er at sidestille med lande udenfor EU hvad angår moms.

Mvh
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : JensenDK

Dato : 05-04-03 22:19

"CellShoppen.dk" <Lomme@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> mene at jeg skal opkræve moms, og kunden så selv kan få den refunderet

Vær også opmærksom på, at hvis værdien er DKK 3000 eller derunder, kræves
der heller ingen udførsel - kun en kopi af fakturaen

Hilsen
Flemming

Fra : C. Poulsen

Dato : 10-04-03 22:43

"JensenDK" <kaf_slet_inden_svar@mail.dk> wrote in message news:<b6nh7u$2s30$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>
> Vær også opmærksom på, at hvis værdien er DKK 3000 eller derunder, kræves
> der heller ingen udførsel - kun en kopi af fakturaen

Ifølge Told og Skat, kræves det at man lader sig registrere som
eksportør, dette er dog kun en underskrift på en af deres blanketter.

carsten