Data fra Access til Delphi 5
Fra : Kasper Okkels

Dato : 07-04-03 19:02

Eftersom det åbenbart ikke er så nemt at få et Delphi-DLL til at snakke
sammen med Excel (se spørgsmål af 5/4), så forsøger jeg at holde det hele i
Delphi. Men så opstår et andet problem: Hvordan får jeg Delphi til at hive
data fra en Access-database ind i nogle arrays?

Hvis der er nogen, der skulle ligge inde med eksempler vil jeg være meget
taknemmelig, men også links til tutorials eller lignende vil være
fantastiske. Jeg har svært ved at finde noget struktureret på nettet, så
selv en Delphi-nybegynder kan finde ud af det.

Jeg benytter Delphi 5 og Access 2002.

mhv
Kasper
(okkels AT wanadoo DOT dk)

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 08-04-03 07:24

hej der

hvilken version ad D har du ??

hvis du har D5 enterprise, kan du bruge ADO

/Finn

Fra : Kasper Okkels

Dato : 10-04-03 15:37

Finn Bindeballe <finnb@post6.tele.dk> wrote in message news:<3e926ae9$0$24632$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> hvis du har D5 enterprise, kan du bruge ADO

Jeg har desværre kun Delphi 5 professional... Jeg synes da egenligt at
det er mærkeligt, at en professional-version ikke indeholder ADO. Jeg
har dog måske mulighed for at få version 6 enterprise, så mon ikke det
kan lade sig gøre her?

Er der eksempler på hvordan man bruger ADO i Delphi? Jeg har fundet en
(tror jeg) udmærket turorial på
delphi.about.com/library/weekly/aa010101a.htm, men kan altid bruge
flere helt grundliggende eksempler.

/Kasper

Fra : Thomas Munk

Dato : 08-04-03 13:41

F.eks.:

http://www.google.com/groups?selm=sN5Z7.7707%24aS.1249590%40news010.worldonl
ine.dk&oe=UTF-8&output=gplain

(samles til een linie)

Fra : Thor

Dato : 10-04-03 14:57

Hej Kasper
Jeg fandt en god excel komponent engang:

Hent den her:
www.image.dk/~thr/src/excel.zip

Hilsen Thomas Riedel