Genvejstaster...
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 06-04-03 15:09

Hej

Jeg kunne godt ønske mig at man i mit program kunne bruge [enter]-tasten i
stedet for [tab]-tasten. Forstået på den måde at brugere overalt kan trykke
enter og han/hun vil komme videre til næste felt i tablisten. Da jeg har en
hel stribe forms vil jeg gerne kunne gøre dette globalt.

Desuden skal det helst være muligt at se hvilken control cursoren pt står i
da et entertryk i en listbox eller memo ikke skal virke som tabulator...

Nogen ideer?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas Eg Jørgensen

** OE Quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ **
** Kandu.dk-brugere betragtes som useriøse og ignoreres! **

Fra : Thomas Lykke Anderse~

Dato : 06-04-03 18:23

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message
> [...]
>
> ** OE Quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ **
> ** Kandu.dk-brugere betragtes som useriøse og ignoreres! **

procedure TForm1.FormKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
{-------------------------------------------------------------------------}
{ Keyboard control }
{-------------------------------------------------------------------------}
Begin
Case key of
#13: Begin {enter = tab}
SelectNext(ActiveControl as twinControl, True, True);
key:=#0;
End;
#27: Begin {Esc = close}
Close;