Excel og DLL
Fra : Kasper Okkels

Dato : 05-04-03 11:24

Jeg er glad bruger af Excel, men har brug for at lave nogle milliarder
udregninger, som simpelthen vil tage al for lang tid i Excel/VBA. Derfor har
jeg overvejet, om jeg skulle lave et Delphi-DLL, som jeg kan kalde fra
Excel. Problemet er blot, at jeg ikke har nogen anelse om, hvordan jeg får
et Delphi-program til at snakke sammen med Excel.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med det? Enten med nogle simple eksempler,
nogle gode links, litteraturhenvisninger, eller anden hjælp. Jeg er ikke
nogen programmerings-wizard, så det må gerne være på et let-forståeligt
niveau.

mvh
Kasper

Fra : Carl Pedersen

Dato : 05-04-03 13:23

Hej
Jeg tror ikke det er muligt vhja. en DLL da VB ikke kan kalde normale DLL'er
(VB skal bruge noget com interface)
Hvad med at exportre Exec regnearket og importere til Delphi lave
udregningerne og importre resultatet til EXCEL.

Mvh
Carl

Fra : Kasper Okkels

Dato : 05-04-03 13:57

"Carl Pedersen" <F_peders@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad med at exportre Exec regnearket og importere til Delphi lave
> udregningerne og importre resultatet til EXCEL.

Det er jeg da ked af at høre... Jeg har dog andre DLL'er, som godt kan
snakke sammen med Excel, men har ingen idé om hvordan de er lavet.

Det jeg har brug for er at give nogle arrays som input, og få et enkelt tal
ud igen. Jeg kan ikke lige umiddelbart overskue hvordan jeg får
automatiseret export/import mellem Excel og Delphi, men hvis det er
fremgangsmåden, så må jeg vel finde ud af det...

/Kasper

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 06-04-03 09:18

hej der....