ADB-USB(Omvendt)
Fra : Morten Lind

Dato : 11-04-03 18:08

Hej.....

En på MacBruger spørger, om man kan få en converter USB>ADB?

Han har åbenbart en USB HP-printer, som skal sluttes til en PM 5260, som
ikke har USB.

Kan man fifle sådan noget?

På forhånd tak fra René, siger
Morten

--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 11-04-03 22:11

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> [...]
>
> En på MacBruger spørger, om man kan få en converter USB>ADB?
>
> Han har åbenbart en USB HP-printer, som skal sluttes til en PM 5260, som

Nej. ADB har en hastighed i størrelsesordenen 1200 bits/sekund, USB
ligger på omkring 12 Mbit/sek, dvs. en faktor 10.000 i forskel.

Da 5260 mig bekendt ikke har PCI kort er der ikke umiddelbart nogen
løsning på problemet.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-04-03 22:40

On Fri, 11 Apr 2003 23:11:11 +0200, Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Nej. ADB har en hastighed i størrelsesordenen 1200 bits/sekund, USB
> ligger på omkring 12 Mbit/sek, dvs. en faktor 10.000 i forskel.

Det skulle vel i så fald også være en USB>RS-232 (seriel) konverter. Men
der vil nu alligevel nok blive et problem med drivere.

Fra : Morten Lind

Dato : 12-04-03 15:13

> Det skulle vel i så fald også være en USB>RS-232 (seriel) konverter. Men
> der vil nu alligevel nok blive et problem med drivere.

Tak til både Thomas & Martin for at svare på, hvad der bliver spurgt
om Nu er jeg jo ikke helt stiv i termologien, som de fleste vel har
bemærket, så Erik har ret. Jeg mener faktisk seriel.
Men tak for, at I gav Jer tid
M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-04-03 14:50

Hej Morten

Bortset fra, du skriver "ADB", så mener du vist "Seriel"? - altså det gamle
runde 8-polede Mac printerstik...

Ja, det kan man da godt få, men de er hundedyre 4-500kr. + moms. Bl.a. YST,
Griffin og MacAlly har lavet adaptere, der kan gå fra USB til seriel og fra
seriel til USB. - Det vil bedre kunne betale sig at prøve at få fat i fx.
en Color Stylewriter 2500 eller en Epson 750. Epson 750 har både alm.
printerstik.

mvh. Erik richard

Fra : Morten Lind

Dato : 12-04-03 15:14

> [...]
> printerstik.

> mvh. Erik richard
>
> --
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> *Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
> *Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
> *Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tak Erik - jeg giver det videre
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-04-03 21:32

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Tak Erik - jeg giver det videre

Også Epson 740, bare for at være fuldstændig. Jeg synes, alle jeg
kender, der købte en original iMac har sådan en, så der må være en del
på brugtmarkedet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-03 06:42

> Også Epson 740, bare for at være fuldstændig. Jeg synes, alle jeg
> kender, der købte en original iMac har sådan en, så der må være en del
> på brugtmarkedet.

Brugtmarkedet? Min kører da endnu - (lidt endnu).
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-04-03 09:30

> Brugtmarkedet? Min kører da endnu - (lidt endnu).

Jeg mente også, den kunne bruges af ham fra Macbruger, du nævnte. Erik
Richard foreslog jo, at han brugte pengene på en brugt printer frem for
en adapter, hvor det er tvivlsomt, om man kan få printerdrivere. Jeg
ville så blot nævne, at en Epson Stylus Color 740 kan bruges, og jeg vil
tro, den kan fås til en rimelig pris, da den var ret populær.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-03 09:57

> [...]
> ville så blot nævne, at en Epson Stylus Color 740 kan bruges, og jeg vil
> tro, den kan fås til en rimelig pris, da den var ret populær.

Ja da....det var også kun en driller
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-04-03 10:05

> Ja da....det var også kun en driller

Min humoristiske sans er altså ikke stået op så tidligt om morgenen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-03 10:23

> Min humoristiske sans er altså ikke stået op så tidligt om morgenen.

OK.....jeg skal prøve at huske det............
M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-04-03 15:20

Hej Henrik

- Må jeg foreslå en cykeltur på 50km samt mindst 8 kopper stærk Columbia
kaffe...

Henrik Münster wrote:

> Min humoristiske sans er altså ikke stået op så tidligt om morgenen.

mvh. Erik rihcard

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-04-03 16:39

> - Må jeg foreslå en cykeltur på 50km samt mindst 8 kopper stærk Columbia
> kaffe...

God idé! Det har sandelig været vejr til det. Desværre var jeg nødt til
at se Paris-Roubaix i fjernsynet hele eftermiddagen, og formiddagen
brugte jeg på at gå en tur i skoven med familien.
--
Henrik Münster
Esbjerg