Filemaker - export
Fra : Franz Berliner

Dato : 11-04-03 09:39

Jeg skal eksportere nogle mail adresser fra en Filemaker pro database
til en komma separeret fil.

Jeg går i File -> Export record -> vælger comma separated -> vælger det
relevante felt -> save

Ligegyldigt hvilket format jeg vælger bliver filen formateret med en
adresse pr. linie med anførselstegn omkring.

Jeg oplever både problemet med Filamaker Pro 4.0 under classic og
Filemaker Pro 6 under OSX.

Nogle der har et bud på hvad der kan være galt?

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Pernille Jensen

Dato : 11-04-03 11:03

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:

> [...]
> Filemaker Pro 6 under OSX.
>
> Nogle der har et bud på hvad der kan være galt?

Der er ikke noget galt. Tænk på databasen som en tabel med rækker og
kolonner. Rækker er records, kolonner er felter.

Felt1 Felt2 Felt3
1 2 3
3 4 5
5 6 7

En kommasepareret fil af overnstående vil se sådan ud:

1,2,3
3,4,5
5,6,7

Og hvis du kun vælger at eksportere Felt2:

2
4
6

Kun én kolonne og ingen kommaer.

- Pernille

Fra : Franz Berliner

Dato : 11-04-03 11:35

Pernille Jensen <pj@ae.ixserve.org> wrote:

> [...]
> 3,4,5
> 5,6,7
>
> Og hvis du kun vælger at eksportere Felt2:

ahh - klart

... men hvis jeg nu vil have en fil med alle emailadresserne med et komma
mellem hver, uden at redesigne databasen, hvad skal jeg så gøre?

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Pernille Jensen

Dato : 11-04-03 12:38

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:

> .. men hvis jeg nu vil have en fil med alle emailadresserne med et komma
> mellem hver, uden at redesigne databasen, hvad skal jeg så gøre?

Jeg kender ikke FileMaker, men du kan jo prøve at paste din første fil
ind her: <http://212.242.50.72/komma.t>.

- Pernille

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 11-04-03 18:40

> .. men hvis jeg nu vil have en fil med alle emailadresserne med et komma
> mellem hver, uden at redesigne databasen, hvad skal jeg så gøre?

Hvis du kan få alle email adresserne til at stå ovenover hinanden i en
tekstfil, altså en adresse pr. linje, så kan du jo bare lave søg/erstat. Søg
på linje-retur og erstat med komma. Så skulle alle adresserne gerne ende med
at stå i en lang køre, kun adskilt af et enkelt komma.

Men var det noget som du gerne så at FileMaker selv genererede, så kommer du
ikke udenom at lave et lille script.

Fra : Franz Berliner

Dato : 19-04-03 21:03

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> Men var det noget som du gerne så at FileMaker selv genererede, så kommer du
> ikke udenom at lave et lille script.

Ok, jeg prøver

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb