HTML i mail
Fra : Jakob Sobocki

Dato : 10-04-03 17:01

Hej!

Er der nogen der ved hvordan man kan "proppe" en HTML-fil ind i en
ganske almindelig, og derved få den lavet om til en slags "HTML-Mail"
(Altså ligesom Apple eNews, MediaMac nyhedsbrev etc.) ???

Hilsen

Jakob
jakobsobocki@mac.com

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 10-04-03 18:21

Hvoílket mail-program bruger du?

I Mail skal det vist være ret enkelt (kig på Indstillingerne)

--men måske kan andre supplere??

venlig hilsen

Martin

Jakob Sobocki <jakobsobocki@mac.com> wrote:

> Er der nogen der ved hvordan man kan "proppe" en HTML-fil ind i en
> ganske almindelig, og derved få den lavet om til en slags "HTML-Mail"

--and don't forget to boogie

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 11-04-03 00:56

Martin Ammentorp wrote:
> Hvoílket mail-program bruger du?
>
> I Mail skal det vist være ret enkelt (kig på Indstillingerne)
>
> --men måske kan andre supplere??
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Hej Jacob, jeg bruger Netscape til mail den har ingen problemer med HTML
den spørger enda om jeg vil sende i HTML, Ren text eller begge.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Morten Lind

Dato : 11-04-03 18:12

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Hej Jacob, jeg bruger Netscape til mail den har ingen problemer med HTML
> den spørger enda om jeg vil sende i HTML, Ren text eller begge.

Det er altså ikke dét, Jacob vil.

Han vil lave en HTML-formatteret e-mail, som fremstår hos modtageren
ligesom de nyhedsbreve og reklamer, som Apple m.fl. sender ud.

Dét vil han gerne kunne gøre i MAIL (postprogrammet i X).

Er det rigtigt, Jacob?

Undskyld min indblanding
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Jakob Sobocki

Dato : 11-04-03 19:32

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> ligesom de nyhedsbreve og reklamer, som Apple m.fl. sender ud.
>
> Dét vil han gerne kunne gøre i MAIL (postprogrammet i X).

Ja, det er helt korrekt, Morten.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 13-04-03 01:56

Jakob Sobocki wrote:

> Ja, det er helt korrekt, Morten.

Ok, jeg hviler min sag, eller hvad det nu hedder, men Netscape kan alså
fremtrylle den slags mails hvis man ønsker det.
(bruger ikke selv OSX-mailprogrammet)

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Morten Lind

Dato : 13-04-03 06:40

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Ok, jeg hviler min sag, eller hvad det nu hedder, men Netscape kan alså
> fremtrylle den slags mails hvis man ønsker det.
> (bruger ikke selv OSX-mailprogrammet)

Ja, Henrik - det kan Netscape, problemet er at få det over i Mail og at
styre det, så det ikke bliver "84" attachments

Dét som Netscape gør i postprogrammet, er jo at benytte Composer til at
lave en regulær "hjemmeside" - man ser bare ikke, at det er dét, man
gør.

Og Jacob kan da også lave sine "hjemmeside-mails" i hvilket som helst
WYSIWYG hjemmesideprogram.....Composer, PageMill, FreeWay eller hvad han
nu bruger, men det er noget rod i Mail
M.