Sherlock 3
Fra : Jakob Sobocki

Dato : 09-04-03 14:49

Hej!

Jeg bruger "oversætelse"-funktionen i Sherlock 3 nogle gange, men er der
nogen der ved om man kan få en plu-in der gør det muligt at oversætte
følgende: Dansk-Engelsk, Engelsk-Dansk, Dansk-Polsk, Polsk-Dansk ???

Hilsen

Jakob
jakobsobocki@mac.com

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 09-04-03 18:41

Jakob Sobocki <jakobsobocki@mac.com> wrote:

> [...]
> nogen der ved om man kan få en plu-in der gør det muligt at oversætte
> følgende: Dansk-Engelsk, Engelsk-Dansk, Dansk-Polsk, Polsk-Dansk ???

Tillader mig at genbruge overskriften:
Hvor finder man versiontracker-kanalen til Sherlock?

Mht. oversættelse: er det ikke stadig en parodi, med mindre det er
enkeltord, der skal oversættes?

Fra : Jakob Sobocki

Dato : 10-04-03 16:49

Jens Rasmussen <Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> Tillader mig at genbruge overskriften:
> Hvor finder man versiontracker-kanalen til Sherlock?
>
> Mht. oversættelse: er det ikke stadig en parodi, med mindre det er
> enkeltord, der skal oversættes?

Mht. versiontracker kanalen ved jeg ikke noget om - desværre.

Oversættelse: Nej, det er hele tekster

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-04-03 10:11

Jakob Sobocki <jakobsobocki@mac.com> wrote:

> Mht. versiontracker kanalen ved jeg ikke noget om - desværre.
>
> Oversættelse: Nej, det er hele tekster

Derfor kan det vel stadig være en parodi. Jeg har vist før fortalt om
amerikaneren, der skrev i den franske cykel-gruppe ved at oversætte
elektronisk. Han var en stor beundrer af det amerikanske cykelhold
Mercury. "I am a big fan of Mercury" blev oversat til fransk med: "Jeg
er en stor ventilator af kviksølv".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 11-04-03 10:18

> Jeg er en stor ventilator af kviksølv
*LOL*

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 11-04-03 15:51

Jens Rasmussen wrote:

> *LOL*

Fransk er faktisk ikke særlig svært, Hest hedder Chaval og sådan er det
hele vejen igennem

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-04-03 09:35

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Fransk er faktisk ikke særlig svært, Hest hedder Chaval og sådan er det
> hele vejen igennem

Ja, og en computer hedder "compteur", en harddisk "platine" og et
program "logiciel", hvis ellers min hukommelse er ret. Og så har det
byttet om på alle bogstaverne på tastaturet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 13-04-03 01:32

> Ja, og en computer hedder "compteur", en harddisk "platine" og et
> program "logiciel", hvis ellers min hukommelse er ret. Og så har det
> byttet om på alle bogstaverne på tastaturet.
En computer hedder "ordinateur". Ellers fejler din hukommelse ikke
noget.

Og en hest hedder "chEval". Men du har ellers ret: fransk er ikke særlig
svært.
--
MVH, Bob
To reply by email, substitute maribob for merrybob.

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-04-03 01:51

Robert J. Widenmann <merrybob@tdcadsl.dk> wrote:

> En computer hedder "ordinateur". Ellers fejler din hukommelse ikke
> noget.

Nåeh ja. Compteur er en måler eller en tæller.

> Og en hest hedder "chEval". Men du har ellers ret: fransk er ikke særlig
> svært.

Det var den anden Henrik, der skrev det. Jeg kan godt stave til cheval.
Udover det, så er mit franske vist mest cykel-fransk. Da jeg var ung,
havde vi en franskmand på besøg i cykelklubben nogle gange. Han var også
med på en træningslejr i Norditalien i 1985. Jeg kunne i det mindste
lidt fransk, men det er mig stadig et mysterium, hvordan han
kommunikerede med de andre. Han boede hos vores træner i nogen tid. Han
kunne tale dansk og udendansk. Det var noget med "Jeg fahre i bil zum
Ziehl", og Jean-Claude nikkede og forstod.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 14-04-03 01:41

> [...]
> kunne tale dansk og udendansk. Det var noget med "Jeg fahre i bil zum
> Ziehl", og Jean-Claude nikkede og forstod.

Af og til kan man kommunikere hinsides alle sprog, eller måske på trods
af sprog. På et andet plan, forstås.

Jeg kom til at sidde i et studenterejsebureau i Paris og Marseille i
flere år, og det hjalp gevaldigt.

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-04-03 19:58

On Wed, 9 Apr 2003 19:40:39 +0200, Jens Rasmussen wrote
(in message <1ft5yk4.1yvct4e14fcxcoN%Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk>):

> Tillader mig at genbruge overskriften:
> Hvor finder man versiontracker-kanalen til Sherlock?

Det kan du ikke - de saboterede også den til Watson. Det blev fyren der
lavede den så sur over, at han lavede en glimrende en til MacUpdate - som er
et meget bedre sted end versiontracker -- og så er det gratis og ikke delt op
i fattige og rige -- og har meget lækrere html!
http://sherlock.clan-mac.com/

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog! (blog=weblog=internet diary)

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 11-04-03 09:47

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> et meget bedre sted end versiontracker -- og så er det gratis og ikke delt op
> i fattige og rige -- og har meget lækrere html!
Alt har en forklaring - TAK!

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 11-04-03 10:15

Hmm... den
/ de nye kanaler virker bare ikke - og de hedder alle CHANNEL_NAME Har
måske at gøre med, at jeg slettede mine prefs ifm crash-problemer. Vil
det mon hjælpe at reinst. Sherlock? Kan dette gøres fra nettet eller fra
inst.cd'en?

Kan man overhovedet afinstallere et program i X - hørte engang, at man
bare skal slette det, ligesom i OS 9, men prefs-filerne bliver jo
liggende så; det er jo det samme rod som man altid har risikeret...
Kender nogen en utility til at rydde op i prefs-filer, og alt muligt
andet skrammel, som ikke bruges? ...så kan jeg ikke lige finde på mere
at spørge om

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-04-03 12:08

On Fri, 11 Apr 2003 11:15:11 +0200, Jens Rasmussen wrote
(in message <1ft90dt.th9j0zaina9sN%Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk>):

> [...]
> Kender nogen en utility til at rydde op i prefs-filer, og alt muligt
> andet skrammel, som ikke bruges? ...så kan jeg ikke lige finde på mere

Det er så nemt. Du bruger æble+f, skriver Sherlock og fjerner filerne.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 12-04-03 08:19

> [...]

> måske at gøre med, at jeg slettede mine prefs ifm crash-problemer. Vil
> det mon hjælpe at reinst. Sherlock? Kan dette gøres fra nettet eller fra

Fra FAQ:
"Q. Why do all/some of my channels have the name "CHANNEL_NAME"?

A. This happens when English is not included in your language list. To
fix this:
1. Open up the International System Preferences pane.
2. Under the Languages tab click the Edit button.
3. Put a check mark next to English.
4. Restart Sherlock. "

mvh.
Kaj.