Bedste FTP server til MacOS 9
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 09-04-03 13:54

Hej alle

Jeg står og mangler en FTP server, men mangler lidt Mac viden .-)
Serveren skal køre på en gammel 6400 med MacOS9. Maskinen skal ikke
bruges til andet end FTP server.

Serveren skal kun bruges til, at folk kan uploade filer (sikkert store
filer, idet hovedparten nok er større publikationer f.eks. PageMaker
eller Quark dokumenter).

Har kigget på de servere, som Tucows finder, men har ikke installeret en
endnu... Der findes jo måske en killerapp. jeg har overset (selvfølgelig
ville MacOSX jo være at foretrække, samt en ny maskine).

Forslag til en hurtig og billig løsning er velkomne.

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-04-03 14:04

On Wed, 9 Apr 2003 14:54:27 +0200, "Lars H. Fischer"
<newsgroup@nospam.dk> wrote:

>Forslag til en hurtig og billig løsning er velkomne.

Linux....

MVH

Martin Edlich

Fra : Morten Lind

Dato : 09-04-03 14:52

> [...]

> ville MacOSX jo være at foretrække, samt en ny maskine).
>
> Forslag til en hurtig og billig løsning er velkomne.

Ja, jeg bruger NetPresenz 4.1.....den kører på en PM7200/90 med 48MB RAM
og to gange 500MB harddiske i, på en 512/512 "bredbånds"forbindelse. Og
den er udstryret med et stripped OS 9.1 US.

Når folk rundt omkring bruger ftp-klienter, så fungerer det fint. Den er
ikke så glad for browsere, selvom en InternetExplorer 4.5/Mac godt kan
klare det

Der har siden september sidste år været 0% nedetid - fraregnet de gange,
jeg selv slukker for at støvsuge eller andet.

NetPresenz er en"lille" server, der alligevel har både http-, gopher- og
ftpdel.

Der er ovenikøbet CGI-support(hedder det det?)

Den koster 10$ som shareware og 60$ i hardbox.

Den findes på http://pure-mac.com under servers.

Og så er den Mac-alike i opsætning - selvom den ikke er særlig køn - man
får OS 7 associationer

Jeg ville da også hellere køre Apache i OS X eller OS X server, men det
kræver jo en gigantmaskine, og dét er overkill, hvis noget er

Det er den eneste, jeg kender, men vil til gengæld gerne anbefale den -
og så er den laaaaaaaang udenfor viras rækkevidde

Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz