frontpg.lck og subwebs
Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 11-04-03 17:11

Jeg har stillet spørgsmålet før uden at få svar - men måske er det blevet
overset? jeg forsøger altså at gentage spørgsmålet med håb om et svar:

"Et lidt mere avanceret spørgsmål til de virkelig skrappe:

Som administrator af et webhotel med FP 2002, hvor der er indsat
FP-extensions og hvor hotellet ligger på en W2K-server med relevant IIS -
opretter jeg så et subweb. Dette subweb tillægger jeg selv
administratorrettigheder samt giver en anden bruger administratorrettigheder
til det hele (han kan dog ikke komme ind på hovedwebbet, som er mit)

Når han opretter en side i FP2002, er der ingen problemer: han kan gemme,
redigere, opdatere m.v.

Men når han vil slette en side, får han svaret: serverfejl:
Serverudvidelserne kunne ikke få adgang til frontpg.lck. Kontroller
filtilladelserne.

Udbyderen kan heller ikke finde ud af det udover at fortælle at den
pågældende frontpg.lck ligger i roden af webhotellet.
Går jeg ind på subwebbet med min adgangskode, som vel at mærke er
adgangskode til hele webhotellet, vil jeg som administrator kunne fjerne den
pågældende side.

Nogen forklaring og evt. løsning?

Serveren giver i øvrigt mulighed for ASP, PHP m.v. - og global.asp-ikonen
findes på webhotellet, men ikke på subwebbet, index-filen er først
default.asp, men den er omdøbt til index.html - og fungerer udmærket."

--
ahw

Fra : Ulrik Friis

Dato : 11-04-03 19:28

"Arne H.Wilstrup" <karl@meget.smart.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> findes på webhotellet, men ikke på subwebbet, index-filen er først
> default.asp, men den er omdøbt til index.html - og fungerer udmærket."

Ja - du er meget nem at overse!!!!! Dit spørgsmål har også en sådan
karakter, at det kun er ganske få der kan svare på det, og hvis ikke lige en
af dem kommer forbi, tjaaaee...

Hvis du har tildelt administratorrettigheder til en anden bruger til en del
af webbet, og denne bruger ikke har tilladelse til at slette filer, ligger
problemet i serverens generelle opsætning (tildeling af rettigheder) af FP
admin, FP Author og FP Browser konti. Men - umiddelbart vil jeg mene, at der
kan ikke være to administratorer på samme web med forskellige rettigheder,
så serveren har antageligt tildelt din bruger rettigheder som Author. Det er
muligt, der kan diffentieres yderligere med rettigheder på en server med FP
2002 server extensions, end én med FP 2000 server extensions, men jeg
tvivler.

Som jeg har nævnt før, er det en rigtig god ting at vide noget om det basale
i tildeling af rettigheder på en W2K server, hvis man har tænkt sig at rode
indgående med det.

mvh
Ulrik

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 12-04-03 00:17

Ulrik Friis wrote:

> Ja - du er meget nem at overse!!!!!

Meeget morsomt, unge mand

Dit spørgsmål har også en sådan
> karakter, at det kun er ganske få der kan svare på det, og hvis ikke
> lige en af dem kommer forbi, tjaaaee...

Præcis - korrekt, og det er da også derfor jeg skriver: et spørgsmål for de
virkelig skrappe. Nu kom du jo forbi, så...

> [...]
> diffentieres yderligere med rettigheder på en server med FP 2002
> server extensions, end én med FP 2000 server extensions, men jeg

Det er nu sjovt - for jeg taler her om et subweb - her har jeg sat mig selv
ind som administrator for ikke at lukke mig selv ude - det kan nemlig nemt
gå helt galt, når det sker at man ikke kan logge sig på subwebbet og har
glemt den andens password - tro mig - jeg har prøvet det, og det er yderst
pinligt at få udbyderen til at genoprette tingene igen.

Nå, men når jeg har sat mig selv som adminstrator, så opretter jeg en
yderligere bruger, tildeler denne rettigheder som f.eks. administrator eller
blot avanceret forfatter, der jo skulle kunne gøre flere ting ved websiden
end den almindelige bruger.
Jeg har også forsøgt at oprette ham som administrator, men ligemeget hjælper
det.

Jeg synes det er underligt at man som bruger godt kan oprette en ny
web-side, men ikke slette den igen.

> Som jeg har nævnt før, er det en rigtig god ting at vide noget om det
> basale i tildeling af rettigheder på en W2K server, hvis man har
> tænkt sig at rode indgående med det.

Jeg ved en hel del om W2k-server (uden dog indtil nu at være ekspert),men
jeg synes det ser ud til at der er mere konsitens i en W2k-server m.h.t.
tildeling af rettigheder end administrationen af FP2002 -

Men tak alligevel!

--
ahw