Køb af grafikkort
Fra : Rasmus Haslund

Dato : 08-04-03 22:54

Hej gruppe!

Jeg skal ud og have nyt gfx kort og har set på lidt på Geforce4 ti4800SE vs.
radeon 9500 non-pro.

Efter at have set på
<http://www6.tomshardware.com/graphic/20021218/vgacharts-02.html>

Hælder jeg så mest til GF4 chippen da jeg oftest spiller i 1024x768... men
hvad er det for noget med at modde 9500 til 9700?
Er problemet med "skak-brættet på skærmen" løst?

Har luret lidt på
<http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=340391&kat=> til at modde.

Nogen der kan vejlede lidt?

Mvh.
Rasmus

Fra : Aksel Spandet

Dato : 09-04-03 09:18

Hey!

Lige en lille note om radeon 9500....

Jeg har lige købt dette kort (Sapphire).... Og det ville så ikke kører med
min strømforsyning.... (Den var på de 300 watt som radeon skriver at den
minimum skal være).

Jeg købte så et chieftec kabinet med en 12v Atx PSU i, og nu virker det....
men det er da provokerende at de ikke kan skrive det.....

Jeg kan lige henvise til dette forum:
http://secure.newegg.com/app/CustratingReview.asp?item=14-102-252

Jeg skrev en mail til til sapphire, om problemet.... Og jeg fik svaret at
jeg skulle købe en amd eller intel godkendt PSU.
Jeg valgte så i stedet denne chieftec som ikke er godkendt, men også
virker....

Angående det mod du snakker om, kan det vist ikke modes lige så meget som
før... Men man kan vist stadig lave nogle små ting ved det......

Mvh
Aksel

Fra : Tony L

Dato : 09-04-03 11:49

"Aksel Spandet" <akselspandet@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> min strømforsyning.... (Den var på de 300 watt som radeon skriver at den

Uha, det er jeg ikke glad for at høre. Har lige bestilt et 9700 Pro og har
en 300 watt PSU http://english.aopen.com.tw/products/power/fsp300-60PN.htm
- som minimum anbefalet. Håber ikke det giver anledning til
probs. når jeg skal installere kortet.
Andre der har haft probs. med deres PSU eller ved noget om dette?????

TonyL

Fra : Aksel Spandet

Dato : 09-04-03 14:32

> [...]
> probs. når jeg skal installere kortet.
> Andre der har haft probs. med deres PSU eller ved noget om dette?????

Umiddelbart tror jeg kun problemet ligger på 9500 non-pro modellen.... Men
jeg ved det ikke....

Mvh
Aksel

Fra : Tony L

Dato : 09-04-03 16:15

"> Umiddelbart tror jeg kun problemet ligger på 9500 non-pro modellen....
> [...]
Jamen jeg håber du har ret.. har også skrevet til både Sapphire og ATI men
har ikke hørt fra dem endnu.

TonyL

Fra : not@quick.com

Dato : 09-04-03 16:36

Jeg har lige købt et Radeon 9500 Pro og det kunne heller ikke køre på
min 300 w før jeg tog strømmen fra et af mine 2 cd-rom drev.

Mvh. Allan