tv-signal underligt...
Fra : klavs

Dato : 08-04-03 21:48

Jeg har just købt et SVHS-kabel til min ASUS L3500 laptop - men eg får kun
sort/hvid billede på mit tv, og lyden manger . Har prøvet tv-tool men
programmet genkender ikke mit chipset
Hvad kan jeg dooooo?

Mvh Klavs

Fra : Brian Møller

Dato : 07-04-03 22:08

"klavs" <klavsml@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
får kun
> sort/hvid billede på mit tv, og lyden manger . Har prøvet tv-tool

At billedet er sort/hvidt skyldes at din laptop sender i NTSC og dit
tv kun tager PAL. Lyd smides ikke igennem SVHS kabel. Det skal der et
ekstra til. Sikkert mini.-jack i din laptop og så 2 phono-stik på tv
eller forstærker.

/Brian

Fra : klavs

Dato : 08-04-03 23:36

OK, lyden er igennem. Jeg kan dog ikke finde ud hvordan jeg ændrer signalet
til PAL - any ideas? (mit grafikkort er SiS M650).

Fra : Fuerzzz

Dato : 08-04-03 08:53

du ku osse bruge en colorfix fra sandberg! www.jdata.dk har dem

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 08-04-03 14:55

Fuer wrote:
> du ku osse bruge en colorfix fra sandberg! www.jdata.dk har dem

Det ændrer s-video signalet til composite, vhilket også kan være årsagen til
sort/hvid.

Jeg tror ikke det kan løse problemet, hvis det rent faktisk er fordi det er
et NTSC signal der udsendes.

Til Klavs:
Prøv at kig dig omkring i nærheden af, hvor du vælger at aktivere tv-out.

Mvh Michael

Fra : Fox 1

Dato : 08-04-03 15:14

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e92d4a0$0$29504$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
>
> Til Klavs:
> Prøv at kig dig omkring i nærheden af, hvor du vælger at aktivere tv-out.

NTSC signalet skal ændres til PAL på puteren før signalet overføres til tv
eller video. Derefter kan du få et konverterstik der går fra svhs --->vhs
(S-video--->Composite) dette bruges dog kun hvos du ikke har et S-video stik
på tv eller video

Fra : klavs

Dato : 09-04-03 22:47

ok - tak for hjælpen drenge! Det undrer mig blot stadig at der ikke er en
"nem" løsning på hvorledes man ændrer output fra grafikkortet - havde troet
det ku klares med lidt software (a la Tv-tool) - men win2000 er måske bare
lidt træls når alt kommer til alt!

Mvh Klavs