Radeon status
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-04-03 12:27

Skattefar har givet mig et gavekort, som kan bruges til et nyt gfx kort
(langt om længe)

Jeg satser på Radeon og helst alt over 9500Pro, men nogen der kender den
nuværende status på hvornår der kommer nye forsyninger af 9700 hjem og
hvornår 9600 og 9800 skulle lande?

Vil nemlig gerne vente lidt, i håb der kommer lidt krig på
forhandler markedet.

--
Bjarke Andersen

Fra : LA2

Dato : 07-04-03 13:44

> Vil nemlig gerne vente lidt, i håb der kommer lidt krig på
> forhandler markedet.
>
> --
> Bjarke Andersen

Så længe udbuddet er mindre end efterspørgslen skal du nok ikke forvente at
forhandlerne dumper prisen......
LA2

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-04-03 14:07

"LA2" <ltour_@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Så længe udbuddet er mindre end efterspørgslen skal du nok ikke
> forvente at forhandlerne dumper prisen......

I know, men stadig har ATi lovet at leveringen af 0,13 mikron chippene
skulle være langt bedre end det de præsterede med 0,15.

Derfor var der et håb at når 9200, 9600 og 9800 kom på gaden og i
butikkerne, at levering er stabil, og banker prisen ned på 0,15 mikron.
Og så det at forhandlerne vil kæmpe om prisen for de nyere modeller.

Kun ønsketanker indtil videre.

--
Bjarke Andersen

Fra : Tony L

Dato : 07-04-03 14:33

> [...]
> butikkerne, at levering er stabil, og banker prisen ned på 0,15 mikron.
> Og så det at forhandlerne vil kæmpe om prisen for de nyere modeller.

Jeg er en af dem der ikke kunne vente længere. Har undersøgt, checket og
kontrolleret og
har bestilt et Sapphire 9700 Pro, men desværre - der er leveringstid på 3-4
uger stort set alle steder.
Og da 9700 Pro matcher 5800FX rigtigt godt (og slår det på mange punkter)
skal du nok ikke regne
med at prisen falder lige med det samme... og der er formentlig endnu
længere udsigter til at vi
ser 9800 på gaden her i DK. Så jeg har taget konsekvensen og venter i
spænding på posten...

Desværre en trist udvikling, at lanceringen af kortene sker så meget før der
reelt er mulighed for at købe
dem, når man nu så gerne vil have..

TonyL..

Fra : Henrik Dissing

Dato : 07-04-03 15:23

On Mon, 7 Apr 2003 15:33:11 +0200, Tony L wrote:

>Desværre en trist udvikling, at lanceringen af kortene sker så meget før der
>reelt er mulighed for at købe dem, når man nu så gerne vil have..

I dette tilfælde er grunden vel at efterspørgslen er helt vildt stor, og der
ville vel ikke være megen idé i at de holdt kortene tilbage til de havde
produceret så mange at alle kunne få på samme tid

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Efre

Dato : 08-04-03 06:36

www.omputercity.dk
har 9500 pro

Fra : the reaper

Dato : 08-04-03 12:39

"Efre" <efre@has.dk> wrote in message
> www.omputercity.dk
> har 9500 pro

Jeps, jeg købte mit i torsdags ( www.computercity.dk i Århus ), og de havde
stadig nogen stykker tilbage.

Og det kører bare kanon !!!

Btw. så havde de også 9700pro på lager.

Mvh
Thomas

Fra : Tony L

Dato : 08-04-03 14:33

"the reaper" <tc@reaper.dk> wrote in message

> "Efre" <efre@has.dk> wrote in message
> >
> Btw. så havde de også 9700pro på lager.

Yep - men så koster det også næsten 500,- mere.
TonyL

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-04-03 22:03

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> crashed Echelon writing

> Skattefar har givet mig et gavekort, som kan bruges til et nyt gfx kort
> (langt om længe)

Det blev altså idag

> Jeg satser på Radeon og helst alt over 9500Pro, men nogen der kender den
> nuværende status på hvornår der kommer nye forsyninger af 9700 hjem og
> hvornår 9600 og 9800 skulle lande?

Det blev "desværre" Radeon 9500 Pro

> Vil nemlig gerne vente lidt, i håb der kommer lidt krig på
> forhandler markedet.

Kunne altså ikke vente mere.

Tja, jeg havde håbet på et Sapphire kort, men hurtigt i den forbløffende og
grebne stemning kom jeg til at sige ja til ekspedienten, da han sagde ja
til at han havde Radeon9500Pro på lager.

Stratek data på falkoner allé i Kbh. ligger inde (antal uvist) med
PoworColor, og der er vidst hele linjen.

Dog blev ekspedienten vidst bare lidt mobset da han 2 gange skulle
overbevise mig om det er et 128MB der "bare" ligger i en 64MB æske.

Kortet er allerede i maskinen med nyeste catalyst 3.2 og Dx9.
3dMark03 giver 1257 med alt slået til (AA4x og AF16x) og 2732 med alt slået
fra (AA2x og AF8x, dog sat til Application preference).

--
Bjarke Andersen