Anbefalelse af GF4 ti 4200
Fra : mig

Dato : 06-04-03 01:20

Er der nogen der kan anbefale mig et gf4200. Mine behov er god 3d ydelse,
lækker 2d kvalitet og max tv-out kvalitet. Max pris 2000 kr.
Er lidt svært at finde ud af hvilke geforce kort har bedste tv-out kvalitet
så hvis nogen har erfaring på dette område ville det være kanon.
Undlad venligst at anbefale mig et ATI kort. Den virus er jeg kommet mig
over Har lige haft et radeon 9700 i en ugen. Lækker tv-out men for mange
probs

På forhånd tak

Hilsen Andreas

Fra : Jante

Dato : 06-04-03 01:48

"mig" skrev:

> Er lidt svært at finde ud af hvilke geforce kort har bedste tv-out kvalitet

Den er nem: - det har ingen af dem! (ift. Matrox eller ATI kort)

> [snip lidt om ATI]
> ...men for mange probs

Så bare vent til du skal til at 'lege' med et GeForce kort...

J.L.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 06-04-03 08:03

"Jante" <make@my.day> wrote in message

> Den er nem: - det har ingen af dem! (ift. Matrox eller ATI kort)

Tjaa, nu har jeg selv sammenlignet et ATI9700 Pro med et Geforce2GTS og
fundet at Geforce2 tvout vandt (omend det var tæt løb). ATI'ens tv-out
var lidt mere udtværet og med sort kant om billedet.

> Så bare vent til du skal til at 'lege' med et GeForce kort...

Ja, jeg har haft problemer med at få bios options til at passe sammen
med nvidia's drivere, men nvidia var så venlige at forklare hvilke bios
options der skulle stå hvordan og så har der egentlig ikke været flere
problemer (jo, med nview, men det var bare en gimmick som jeg ingen
behov havde for).

mvh Bernhard

Fra : devilman

Dato : 06-04-03 02:13

Daytona Geforce 4 TI 4200 128MB DDR TV-Out

-------------------------------------©--------------------------------------
------

Fra : Bernhard Ege

Dato : 06-04-03 07:59

"mig" <djanis@jams.net> wrote in message
> [...]
mig
> over Har lige haft et radeon 9700 i en ugen. Lækker tv-out men for

Så vil du gerne have at kort med en af følgende tv-out chips:

BT869
CX25871
CX25873

Muligvis (har ikke checket disse chips men regner med at de er ok):

CX25872
CX25875

De personer der siger at man ikke kan få et nvidia kort med god tv-out
har ikke set et kort med ovenstående tv-out chips (og kombineret med
TVTool).

Jeg har selv et gammelt Geforce2GTS med BT869 og bruger TVTool til at få
det bedste frem af chippen. Resultatet er at mit tv-out er bedre end det
fra et Sapphire 9700 Pro (ATI 9700).

Personligt har jeg ikke villet opgradere til ATI netop fordi deres
tv-out er for dårlig (uskarp og med sort kant på tv-out billede, begge
problemer kan undgåes med nvidia kort med den rigtige tv-out chip og
TVTool).

Check databasen over tv-out chips her:

http://come.to/tvout

Dette er link til ham der laver TVTool som også har etableret en
database hvor brugere selv kan indtaste den tv-out chip der sidder på
deres kort.

Andre tv-out chips end de ovenstående kan sikkert også producere et ok
tv-out billede, men så er det noget der er ændret inden for det sidste
halve år.

mvh Bernhard

Fra : Martin K

Dato : 06-04-03 11:11

Bernhard Ege wrote:
> http://come.to/tvout

Fedt link! Takker...

Ved du hvordan "SAA7104" TV-Out chippen er?

--
Martin K

Fra : Bernhard Ege

Dato : 06-04-03 13:43

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> Fedt link! Takker...
>
> Ved du hvordan "SAA7104" TV-Out chippen er?

Ikke nok. Check tv-out review på samme site, måske er den med.

Det jeg har hørt er at 7104 skulle være god nok, men har ingen personlig
erfaring med den.

Generelt vil jeg sige at for at få de bedste ud af nvidia tv-out så bør
man undersøge om ens tv-out er understøttet af tvtool. Hvis den er, så
brug den da nvidia/kortfrabrikanterne ikke selv kan finde ud af at hive
det bedste ud af tvout chippen. Det kan man så selv gøre med TVTool.

Nu har jeg vist hold nok salgstale for tvtool

mvh Bernhard

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-04-03 13:49

> Fedt link! Takker...
>
> Ved du hvordan "SAA7104" TV-Out chippen er?

Jeg har SAA7108 i mit kort fra Gainward (GF4 Ti4200 Ultra 650XP golden
sample) og den er aldeles glimrende. Jeg har intet at klage over (og
jeg har haft kort fra både ATi og nvidiabaserede kort med chips fra
både Brooktree og Conexant). Philips har lavet en ret god chip der.

Om Saa7104 er på linje med eller anderledes end 7108 ved jeg ikke - men
jeg er glad for 7108'eren.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 06-04-03 18:25

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message
> [...]
> både Brooktree og Conexant). Philips har lavet en ret god chip der.
>
> Om Saa7104 er på linje med eller anderledes end 7108 ved jeg ikke -

Ifølge reviews skulle 7102/8 være tydeligt dårligere end 7104 som selv
skulle være på linie med brooktree/conexant chippene. Spørgsmålet er
selvfølgelig også hvilket fjernsyn man ser resultatet på.

Personligt har jeg set sammenligningen på et Philips 100Hz 32"
widescreen som viser et betydeligt dårligere billede end mit eget
Philips 100Hz 28" 4:3 hvorpå billedet står knivskarpt (bl.a. tekst nemt
læseligt).

mvh Bernhard

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-04-03 00:56

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> wrote in

> [...]
> widescreen som viser et betydeligt dårligere billede end mit eget
> Philips 100Hz 28" 4:3 hvorpå billedet står knivskarpt (bl.a. tekst

Det er muligt, jeg kan kun sammenligne med de resultater jeg har haft
med mit eget TV (som er en ældre sag). Jeg har med 7108 (har ikke
prøvet 7104) kunne justere den flimmer og de sorte kanter helt væk. Det
har jeg ikke kunnet med Brooktree og Conexant uden at der så var noget
andet der ikke var optimalt. Om det lige er mit TV der er lidt sygt ved
jeg ikke, men for mig har 7108 givet det bedste resultat.

Flemming