nyt grafikkort men sort skærm - hjælp!
Fra : linda

Dato : 05-04-03 11:55

Hejsa!

Jeg har netop købt et nyt Winfast leadtek A250 LE TD Geforce 4 grafikkort
http://www.leadtek.com.tw/3d_graphic/winfast_a250_letd_myvivo_1.html

Dette kort har jeg isat i min også nyindkøbte Atlon XP 1800+ maskine
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=26910884

Resultatet er: absolut ingenting!
Der er simpelthen sort skærm når jeg slutter monitorkablet til grafikkortet.
Jeg antager det intet har med drivere etc. at gøre - jeg når ganske enkelt
ikke så langt inden jeg kan konstatere der er noget galt. Skærmen er sort,
helt fra når jeg tænder computeren.
Blæseren på grafikkortet kører. Grafikkortet er presset så langt ned i AGP
porten som fysisk muligt, og det lader til at sidde ganske godt og solidt i
porten.
Jeg er ikke hardware ekspert, men har dog isat en del standard hardware fra
tid til anden. Jeg mener ikke der er tale om en 'banal' fejl fra min side
hvad isætning angår.

Onboard grafikkortet virker fint. Skifter jeg monitorkablet over til onboard
kortet er der billede på skærmen med det samme.

Mainboardet hedder K7VMM+ og skulle understøtte AGP 4X

Grafikkortet skulle, såvidt jeg kan forstå, understøtte 4X/8X AGP

Jeg har intet andet foretaget mig end det herover beskrevede. Er der nogle
af jer hardware eksperter der har et bud på hvad der kan være galt?

Hilsen,

Linda *S*

Fra : MN

Dato : 05-04-03 12:10

"linda" <cosmic_666@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har intet andet foretaget mig end det herover beskrevede. Er der nogle
> af jer hardware eksperter der har et bud på hvad der kan være galt?

Du skal nok en tur i bios og vælge AGP i stedet for onboard Vga.

Mogens

Fra : linda

Dato : 05-04-03 12:28

> Du skal nok en tur i bios og vælge AGP i stedet for onboard Vga.
>
> Mogens

Hej,

Den eneste bios indstilling jeg kan finde der minder om det Mogens skriver
er i en menu ved navn 'PCI/PLUG AND PLAY SETUP'.
Her er der en parameter der hedder 'Primary Graphics Adapter' som kan
stilles til PCI el. AGP. Jeg har nu prøvet at vælge AGP, men med præcist det
samme resultat som hidtil.

Ellers tak for forslaget Mogens. *S*

Linda

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-04-03 13:09

linda wrote:
> Jeg har intet andet foretaget mig end det herover beskrevede. Er der nogle
> af jer hardware eksperter der har et bud på hvad der kan være galt?

Det lyder som om du skal havde slået on-board grafikkortet fra, kig i
manualen til motherboardet og hvis den mangler så find ud af hvad det
hedder og hent den på producentens hjemmeside.

Mvh

Bruno

Fra : linda

Dato : 05-04-03 14:17

Hmm... har nu søgt lidt på dejanews for at se om andre har haft problemet.
Jeg fandt nogle gamle indlæg fra folk med samme mainboard som mig, der også
har haft lignende problemer.

Mainboardet hedder K7VMM+ og problemet er tilsyneladende, at der ikke findes
nogle jumpere eller settings i BIOS der lige kan bruges til at skifte fra
onboard til AGP brug! Uden at have synderligt forstand på det syntes jeg
dette virker mærkeligt, og jeg fandt heller ikke nogen løsning på problemet!

Således efterlyser jeg altså stadigt én der kan hjælpe mig. Men 1000 tak til
dem der har bidraget indtil videre - I er uden tvivl inde på det rigtige, en
sådan indstilling findes blot ikke umiddelbart i BIOS.

Fra : Mercenary

Dato : 05-04-03 15:31

"linda" <cosmic_666@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> sådan indstilling findes blot ikke umiddelbart i BIOS.

Hvad med en BIOS opdatering ??

--
/Merc

There are 10 types of people.
Those who understand binary, and those who don't...

Fra : linda

Dato : 06-04-03 13:27

Tak for forslaget Mercenary.
Har nu opdateret BIOS til nyeste version, men ak - ingen indstilling dukkede
op der muliggør at mainboardet benytter kortet på AGP slotten i stedet for
onboard kortet.

Er der nogen derude der har erfaring med hvordan man gør det her på K7VMM+
mainboardet?

Linda *S*

Fra : Henrik Dissing

Dato : 07-04-03 15:06

On Sat, 5 Apr 2003 12:55:00 +0200, linda wrote:

> [...]
>http://www.leadtek.com.tw/3d_graphic/winfast_a250_letd_myvivo_1.html
>
>Dette kort har jeg isat i min også nyindkøbte Atlon XP 1800+ maskine

Har du overvejet om grafikkortet er defekt?

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Benny

Dato : 07-04-03 21:33

"Henrik Dissing" <hendis@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hejsa
jeg har oplevet det før på en compaq vi gjorde alt og intet virkede
så prøvede vi et andet mærke og det virkede.
prøv et andet kort vis det er muligt
håber du kan bruge det til noget

Fra : RpR

Dato : 08-04-03 16:11

> Resultatet er: absolut ingenting!

Finder windows GF4 kortet?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : MN

Dato : 08-04-03 16:31

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> Finder windows GF4 kortet?

Øhhh. Der stod jo at der var sort skærm.

Mogens

Fra : RpR

Dato : 09-04-03 19:36

> Øhhh. Der stod jo at der var sort skærm.

Ja, men der stod også at det virkede fint hvis hun satte kablet over i
onboard graffikkortet...
Og siden hun nævner drivere så må den vel finde det skulle man tro.