TV-Kort med stereo lyd
Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 04-04-03 23:38

Jeg er den uheldige ejer af et MSI TV-Anywhere kort. Udover at være ustabilt
som ind i helvede på Windows XP SP1, har det hellerikke den lovede stereo
lyd. Jeg vil derfor have mine penge tilbage og købe et andet kort.

Men hvilket?

Er det muligt at få et TV-kort til omkring de 500kr med stereo lyd? Det
virker som om de fleste kort har problemer med Nicam - er der noget om det?

Kort i 500kr klassen med mono lyd kan dog også accepteres...

Mvh
Anders

Fra : Madsen

Dato : 04-04-03 23:44

On Sat, 5 Apr 2003 00:38:14 +0200, "Anders Faber Nielsen"
<nospam@nospam.org> wrote:

> [...]
>virker som om de fleste kort har problemer med Nicam - er der noget om det?
>
>Kort i 500kr klassen med mono lyd kan dog også accepteres...

Terratec Cinergy 400 kan anbefales. Det har stereo
og koster under 500
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1554577891

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 05-04-03 00:01

Madsen wrote:

> Terratec Cinergy 400 kan anbefales. Det har stereo
> og koster under 500

Ja, jeg sidder faktisk lige og kigger på det nu (og kan iøvrigt se at der
lige er kommet nye drivere).
Men _har_ kortet nu rent faktisk stereo lyd? Der står jo også at TV-Anywhere
kortet har det...

Desuden - hvilken chip sidder i kortet? Vil det fx virke sammen med iuVCR
eller Virtual VCR?
http://www.iulab.com - http://www.digtv.ws/

Jeg er ikke meget for at skulle nøjes med WinDVR (yak).

Mvh
Anders

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-04-03 10:41

"Anders Faber Nielsen" <nospam@nospam.org> wrote in

> Ja, jeg sidder faktisk lige og kigger på det nu (og kan iøvrigt se
> at der lige er kommet nye drivere).
> Men _har_ kortet nu rent faktisk stereo lyd? Der står jo også at
> TV-Anywhere kortet har det...

Nej det har det desværre heller ikke, selvom det skrives i kortets
specifikationer.

Se ovre i dk.edb.videoredigering (1. april 2003 kl. ca. 9.45), jeg har
lavet et indlæg hvor jeg har prøvet at lave nogle optagelser med
Cinergy 400 TV kortet. Og desværre er der ikke stereo når man anvender
selve tuneren. Men der er stereo når man anvender Svideo in og Tv-
kortets audio-in. Men læs selv indlægget derovre og hør de samples der
linkes til (og tjek dem i en Wav-editor), så kan du selv høre (se)
problemet.

De "nye" drivere er iøvrigt ikke nye. WDM driver version 1.4 har været
tilgængelig på downloadsiden siden oktober (og er stadig ikke WHQL-
certificeret). Det eneste der er nyt er WDM Softwaren, og så det at de
nu har slettet den selvstændige download af WDM driver 1.4 og lagt både
driver og software i én download.

Så jeg tvivler på at de "nye" drivere vil ændre på om det er stereo man
optager fra kortet, men jeg vil da lige tjekke det.

Mvh.
En indtil videre skuffet Cinergy 400 køber.

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.